K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2008, 12:41   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Odense har styr på de syge eller har de ????

.....ELLER HAR DE ???? mange brugere herinde er IKKE glade over den sagsbehandling de får i Odense kommune...man kan skrive kommentarer... men her har I en mulighed for at skrive om jeres sager eller lange ventetider på REVA...

Odense har styr på de syge

http://www.fyens.dk/article/968450:E...p--de-syge?rss


Af Bent Warncke

Som den eneste kommune i Region Syddanmark har Odense tæt på nulvækst i antallet af langtidsledige.

Sygefraværet er stigende. Flere og flere sygemeldes, og fraværslængden har nu - omregnet til fuldtidspersoner - samme omfang som ledigheden.


Det er hovedkonklusionen i den Cowi-rapport, som netop er offentliggjort om sygefraværet i Region Syddanmark.

Rapporten viser, at gennemsnitligt er antallet af fuldtidspersoner på sygedagpenge i de seneste tre år steget med 17 procent, og i snit er sygefraværet øget fra 8,8 uger til 10 uger.

Men rapporten afslører også, store individuelle forskelle på sygestatistikken i de forskellige kommuner.

Nyborg, Svendborg og Faaborg-Midtfyn kommuner topper den fynske hitliste med vækstprocenter på 26, 25 og 23 procent, mens Odense skiller sig markant positivt ud. Her har stigningen i antallet af fuldtidssygemeldte været på blot to procent.

Fald i Odense

Og hvor alle andre kommuner i regionen i de to seneste år har oplevet meget store stigninger i antallet af sygeforløb på mere end 26 ugers varighed, har Odense her haft et fald på 10 procent.

Forklaringen ifølge jobcenterchef i Odense, Jørgen Peter Holst er blandt andet, at man i Odense er sluppet for fusionsproblemer i forbindelse med kommunalreformen. Men også, at man høster frugten af kommunens mangeårige fokus på at forbedre sygedagpengesystemet.

- Vi har f.eks. i de seneste fem år indgået op mod 100 partnerskabs- og samarbejdsaftaler med større virksomheder og offentlige institutioner, således at de har en kontaktperson hos os, som de lynhurtigt kan tage kontakt med, hvis en medarbejder blev syg. Målet er at beholde den sygdomsramte på arbejdspladsen, fordi det er bedre, siger han.

Revahus uden ventetid

Et andet væsentligt element er et antal arbejdsfastholdelsesmedarbejdere i dagpengeopfølgningen, der som målsætning har, at den sygdomsramte skal bevare sin tilknytning arbejdsmarkedet.

- Eventuelt på den arbejdsplads, de allerede har. Jo tættere folk er på arbejdsmarkedet, jo nemmere er det at beholde dem derude, siger Jørgen Peter Holst.

Slår denne indsats fejl, så starter for dagpengemodtagere en opfølgningsfase, som involverer Odense kommunes Revahus.

Her afklarer et team på i alt 60 læger, psykologer og behandlere, om det er revalidering, flexjob eller noget helt andet, der skal til for at hjælpe personen videre i livet.

- Og det fungerer effektivt. I dag har vi faktisk ingen ventetid på denne type afklaring, siger Jørgen Peter Holst.


Et projekt, der især retter sig mod indvandrerkvinderne er Reva-integration, som Odense har haft stor succes med.

- Det viste sig, at når kravene blev stillet på den rigtige måde, og der blev taget de nødvendige skånehensyn, så kunne nogen flyttes væk fra dagpenge- og sygesystemet og ud på arbejdsmarkedet. Andre blev afklaret med hensyn til, om det er et flexjob eller en pension, der skulle til, siger han.

Odenses flotte tal er dog ikke opnået ved, at flere er skubbet over i permanent passiv forsørgelse, understreger Jørgen Peter Holst.

- Vi ligger på landsgennemsnittet, når det gælder tildelingen af førtidspensioner og flexjob, siger han.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 13:23   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Odenses flotte tal er dog ikke opnået ved, at flere er skubbet over i permanent passiv forsørgelse, understreger Jørgen Peter Holst.
Utroligt som kommunerne i øjeblikket har travlt med at rose sig selv af fine tal, bare tallene er flotte så er alt andet ligegyldigt og pressen sluger det råt og ukritisk
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 13:28   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Utroligt som kommunerne i øjeblikket har travlt med at rose sig selv af fine tal, bare tallene er flotte så er alt andet ligegyldigt og pressen sluger det råt og ukritisk

De kunne spørge Lena og Andi og alle fra Odense om det går så godt det hele...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2008, 20:31   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Arbejdsmarkedsudvalget

1. udgave



Mødedato:
Onsdag den 9. april 2008

Tidspunkt:
kl. 10.00

Sted:
Vær. 2-141





Dagsorden Den 4. april 2008

1. Modtagelse af deputation:

2. Henrik Buchholtz Pedersen vedr. sagsbehandling i Odense kommune, jf. AMU alm. del - bilag 152.

3. Eventuelt.
www.ft.dk

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 11:09   #5
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Efter min mening, er overskriften langt fra virkeligheden

Jeg havde et møde med revahuset d. 7/3-2008. hvor Reva-huset fortale de ville indstille mig til flexjob, og de ville afsluttet min sag på revahuset. Min nye sagsbehandler Susanne Nygaard, har efter 4 uger forsat ikke modtaget, den skriftlige slutvurdering fra revahuset

Jeg har også tre gange i løbet af marts, bedt om en skriftlig vurdering hvilke arbejdsfunktioner reva-huset havde forstillet sig indenfor flexjob. Denne vurdering har jeg forsat heller ikke modtaget fra reva-huset. Denne fremgangsmåde har jeg desværre oplevet før indenfor Odense kommunen !


Efter min mening, er overskriften langt fra virkeligheden
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 11:23   #6
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Ja den overskrift minder om et eventyr der hedder en fjer blev til fem høns, men nu er vi jo også i HCA´s fødeby.

Det interessante er at historien ikke melder noget om, hvor mange der bliver "losset" over på kontanthjælp - direkte fra Reva - som en løsning på et flakehalsproblem. Og ja der er sgu mange sociallæger og div godtfolk tilknyttet - hurra, siger vi så os der er på kontanthjælp.

Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jobcentre har styr på førtidspension og fleksjob! buster Politik og Samfund 6 18-10-2010 21:38
Hjælp til forældre med handicappede eller alvorligt syge børn Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 02-12-2008 02:52
Hjælp til forældre med handicappede eller alvorligt syge børn Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 17-11-2008 23:00
styr på efterløn.....? nille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 04-11-2007 22:24
40.000 handicappede eller syge på job Hejdien Politik og Samfund 2 27-09-2007 11:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension