K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2010, 11:38   #11
Magic
Ved at vænne sig til K10
 
Magics avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Magic er ny på vejen
Du skal få skrevet en anke og her mener jeg ikke at der er nogen hjælp at hente i forhold til advokater men hvis du kender en der er god til at forfatte en anke så bed om hjælp der, eventuelt din nabo.
I anken skal du lægge stor vægt på.

Det er arbejdsprøvningsstedet der stoppede din arbejdsprøvning da de mente den var nytteløs *formoder det er skrevet ned i din sag* at Lægekonsulent samt alle speciallæger og andre læger peger på ingen arbejdsevne, at du ikke selv har bedt om at få stoppet din arbejdsprøvning men at anden part har stoppet den,samt at deres afslag er underbygget af at du er for ung til pension og her skal du så sætte dette ind.

§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 18 år til folkepensionsalderen.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,

1) at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og

2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.

Og her skal du så have noget med om at du ikke mener at kommune har kigget på om du kunne blive selvforsørgende på anden måde, de har indstillet dig til pension *efter § 18 når det er din sagsbehandler der laver indstillingen*

Og de har givet afsalg men ikke peget på andet du kan*feks fleks sådan at du kunne overgå til ledighedysdelse i stedet for*

Du skal huske at hvis de stopper dine sygedagpenge så skal du også her anke det stop, og her skal du pege på at deres stop er et rent rutine stop på grund af afslag på en førtidspension og at der ikke er lavet nogne plan for hvad du kan lave, at der ikke er taget stilling til fleks og at du mener at opfylde denne § i sygedagpengeloven

§27 »4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
Det er også vigtigt at de inden de stopper dine sygedagpenge overholder loven og det kan det godt "glemme" hvis ikke du husker dem på det men hvis de stopper dine sygedagpenge så skal dette overholdes.

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Det lyder som om du har din sagsbehandler med dig og hvis du slet ikke kender nogen der kan hjælpe dig med at skrive den anke feks din fagforening hvis du er i sådan en, så var det måske en god ide at skrive til din sagsbehandler og bede hende om hjælp og henvise til dette i loven.

Kommunens rådgivning

§ 10. Kommunalbestyrelsen skal sørge for, at enhver har mulighed for at få gratis rådgivning. Formålet med rådgivningen er at forebygge sociale problemer og at hjælpe borgeren over øjeblikkelige vanskeligheder. På længere sigt er formålet at sætte borgeren i stand til at løse opståede problemer ved egen hjælp. Rådgivningen kan gives særskilt eller i forbindelse med anden hjælp efter denne eller anden lovgivning.

Stk. 2. Rådgivningen skal kunne gives som et anonymt og åbent tilbud.

Stk. 3. Kommunalbestyrelsen skal i forbindelse med rådgivningen være opmærksom på, om den enkelte har behov for anden form for hjælp efter denne eller anden lovgivning.

Stk. 4. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde rådgivning om valg af hjælpemidler og forbrugsgoder samt instruktion i brugen heraf. Opgaven kan varetages i samarbejde med andre kommuner.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126342
afslår de at give dig denne hjælp skal det også med i anken og du skal skrive at du har haft svært ved at skrive den da du pga sygdom ikke kan og det er en ven af familien der har måtte skrive det og i ikke har nogen forudsætning for at skrive en sådan anke, men at i kan se at noget er helt galt.
Du skal huske at du kun har 4 uger til at skrive den anke så det er om at komme i gang lige som du hvis de gør alvor af dine sygedagpenge også kun har 4 uger til at skrive anken og det ville nok være en rigig god ide hvis du allerede i dag søgte aktindsigt i din sag så du har alle relevante papir.
Magic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 14:16   #12
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Prøv at kontakte ekstra bladet, ved at de pt. er ved at lave artikler om netop dit problem.

Morwettendorf -kan du så arbejde eller hvor dan er din status nu. er du stadig fuldtids sygemeldt på flex ydelse.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 15:24   #13
jandersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
jandersen er ny på vejen
tak for link og gode råd..

er der andet der er vigtigt at huske nå man klager over afgørelsen.
jeg ville være meget glad for at få flere gode råd.
Jeg skal nemlig have klagen skrevet hos sagsbehandleren i morgen.

Skal jeg evt. uddybe symptomer eller fremhæve hvad lægerne siger eller skal jeg vente med at klage til jeg har været til lægen igen.

er der nogen der ved om man kan søge FTP igen hvis klagesagen også afvises.
man sidder med en masse spørgsmål og er bange for at gøre noget forkert.
mvh. jandersen
jandersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 15:58   #14
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fjolle Se meddelelser
Prøv at kontakte ekstra bladet, ved at de pt. er ved at lave artikler om netop dit problem.

Morwettendorf -kan du så arbejde eller hvor dan er din status nu. er du stadig fuldtids sygemeldt på flex ydelse.
Jeg har lige skrevet en opdate i min egen tråd.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=10237
Men jeg er stadig fuldtidssygemeldt, og bliver ikke sent ud i noget i det næste stykke tid, da de ikke ved hvad de skal kunne sende mig ud i, med så lidt timer om ugen, max 6 timer, med massere af skånehensyn, og halvdelen af de 6 timer var pauser. Så mens vi anke er i ankestyrelsen, vil de ikke gøre noget i min sag.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 15:59   #15
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jandersen Se meddelelser
tak for link og gode råd..

er der andet der er vigtigt at huske nå man klager over afgørelsen.
jeg ville være meget glad for at få flere gode råd.
Jeg skal nemlig have klagen skrevet hos sagsbehandleren i morgen.

Skal jeg evt. uddybe symptomer eller fremhæve hvad lægerne siger eller skal jeg vente med at klage til jeg har været til lægen igen.

er der nogen der ved om man kan søge FTP igen hvis klagesagen også afvises.
man sidder med en masse spørgsmål og er bange for at gøre noget forkert.
mvh. jandersen
Hvis det er din socialrådgiver der har søgt en § 18, kan du saktens selv søge § 17
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge efter § 27 stk 1 nr4 GoGo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 180 27-06-2012 12:49
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
Afslag på fleks, stop for sygedagpenge, kontanthjælp Cirkel Alt det andet 7 07-09-2011 12:20
Sygedagpenge stop/ afslag på fleksjob Rikkesejer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-06-2011 13:05
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension