K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2010, 12:24   #11
olsen72
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
olsen72 er ny på vejen
ok, det vil jeg så gøre

Mange tak for hjælpen
olsen72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 12:27   #12
olsen72
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
olsen72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Min anbefaling i første omgang er lige og vente på hvad din sagsbehandler finder ud af, men ellers er en §17 en mulighed.
Men snak med din sagsbehandler omkring det, hun er jo 120 procent på din side.


man forstå ikke at lægekonsulenter siger de ingen magt har
Nej lige præcis men den magt de ikke har, den misbruger de fint alligevel
Rart at skrive med dig, mit blodtryk er vidst ved at være normalt igen
olsen72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 12:36   #13
Magic
Ved at vænne sig til K10
 
Magics avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Magic er ny på vejen
Jeg ville også lige vente på sagsbehandleren, når jeg så havde gjort det så ville jeg sætte mig ned og skrive en klage over lægekonsulenten og sagsbehandlingen til borgmester og hele kommunalbestyrelse jeg ville skrive at lægekonsulenten imod de gængse vejledninger anbefaler hvad jeg skal *lettere ikke fysisk arbejde peger jo mod fleks* du skal læse vejledningen for lægekonsulenter og få den med i din sag jeg fandt den her på siden *under nyttige link der er rigtig mange gode ting*
Jeg sætter lige linket ind her så du bedre kan finde den.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

Jeg mener så godt at lægekonsulenten kan sende dig til en håndkirug for der står sådan
Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Lægeattesterne i sagen skal indeholde de nødvendige og tilstrækkelige oplysninger. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler. Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv. Lægekonsulenten kan også bistå kommunen med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Lægekonsulenterne må ikke gennem deres arbejde have kendskab til den, som sagen vedrører. Hvis borgeren fx er patient i lægekonsulentens private praksis, er lægekonsulenten inhabil i sagen.

Men det er rigtigt at han ikke må udtale sig om hvad der skal ske af arbejde osv og det ville jeg skrive en klage på hvis det var mig.
Hvis ikke det hjælper det din sagsbehandler gør så er din mulighed at søge en §17 på forliggende grundlag da den jo vil ryge dirkete til pensionsnævnet og du så har mulighed for at anke ved et afslag jeg skulle da også mene at du har nok til pension og en god anke hvis ikke du får det.
Magic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 14:09   #14
olsen72
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
olsen72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Magic Se meddelelser
Jeg ville også lige vente på sagsbehandleren, når jeg så havde gjort det så ville jeg sætte mig ned og skrive en klage over lægekonsulenten og sagsbehandlingen til borgmester og hele kommunalbestyrelse jeg ville skrive at lægekonsulenten imod de gængse vejledninger anbefaler hvad jeg skal *lettere ikke fysisk arbejde peger jo mod fleks* du skal læse vejledningen for lægekonsulenter og få den med i din sag jeg fandt den her på siden *under nyttige link der er rigtig mange gode ting*
Jeg sætter lige linket ind her så du bedre kan finde den.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

Jeg mener så godt at lægekonsulenten kan sende dig til en håndkirug for der står sådan
Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Lægeattesterne i sagen skal indeholde de nødvendige og tilstrækkelige oplysninger. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler. Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv. Lægekonsulenten kan også bistå kommunen med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Lægekonsulenterne må ikke gennem deres arbejde have kendskab til den, som sagen vedrører. Hvis borgeren fx er patient i lægekonsulentens private praksis, er lægekonsulenten inhabil i sagen.

Men det er rigtigt at han ikke må udtale sig om hvad der skal ske af arbejde osv og det ville jeg skrive en klage på hvis det var mig.
Hvis ikke det hjælper det din sagsbehandler gør så er din mulighed at søge en §17 på forliggende grundlag da den jo vil ryge dirkete til pensionsnævnet og du så har mulighed for at anke ved et afslag jeg skulle da også mene at du har nok til pension og en god anke hvis ikke du får det.
Hej Magic

Tusind tak for dit svar, jeg vil bruge det du har skrevet, og prøve at komme videre
Det er utroligt som det hjælper at læse hvad i andre skriver, for det er ikke klart man tænker lige meget hele tiden, men det hælper i andre med
jeg skriver lige så snart jeg får svar fra min sagsbehandler, og fortæller hvad der videre skal ske..

Stort
olsen72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er løbet kørt? (den nye reform) Phineas Politik og Samfund 60 10-07-2012 12:25
Kørt helt fast Nullemus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 03-10-2011 14:12
Kørt fast i systemet Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 11-02-2011 00:20
jeg er kørt i stykker håbetervæk Alt det andet 40 08-12-2009 19:28
MIn sagsbehandler har kørt mig totalt ned lillesine Alt det andet 10 12-09-2008 02:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension