K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2014, 21:23   #1
Chili
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Chili er ny på vejen
Nåleøjet....

Jeg er i min anden praktik med sygedagpenge og er igang med at blive udredt for evt fleksjob. Mit spørgsmål går på hvordan det ser ud med at komme gennem nåleøjet i Jammerbugt kommune??

Jeg er på 12 timer 4 dage om ugen pt og kommer max op på 14 timer tror jeg. Min sagsbehandler vil lige sætte en fys på for at se om hun kan gøre noget men ellers er det videre til rehabiliterings teamet. Men min sagsbehandler fortalte at jeg enten får tildelt fleksjob eller ryger med i den nye rotationsrunde hvor de må sende mig ud et år af gangen på kontanthjælp for at se om jeg kan komme på flere timer. Derfor skal jeg jo være sikker på at have været alt igennem så jeg får mit fleksjob tildelt. Jeg har vist nok gode sygepapirer med både fra egen læge og hospitalet med en diagnose Kronisk Kompleks Non Malign Smertetilstand med MR scanninger mm.

Hvordan gør jeg det hele bedst??
Chili er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 22:49   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det bedste du kan gøre er at møde op til din afprøvning hver dag...også selv om du er syg...det er nemlig en dårlig ide at melde sig syg hjemmefra...

Så hellere møde op og melde sig syg der...så de kan se at du altså gerne vil...

Yder man sit bedste i ens arbejdsprøvning...ja så kan man ikke gøre mere...

Inden dit møde kan du evt søge en aktindsigt så du ved hvad de har liggende på dig....og skulle der mangle noget ja så kan du evt snakke med dem om at få indhentet det der mangler...

Mange skriver dagbog undervejs i deres arbejdsprøvning...så de på den måde kan dokumentere hvordan det er gået undervejs...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 09:20   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chili Se meddelelser
Men min sagsbehandler fortalte at jeg enten får tildelt fleksjob eller ryger med i den nye rotationsrunde hvor de må sende mig ud et år af gangen på kontanthjælp for at se om jeg kan komme på flere timer.
Er der mon nogen som kan fortælle lidt mere om "rotationsrunde"? Det lyder som noget skidt hvor kommunerne har endnu et værktøj til at placerer syge på kontanthjælp i årevis?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 10:44   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du har lægepapir i orden, har du også alle behandlings muligheder afprøvet?

kan se du mangler fys, hvad med smerte center osv. spøger fordi det også vil blive brugt i mod dig, man kan godt have papir på man fejler noget men hvis alle muligheder for, at få hjælp ikke er afprøvet kan man hurtigt sidde fast i systemet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 15:10   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chili Se meddelelser
Jeg er i min anden praktik med sygedagpenge og er igang med at blive udredt for evt fleksjob. Mit spørgsmål går på hvordan det ser ud med at komme gennem nåleøjet i Jammerbugt kommune??

Jeg er på 12 timer 4 dage om ugen pt og kommer max op på 14 timer tror jeg. Min sagsbehandler vil lige sætte en fys på for at se om hun kan gøre noget men ellers er det videre til rehabiliterings teamet. Men min sagsbehandler fortalte at jeg enten får tildelt fleksjob eller ryger med i den nye rotationsrunde hvor de må sende mig ud et år af gangen på kontanthjælp for at se om jeg kan komme på flere timer. Derfor skal jeg jo være sikker på at have været alt igennem så jeg får mit fleksjob tildelt. Jeg har vist nok gode sygepapirer med både fra egen læge og hospitalet med en diagnose Kronisk Kompleks Non Malign Smertetilstand med MR scanninger mm.

Hvordan gør jeg det hele bedst??
Blev der direkt sagt "rotationsrunde" og fik du at vide at det er på kontanthjælp, eller på kontanthjælpssats?

Det er meget vigtigt at det er de rette begreber der bliver nævnt her.

Jeg tænker om der er tale om ressourceforløb på ressourceforløbsydelse som svarer til kontanthjælpssats.

Hvis ikke det er ressourceforløb, ja så har vi et helt nyt fænomen som ingen vist har hørt om før.

Mvh. Susanne

Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Er der mon nogen som kan fortælle lidt mere om "rotationsrunde"? Det lyder som noget skidt hvor kommunerne har endnu et værktøj til at placerer syge på kontanthjælp i årevis?
Ressourceforløb måske?

Jeg håber det bliver uddybet nærmere, se ovenfor.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 18:14   #6
Chili
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Chili er ny på vejen
Hej igen

Jeg har været ved smertecenteret og er færdig der. Jeg skriver dagbog hver dag over mine smerter. Og jeg tror det er et respurceforløb på kontant hjælpssats.
Chili er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension