K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2013, 00:15   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Penge fra socialt bedrageri

Nu snakker de så meget om at de kontrolgrupper tjener kommunerne penge og der er så og så mange milliarder at spare.

Men så spørger jeg bare. Hvor bliver alle de penge af? Jeg synes kun systemerne bliver ringere og ringere. Tilbud lukker ned eller omjusteret.

Bare sådan lidt mystisk.

Det burde næsen være et krav at *ALT* overskud når udgifterne er betalt, gik tilbage til den gruppe bedragerne har tilhørt, så de lovlydige kan få glæde af dem.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 08:11   #2
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Men så spørger jeg bare. Hvor bliver alle de penge af?
Såfremt der nogensinde kommer overskud på stasi-grupperne, kan du lune dig ved tanken om, at det vil blive brugt til at finansiere topskattelettelser.

Indtil videre er taktikken, at de bliver ved med at råbe at der anslået bliver snydt for "12 milliarder om året".

Hmmm... i følge stasi-grupperne selv hentede de 370 millioner ind til kommunerne i 2012. Af disse sager taber de så ca. 75%, når de bliver anket. Så er vi nede på 92,5 mill.
Hvis der anslået er 500 stasi-medarbejdere på landsplan giver det 185.000 kr. pr medarbejder til løn og omkostninger.

Sååå med mindre samtlige stasi-medarbejdere er kontanthjælpsmodtagere i aktivering, er der tale om en underskudsforretning. Dette underskud må "naturligvis" finansieres gennem yderligere forringelser af kh, fp,fl, m.v. Pengene skal komme et sted fra. Sådan er det jo.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 11:40   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
kUNNE IKKE HA SAGT DET BEDRE SELV.

Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Såfremt der nogensinde kommer overskud på stasi-grupperne, kan du lune dig ved tanken om, at det vil blive brugt til at finansiere topskattelettelser.

Indtil videre er taktikken, at de bliver ved med at råbe at der anslået bliver snydt for "12 milliarder om året".

Hmmm... i følge stasi-grupperne selv hentede de 370 millioner ind til kommunerne i 2012. Af disse sager taber de så ca. 75%, når de bliver anket. Så er vi nede på 92,5 mill.
Hvis der anslået er 500 stasi-medarbejdere på landsplan giver det 185.000 kr. pr medarbejder til løn og omkostninger.

Sååå med mindre samtlige stasi-medarbejdere er kontanthjælpsmodtagere i aktivering, er der tale om en underskudsforretning. Dette underskud må "naturligvis" finansieres gennem yderligere forringelser af kh, fp,fl, m.v. Pengene skal komme et sted fra. Sådan er det jo.
Hvem er det som bedrager hvem? Og snyder og lyver for at få det billed frem som de vil? Ja det er et godt spørgsmål. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 11:42   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Nu snakker de så meget om at de kontrolgrupper tjener kommunerne penge og der er så og så mange milliarder at spare.

Men så spørger jeg bare. Hvor bliver alle de penge af? Jeg synes kun systemerne bliver ringere og ringere. Tilbud lukker ned eller omjusteret.

Bare sådan lidt mystisk.

Det burde næsen være et krav at *ALT* overskud når udgifterne er betalt, gik tilbage til den gruppe bedragerne har tilhørt, så de lovlydige kan få glæde af dem.
Pengene går da til de riges skattelettelser - det er jo dem der i første omgang har betalt skat til de forkerte.......

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 01:18   #5
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Pengene går til at ansætte folk der kan snuppe dig for petitesser...
Feks har de på Gladsaxe rådhus over den sidste år række ansat 6 ekstra til at trække folk en hel dags kh hvis de mødte bare 5 min for sent...
Min gamle sagsbehandler var så irriteret fordi hun skulle nu bruge tiden på rådighedsteamet og forklare dem at den og den borger havde været i deres ret istedetfor at hjælpe folk..
Plus selvom ens sagsbehandler ringer og retter fejler feks at der er skrevet man er syg en dag hvor man har lovligt fri, ja så trak teamet stadig en, min sagsbehandler ringede 5 gange til det team efter en fejl hvor mine fridag stod som sygedage, og de valgte stadig at trække mine penge... tog 6 mån før jeg fik dem igen og 6 anker til kommunen... paphatte...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 22:12   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Og alle ved det er dyrt at flytte ,der tabes mange penge på at rykke rundt på alle de kontere,skat her lavet flytninger jobcentrene flytter frem og tilbage.

der er et kæmpe spild af penge på at sidde og registere det en og det andet.

love og regler vælter ind alle stæder,og der holdes en masse møder for at fortælle at man ikke kan komme vidre for der skal lige findes rede i det hele først jo.

PENGE ud af vinduet
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 10:27   #7
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Og alle ved det er dyrt at flytte ,der tabes mange penge på at rykke rundt på alle de kontere,skat her lavet flytninger jobcentrene flytter frem og tilbage.

der er et kæmpe spild af penge på at sidde og registere det en og det andet.

love og regler vælter ind alle stæder,og der holdes en masse møder for at fortælle at man ikke kan komme vidre for der skal lige findes rede i det hele først jo.

PENGE ud af vinduet
Ja i min kommune der har de da flyttet jobcentrene rigtig meget i de sidste 15 år.. det er 6 steder nu, det koster min 5 mio hver gang at gøre det.. tænk engang borgerne i min kommune kunne have fået for meget mere service.....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 11:25   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Der var engang... sådan starter eventyrerne

Men der var engang at øget service i en kommune betød at man ansatte nogen flere hjemmehjælpere... ja sådan hed de dengang...

Nu betyder øget service at man ansætter nogen flere til at slæbe rundt på papirbunker med masser af tekst som ingen har læst...

Skal man tro alle de undersøgelser der er lavet varer det ikke længe før stasi-grupperne inddriver så mange penge at kommuneskatten helt kan afskaffes og erstattes af en udbetaling til borgerne i stedet for...

Så når alle svindlerne er fanget vil hver borger modtage 12.000 kr. skattefrit pr. måned fra kommunen...og der er plads til at ansætte mange flere hjemmehjælpere...

Det ville egentligt ikke være så dårligt

Men det varer nok noget tid... og der skal først ansættes mange flere Stasi-folk for at regnestykket går op


.....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 14:12   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa som i eventyrene skal man først testes og gå en gruelig masse igennem, før end det bliver godt i sidste ende............

Måske kommer der så et efterspil hvis Vestager fortsat vil være dronningen...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 15:10   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Bliver formentlig krediteret der,hvor de uretnæssigt er hævet fra.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Omvendt socialt bedrageri klanst Politik og Samfund 16 27-05-2013 13:14
Socialt bedrageri? kakaoko24 Politik og Samfund 12 01-02-2013 15:38
Mistænkt for socialt bedrageri? sabrinajulie Politik og Samfund 5 02-03-2011 13:47
Socialt bedrageri Trine Dit og Dat 26 08-10-2008 02:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension