K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2010, 14:21   #1
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
sygedagpenge ( match ? )

hej jeg har et spørgsmål, som jeg håber at i kan hjælpe med at få opklaret.

Er det sådan at når man bliver sygemeldt, starter man i match 1 ( kort sygeforløb ) med en sagsbehandler.

Er du syg i længere tid, rykker du op som match 2 ( ny sagsbehandler )

og først i sidste match, tager man stilling til pension..

Har jeg forstået det rigtigt ?

Jeg Har været hele turen igennem, og har fleks-status. er nu sygemeldt.
har attest fra psykiater. at jeg ikke kommer til at fungere uden for hjemmet.

min ledighedsydelse er taget fra mig, pga. at jeg står ikke til rådighed for arbejdsmarkedet. så min sagsbehandler vil indstille mig POSITIV til pension.

Og nu det store spørgsmål. Kan hun det ? hun sidder i match 1. som er 1. sagsbehandler man havner hos når man bliver syg.

Håber på hurtige svar og kommentarer fra jer.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 14:51   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sparkongefre Se meddelelser
hej jeg har et spørgsmål, som jeg håber at i kan hjælpe med at få opklaret.

Er det sådan at når man bliver sygemeldt, starter man i match 1 ( kort sygeforløb ) med en sagsbehandler.

Er du syg i længere tid, rykker du op som match 2 ( ny sagsbehandler )

og først i sidste match, tager man stilling til pension..

Har jeg forstået det rigtigt ?

Jeg Har været hele turen igennem, og har fleks-status. er nu sygemeldt.
har attest fra psykiater. at jeg ikke kommer til at fungere uden for hjemmet.

min ledighedsydelse er taget fra mig, pga. at jeg står ikke til rådighed for arbejdsmarkedet. så min sagsbehandler vil indstille mig POSITIV til pension.

Og nu det store spørgsmål. Kan hun det ? hun sidder i match 1. som er 1. sagsbehandler man havner hos når man bliver syg.

Håber på hurtige svar og kommentarer fra jer.
Hej, hvorfor har de frataget din ledighedydelse, når de vil indstille dig til pension? Får du så slet ingen ydelse lige for tiden? Synes ikke det kan være rigtigt, at de fratager din ledighedsydelse, når de vil indstille dig til pension. Man burde bevare ydelsen indtil man har afgjort, om du får pension.

Ang. match, så kan du læse på side 5-6 i denne pjece om de nye match-model, om hvor fleksjobbere skal stå henne. Hvis du er sygemeldt og absolut ikke kan klare at komme i aktivering, så må du hellere få en læge til at dokumentere, at du absolut ikke kan klare at komme i aktivering, så du skal stå i match 3.
Du kunne spørge din sagsbehandler, hvilken match de har placeret dig.
Link til pjecen om match (se side 5-6):
http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...-02-16pdf.ashx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 14:57   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, må også tilstå at jeg finder det besynderligt at de sådan har stoppet for din ydelse(kan iøvrigt ikke FORDRAGE det ord!, men det er en anden snak) -så længe der ikke er truffet en afgørelse i din sag?

Dernæst, beklager, men kan desværre ikke hjælpe dig ang match kat. -da min mand vist aldrig havde nogen

Kan blot varmt anbefale dig at spørge din sagsbehandler direkte: hvilken match kat. er jeg i?
-som også curls sir

Iflg lovgivningen SKAL du jo matches såååå...spørg og spørg måske også samtidig til HVORDAN vedkommende er kommet frem til dette match!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 15:06   #4
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
hej curls.

blev fyret fra fleksjob. kunne ikke klare det hverken psykisk eller fysisk. jobkonsulent mente jeg var selvforskyldt ledig. ( manglende vilje og engagement ) derfor stoppede han l.y. ( jeg får sygeløn)

3f ankede sagen . den 6/8 har lige fået svar på den.
(de holdt fast i deres afgørelse, nu lød begrundelsen bare , at jeg ikke stod til rådighed, pga psykolog-rapport. ) som blev lavet ,for at job-centeret kunne beslutte sig til om jeg var selvforskyldt ledig

min sagsbehandler indenfor S.D mener ikke at der er anden udvej end pension, lægekonsulenten er enig med hende.

Men er stadig bange for at hun har nul og en s.... at skulle ha' sagt.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 15:07   #5
Magic
Ved at vænne sig til K10
 
Magics avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Magic er ny på vejen
Som skrevet så har match ikke noget med sagsbehandler at gøre men hvor langt du er fra arbejdsmarkedet og flekser er også matchet (kig på side 4 i det link der er lagt på her)
Jeg håber du har anket stop af din ledighedsydelse inden de kan stoppe den så skal de konstatere at du ikke kan tage job og så er det der de skal søge en pension til dig, de kan ikke bare stoppe din ledighedsydelse det er der helt klare regler for hvordan de gør, men smart er det jo da mange ikke anker deres sager men bare tror på hvad kommunen siger.

Og så skrev du lige samtidig med mig, jeg håber at din fagforening vil gå videre med den til den socialeankestyrelse?
ellers prøv at få dem til at kigge på den nye pricipelle afgørelse der lige er kommet i dag http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...ar/017-10.aspx i følge den er det kun de ting der er fastsat i loven der giver en gyldig grund til at stoppe ledighedsydelse og der står ikke noget om at at din ledighedsydelse kan stoppes grundet en rapport, du skal arbejdsprøves og hvis det er sådan at du ikke magter et job så skal du indstilles til pension (ifølge 74b)

Sidst redigeret af Magic; 01-03-2010 kl. 15:11.
Magic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 15:20   #6
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
hej magic
i min kommune, kan man gå ind og kigge hvilke sagsbehandlere der er tilknyttet diverse match.

og 3f. er ikke meget bevendt, men da jeg spurgte om ikke kun kommunen havde 4 ugers svarfrist, og om ikke vi skulle rykke for svar, fik jeg en mail om at fristen var udløbet i sidste uge, så de ville skrive og rykke for svar på onsdag.

desuden , har min sagsbehandler, lovet at sende min opdaterede ressourse-profil til mig i dag. og lovet at den kommer med på pensionsmødet den 17/3.

men det lovede hun også den 10/2
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 39 18-03-2012 18:04
Match 3 Mario Alt det andet 53 19-01-2011 14:11
match 2 til FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-09-2010 20:34
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension