K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2008, 18:34   #61
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Hej lum.
Har allerede givet dem folderen over ADHD i to kopier.
Men faktisk har de social-fiduser jeg har snakket med påstået at de godt vidste hvad ADHD er. Godtnok måske kun fra alt for damerne, men ved nærmere grænsning kendte de da nogle af base symptomerne.

Ellers dejligt at have andre med samme tilstand/verdens anskuelse - gider ikke at kalde ADHD for en sygdom, det er da bare de andre der er langsomme, mundlamme, og ikke ka følge med.

Vil gerne melde mig ind i ADHD foreningen, men har ret store problemer med finanserne da jeg har overlevet på bistand og hele tiden skylder penge til højre og venstre. Men har da kontaktet dem af og til. Desværre holder de jo til på Fyn, og jeg kan ikke tage offentlige transport midler da jeg lider af paranoia - cyklen og til fods er den eneste måde for mig at bevæge mig på.
Nå jo jeg står også på rulleskøjter, når jeg en gang imellem får stjålet cykel, og det er jo godt for motionen. Og når man intet laver andet end sidde derhjemme og stirre ien tom væg, så er det godt man kan komme lidt ud i vor skønne hovedstad, hvor der desuden er masser af gratis udendørs koncerter om sommeren.
Jeg gruer bare for vinteren.

Mht. til at styre temperament er det svært.
Jeg får xanax for både angst og for at dæmpe mig. Men jeg bliver bare så træt og udmattet af det.

Skriver mere senere.

Tak for dit indspark Lum og alle i andre.

hygge
mugge

Tilføjelse:
Det med arbejdsprøvning har de jo allerede gjort, med et for dem utilfredstillende resultat.
De siger jeg kun mødte op 3 dage ud af 3 mdr. men faktisk mødte jeg op ca. 43 %. Jeg ved ikke om de er talblinde? Konklusionen fra arb.prøv var arb-evne nul eller intetsigende.
Hvorfor vil de så have ny arb.prøv? Deres argument er de 3 dage!!!
Nå men de får papirer imorgen - kopi sendt til advokat i borgerservice, som lovede at jeg ikke skulle i arb. prøv - de har nu 14 dage til at svare - det er sidste nyt.

Jeg overvejer at lade mig indlægge på den psykiske afdeling, for de mente at jeg ikke var psykisk syg nok (???) hvis jeg ikke havde været indlagt eller blev fulgt at distrikt psyk.
Nu er det sådan at flere i min nærmeste familie er læger, og jeg har derfor blevet forskånet dette indtil nu, da de jo har kunnet udskskrive medecin - samtale terapi indenfor familien. De er nu ved at forfatte nogle breve ang. dette - muligvis er de inhabile, da det er familie, men ham kægekonsulent bang, stiller diagnose uden at have mødt mig, og desuden fejl-citerer min psykiaters (ikke familie) lægeæige vurdering. Desuden har fjolset (dr.bang igen) konkluderet ting som er grebet ud af den blå luft. Manden burde skrive sciencefiction bøger for han har en god fantasi. Desværre for ham har jeg læst filosofi (bl.a logik,retorik, videnskabs teori og argumentation-teknik). Og så har jeg jo som sagt 4 læger i nær familie.
Det bliver underholdende.

Nå men hvad med den kat og afføringsmidlet (hæhæ joke!)...

hygge
mugge

ps. Ligenu er mine tanker forplumret da jeg havde en hidsig episode tidligere på dagen og mine tanker er som vådt mudder fordi jeg har har taget nogle xanax. Hader det lort!

Sidst redigeret af mugge; 04-09-2008 kl. 19:14.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2008, 22:14   #62
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ikke går til psyk er i min sag en fordel, en meget lang historie helt kort... så er jeg blevet opgivet, kommunen tror det er fordi der vare intet er at gøre, mens realiteten er at den psykolog jeg gik over til at få, absolut ikke evnede at gøre det mindste for mig, jeg skulle forestille mig xx og så var xx altså bare facit, men den går ikke her, hallo jeg er ADHD´er og er i besiddelse af en MEGET god fantasi, hans normale arbejdsområde var bordberline (fordi der ikke er tilbud til ADHD´re over 25 her i regionen)

Jeg ved faktisk ikke hvad det koster at være medlem af foreningen det er ægtefælden der står for det sjov jeg ville bare glemme at huske og betale.

Hvis foderene er vedlagt din sag, burde lægekonsulenten også have brugt dem som værende lægeligt materiale (der har jeg så ind til nu da, været heldig, den ene gang en lægekonsulent har gloet på mine papirer oversatte han kun, akkurat som de skal) Hvad du skal gøre der ved jeg ikke, jeg tænker et forsøg på gen-vurdering?

Mit temperament døjer jeg heldigvis ikke med i udpræget grad, jeg har det, uden tvivl, men jeg her med årene blevet så stærk at jeg formår ikke at blive fysisk på andet levende, kun 1 max 2 gange årligt er der noget dødt der får en omgang tæsk, fx en mur (dårlig ide i øvrigt *gg*) altså ikke at jeg ikke har et fysisk temp. det har jeg, fx kan jeg ikke eje et vækkeur, jeg kaster simpelthen med det, og der er da ind i mellem en dør der siger bang! her i hytten, når hverdagen bliver for meget. Jeg vender mere tingene ind ad, det gør så at jeg bliver dybt frustreret, den kan jeg klare ved at mælde mig "ud" af livet for en stund, kan jeg forlade skuden så gør jeg det, det at gå en lille tur eller sætte mig ned til vandet i fred og ro, og bare lade min hjerne koge der ud af, er et redskab jeg ynder, men med 3 små børn er det ikke altid jeg bare lige kan gå min vej, og så er der risiko for at en dør siger bang!
Normalt til hverdag tager jeg intet (i tiden ammer jeg så lige nu er det helt udelukket) jeg klarer mig glimrende uden, men står den på fx familiefest eller noget knap så kendt/trygt, er jeg altså nød til at dykke i pillebøtten. Jeg ved godt de kloge vil man tager skittet fast, men jeg kan ikke se formålet med at stoppe mig med et amfetamin ligende stof, når jeg ikke har behov for det, det er trods alt krasse sager. Jeg får i øvrigt Ritalin, det virker angst dæmpende på mig (lider også af angst takket være tidligere sagsbehandler samt et par andre ting der forgik i den periode hvor jeg havde hende, jeg har altid været følsom på det område, skal dog siges til hendes forsvar) der er ikke noget mod angst i dem, men det at de giver mig bedre kontrol over mine tanker gør en kæmpe forskel, så formår jeg at bruge tanketeknikker til at holde angsten nede med.

Mht. din kommende arbejdsprøvning, var jeg dig, ville jeg ud fra tidligere erfaring, hver dag jeg møder bede en eller anden vigtig skrive under på at jeg er mødt (husk dato) og lige så skrive under på at jeg har været der x antal timer, og så for hver uge eller 14 dag, sende en kopi af dem til sagsbehandler, så er der intet at rafle om der.
Grunden til at de beder om en ny, er sikkert at man ikke kan vurdere en arbejdsevne ud fra 3 dage, det er umuligt, det svarer lidt til at du får stukket en kat i armene, og får så 3 dage til at finde ALLE kattens særhedder, fejl, mangler styrker ynglings spise osv osv, det er ikke muligt, og efter som at de kan arbejdsprøve dig, ja så er de også nød til det ifg. loven (mig kan de ikke arbejdsprøve pga angsten, jeg evner simpelthen ikke at møde op til det, men gjorde jeg var jeg også blevet arbejdsprøvet nogle gange, det tvivler jeg ikke et sek. på)

Om du skal forsøge dig med en indlæggelse, kan jeg som sådan ikke svare på, men du skal nok ikke regne med at de vil indlægge dig, det er ikke noget de bare lige gør, min mands x har haft en del med psyken ikke en eneste gang har de indlagt hende, heller ikke selv om at hun var blevet sendt der over fra skadestuen fordi hun havde skåret hendes arme til blods fra albuerne og ned til fingrene. Men det skader helt sikkert ikke at du får fat på en henvisning til psyk, til samtaler... måske der er en behandlingsmulighed? hvis ikke ja så kan kommunen i det mindste ikke komme og sige at det skal afprøves, senere fx i forbindelse med et afslag på FP.

Afføringsmiddel i katten... nikson det er synd for katten, det er ikke kattens skyld at den har fået et hjem hos en der er lettere evnesvag når det handler om at leve et liv i smerte (både fysisk og psykisk) men nu et ret godt billed
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 00:26   #63
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Mugge


du behøver ikke være bange for at der ikke er nogen som læser dine indlæg og tænker på dig Det er vi mange som gør,som du kan se.

Du bliver rigtig trukket rundt i Cirkus Kommune men det kan være der kommer andre boller på suppen

Mugge, begynd at planlægge din vinter nu og find ud af hvad den skal bruges til, skiv det ned. Det gør jeg for min hukommelse er som en si, det må jeg erkende.

fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 14:19   #64
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Opdatering: Så fik jeg afslag på førtidspension.
De lægger vægt på lægekonsulent (rø****) Jens Bangs udtalelser og omskriver min egen psykiaters konklusion, så det nærmest fremstår som om jeg faker den! Har fået advokat på og vil gerne anke, da advokaten er enig i at de har sløset med sagen og gjort flere ting der er ulovlige. Bl.a har de slet ikke taget min klage over Jens Bang med.
Det vender jeg tilbage til senere.
Men først - Findes der en standard anke formular her på k10? Vil gerne have et link eller noget så jeg hurtigt kan udprinte det og aflevere det på kommunen.
Nogen der kan hjælpe?

mvh.
Mugge
ps. er kommet på lykkepiller, så derfor jeg ikke flipper ud som jeg plejer. De er nødvendige da jeg var selvmordstruet. Desuden skal jeg ned og bede om at få forlænget min medecin bevilling, da den udløber imorgen. En uløkke (rasmussen) kommer sjældent alene!
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 19:38   #65
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mugge desværre er der ikke nogen standard til anke, det kan ikke lade sig gøre da ikke to sager er ens så der er ikke rigtig noget vi kan skrive som standard

Men hvad med din advokat , skriver han ikke anken for dig ?

det er rigtigt øv at få afslag og håber at i kommer nogen vegne med en anke, det lyder helt vildt det du fortæller , jeg krydser fingere for at i får skovlen under kommunen via anken
  Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 10:04   #66
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Hej Mugge

Jeg bliver så sur og ked af det indeni når jeg læser din historie herinde på k10. Jeg håber virkelig den får en lykkelig slutning for dig.

Jeg vil lige sige at jeg fik tilkendt fp uden arbejdsprøvning, så det gives altså i nogle tilfælde. Jeg er borderliner.

Hvis du anker og det ender med at du bliver sendt ud i arbejdsprøvning skal du huske at lytte til dig selv og din krops signaler og undlade at presse dig selv. Meld dig syg når du har det skidt også selvom det er en uge af gangen eller hver anden dag. Då får ikke en medalje for at have gennemført en arbejdsprøvning.

Jeg følger med i dine indlæg og skal nok skrive hvis der er noget jeg synes jeg kan bidrage med.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 14:58   #67
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Tak for tilbagemeldingerne. Det varmer

Nå opdatering på denne fortsatte DAMPEDE saga:

Jeg har misforstået. De indstiller mig til afslag, men har ikke besluttet noget endnu. Jeg har til i næste uge til at vedlægge kritk punkter til resourceprofilen.
Det vil jeg så hermed gøre.

I hører mere når der kommer nyt.

God weekend til alle
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 13:49   #68
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Opdatering: Har endnu ikke modtaget noget svar fra kommunen. Mon de allerede holder ferie?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 14:37   #69
msv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
msv er ny på vejen
Jeg har ADHD og blev for et år siden tildelt førtidspension.
Jeg var faktisk ikke engang klar over at jeg havde ADHD - jeg troede egentlig at alle de problemer jeg har haft gennem årene med at gennemføre uddannelser, forsøge at arbejde mv., skyldtes psykologiske symptomer af Tourettes Syndrom som jeg blev dianogsticeret med for 20 år siden som 12-årig.
Godt nok er der også - eller der kan være - nogle ligheder og noget overlapning mellem ADHD og Tourettes, men det var først da jeg i mit pensionsbehandlingsforløb kom til en neurolog for første gang i mange år, at jeg også fik at vide at der overhovedet ikke var nogen tvivl om at jeg også har ADHD, og at det er det og ikke mit Tourette (som er yderst mildt når jeg er ude blandt folk) der har givet mig problemer.

Alt i alt tog pensionssagsbehandlingen - fra jeg første gang efter nogle år med flere fejlslagne forsøg på videregående uddannelser, tog kontakt til en sagsbehandler - omkring to år (hvor jeg i mellemtiden var på kontanthjælp, hvad jeg også flere gange havde været da jeg var yngre, men dengang dog uden overvej at søge om pension).

Forløbet startede efter nogle indledende samtaler, med konsultation hos en neurolog. Det blev til en del konsultationer (vel i alt en 10-12 stykker) i gennem det meste af pensionssøgningsforløbet, inklusive medicinsforsøg med Ritalin, som vi dog opgav efter et par måneder, da det ikke havde nogen positiv effekt hos mig.
I sidste ende blev en speciallægeerklæring fra neurologen, samt en detaljeret psykologisk profil udarbejdet af en psykolog jeg havde et langt møde med hen mod slutningen af forløbet, de afgørende faktorer i tildelingen af pensionen.

Jeg var også i arbejdsprøvning på et tidspunkt (vel omkring halvvejs gennem de to år) - det tog mere end en måned at få arrangeret, jeg var kun i stand til at møde op en enkelt dag, og efter mindre end to uger opgav min sagsbehandler den ide (og det kørte så videre med neurologen samt regelmæssige møder med min sagsbehandler).

Jeg kan ikke ordret huske konklusionen på den endelige rapport min sagsbehandler udfærdigede, men det var noget i retning af "manglende impulskontrol" og "minimal arbejdsevne" som vurderedes "ikke at kunne forbedres".

Udover at forløbet tog to år følte jeg mig utroligt godt behandlet gennem hele forløbet, med venlige og forstående sagsbehandlere (jeg havde to, den første vist en 6-8 måneder hvis jeg husker korrekt) i Århus Vest.
Udover læge- og psykologerklæringerne er jeg dog ret sikker på at de 10-12 år jeg havde med gentagne dokumenterede uddannelses- og arbejdsfiaskoer (og et par enkelte kortvarige successer), sikkert også spillede en vis rolle i hvis ikke den endelige vurdering, så i hvert fald velvilligheden hos sagsbehandlerne i starten.
msv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 22:26   #70
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Det med neurologen lyder som en god ide. Det vil jeg da undersøge.
Ellers er vores sag lidt forskellig, specielt fordi jeg har haft en rigtig dårlig behandling af social-fiduserne som generelt har været mistroiske eller helt har ignoreret mig, så nu er alt på skrift, jeg møder dem kun sammen med advokat og bisidder og båndoptager.

Jeg har skiftet rådgiver mere end 7 gange de sidste 2 år, og mange af dem var tydeligvis elever uden kendskab til love og regler. Jeg har desuden bedt om udskrift (akt indsigt) over 6 gange i dette år, så de er nok trætte af mig, men bare rolig - at gøre livet surt for dem er nærmest blevet en livsmission.

Københavns kommune er en af de værste siges det, og jeg er tilbøjelig til at give dem ret.

Nå men yderligere opdateringer kommer såsnart der er noget nyt.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jer med ADHD / ADD KatrineB Alt det andet 2 13-09-2012 14:03
ADHD og hva så ? Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 3 15-11-2011 16:14
ADHD KatrineB Dit og Dat 5 31-08-2010 11:23
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension