K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2012, 01:56   #31
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
APROPOS: http://xxxxxxx.dk/?x=8


Pas på derude...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 09:43   #32
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
APROPOS: http://xxxxxxx.dk/?x=8


Pas på derude...


.
Holy, holy crap Multe! Man er aldrig anonym.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 21:40   #33
Hulter
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Hulter er ny på vejen
For at bevare min anonymitet på nettet har jeg oprettet en ny profil, for at videregive dette svar.

I lørdags sendte jeg en mail til Åbenrå kommunen, hvori jeg spurgte, om det var normalt, at de lagde deres borgeres rp'er ud på nettet.

I dag har jeg modtaget dette svar:

"Tak for din henvendelse. Vi er meget opmærksomme herpå. Sagen er, at det er i hukommelsen på Google, at disse sager ligger, og trods det at vi sletter, hvad der måtte ligge, kommer der lige pludselige nye publiceringer fra Google. Derfor søger vi nu igennem flere gange om dagen for at sikre at der ikke kommer nye publiceringer, og sker det, sætter vi det straks til sletning.
Det der var tilgængelig lørdag formiddag blev slettet lørdag eftermiddag.

Venlig hilsen
Xxxxxx Xxxxxxxxxxx
IT- og digitaliseringschef
"

Jeg har slettet personens navn.
Hulter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 21:45   #34
Hulter
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Hulter er ny på vejen
Jeg har lige modtaget dette, fra samme person:

"Du kan sætte svaret ind, dog uden at misbruge mit navn. Det er en ærgerlig situation, hvor en Web publicering på under 5 minutter bliver taget af Google, som er uden for dansk rækkevidde både med hensyn til at ville samarbejde og lovgivningmsæssigt. Der bliver
gjort alt fra vores side for at holde navnene væk fra nettet og i dag har vi haft 4 personer i gang hele dagen for at sikre, at der ikke er remicenser af data, og vi ved at det kommer vi til at gøre et godt stykke tid endnu. Vi er blevet en del klogere på Googles metoder og lige her og nu har vi fuldstændig
lukket for Googles muligheder for at trække data fra Aabenraa.dk m.h.t politisk behandling.



Venlig hilsen
Xxxxxx Xxxxxxxxxxx
IT- og digitaliseringschef
"
Hulter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 22:06   #35
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Tjaaeee....

Der bliver aben så sendt videre til Google.

Men det fritager vel ikke de ansvarlige i Åbenrå kommune ?

Hvad enten det er den enkelte sagsbehandler, der har begået en fejl,
eller i særdeleshed den IT-ansvarlige,
hvis spidskompetance nødvendigvis må være, at kunne forhindre dette i at ske ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 22:15   #36
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Tjaaeee....

Der bliver aben så sendt videre til Google.

Men det fritager vel ikke de ansvarlige i Åbenrå kommune ?

Hvad enten det er den enkelte sagsbehandler, der har begået en fejl,
eller i særdeleshed den IT-ansvarlige,
hvis spidskompetance nødvendigvis må være, at kunne forhindre dette i at ske ?
Ja, det er jo ret så nemt at sende aben videre .. og så til en som ikke lige kan forsvare sig ...

Det er og kan kun være Åbenrå kommunes ansvar at det er sket.. de har vel smølet .. eller har ansat et eller andet fjols der ikke vidste hvad h*n havde med at gøre..

Jeg sendte jo en besked til borgmester Tove Larsen.. men det lader til at hun også er ligeglad med den sag.. hun har nemlig ikke svaret ..

Jeg vil håbe at hende som fik besked om at hendes ressourceprofil lå og flød på nettet .. vil gå videre med det..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 22:17   #37
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hulter Se meddelelser
For at bevare min anonymitet på nettet har jeg oprettet en ny profil, for at videregive dette svar.

I lørdags sendte jeg en mail til Åbenrå kommunen, hvori jeg spurgte, om det var normalt, at de lagde deres borgeres rp'er ud på nettet.

I dag har jeg modtaget dette svar:

"Tak for din henvendelse. Vi er meget opmærksomme herpå. Sagen er, at det er i hukommelsen på Google, at disse sager ligger, og trods det at vi sletter, hvad der måtte ligge, kommer der lige pludselige nye publiceringer fra Google. Derfor søger vi nu igennem flere gange om dagen for at sikre at der ikke kommer nye publiceringer, og sker det, sætter vi det straks til sletning.
Det der var tilgængelig lørdag formiddag blev slettet lørdag eftermiddag.

Venlig hilsen
Xxxxxx Xxxxxxxxxxx
IT- og digitaliseringschef
"

Jeg har slettet personens navn.
ØH, Hulter.. jeg kan ikke forstå at du har oprettet en ny profil herinde bare for at sende en besked videre... mig bekendt så må du kun ha en profil herinde.. og skal der laves en ny, så skal det være i samråd med web...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 22:25   #38
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
@Lunasdatter

Det er jo ikke sikkert, at det er én her inde fra k10 ?

Kan jo være en ude fra, der har fulgt debatten.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 00:09   #39
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
@Lunasdatter

Det er jo ikke sikkert, at det er én her inde fra k10 ?

Kan jo være en ude fra, der har fulgt debatten.
Ups ja.. sorry.. hvis det er på den måde Hulter
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 02:13   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var dog det vildeste svar jeg nogensinde har hørt....og så fra en IT- og digitaliseringschef på en kommune..

Øhhh har man ikke noget liggende fremme på nettet....tja så kan google ej heller tage det...

Og den med at det er i "hukommelsen" på google....jooo de har en cache af de data...meeeen det bliver jo slettet ved næste besøg fra google....

Google kommer ikke bare med nye publiceringer....sådan helt ved et tilfælde.....nej google kan kun komme med nye publiceringer hvis der er en person fra kommunen der har lagt noget helt nyt ud på deres net...

De skriver også at de nu har lukket for google´s adgang til aabenraa.dk
Citat:
Vi er blevet en del klogere på Googles metoder og lige her og nu har vi fuldstændig lukket for Googles muligheder for at trække data fra Aabenraa.dk m.h.t politisk behandling.
Øhhh hvad vil det hjælpe....der findes sådan ca en lille million søgemaskine robotter som farer rundt på nettet og støvsuger alt....både til andre søgemaskiner og til private formål...

SÅ det vil ikke hjælpe Åbenrå kommune med at de navne og cpr nr ikke kommer ud på nettet...for de kommer bare ud andre steder så...da google ikke er ene om det her..

Det er jo ikke raketvidenskab det her...tag ansvar for det og fjern de ting der ikke skal kunne ses af helt alm mennesker og diverse robotter som fiser rundt på nettet. Først der kan man være sikker på at de data ikke kommer ud...

Jeg må sige at jeg er helt målløs over deres svar til disse episoder...og man forstår da godt hvorfor tingene går galt når man ikke har mere kompetente mennesker til at sidde med disse ting...

Det bør jo slet ikke være muligt for kommunens medarbejdere at kunne "komme til" at poste disse ting på det offentlige net..

Man forstår godt at han ikke vil have sit navn ud for det er sg direkte pinligt...

Man må i den grad håber at kommunen har tænkt sig at ansætte nogle med forstand på internettet og data i det hele taget...

Det kunne jo også være en oplagt mulighed for at starte et aktiverings projekt for de unge i åbenrå....selvfølgelig under overvågning....

Projektet kunne passende hedde "Hack din kommune"

Det ville helt sikkert være noget de kunne blive klogere af og evt få lukket for diverse "huller" de måtte have...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
tabt sag nod kommune,, hvad nu ? henningv Alt det andet 18 23-04-2012 10:35
Hillerød Kommune: afslag på ftp for 2.gang gr sjusk! buster Politik og Samfund 7 05-08-2011 08:45
Hvad i alverden har de gang i?! hla72 Alt det andet 352 05-05-2010 18:23
Et foredrag I burde se bl.a i Åbenrå i morgen V_Brask Alt det andet 1 07-10-2009 21:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension