K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2010, 21:19   #1
depo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
depo er ny på vejen
Mit første indlæg. Hjælp!!!

Hej!

Først lidt baggrund

Jeg er en mand på 38 år, der har været ude af arbejdsmarkedet i 7år, de sidste 5år som sygemeldt, her af 1år på sygedagpenge, 1år uden indkomst og nu de sidste 3år på kontanthjælp, samt 1års tilbagebataling af kontanthjælp, fordi jeg solgte min andelslejlighed i Kbh. for at komme væk. Bor nu på sydsjælland.

Jeg lider af tilbagevendende depressioner, socialfobi (svær grad) og har gjordt det i ca. 10år, har/haft extreme søvnproblemer siden midten af 90erne, har endvidere scheuermann, med konstante, små smerter. Altsammen noget, jeg har lært at leve med, men det betyder bare, at jeg aldrig ved, hvornår jeg kan klare noget, og når der endelig er en god dag, kan jeg ikke holde til ret meget mere 1 -1½ time måske. Har gået til psykolog, 2 psykiatrikere, går nu hos en neuropsykolog og skal gå hos den sidste psykiatriker igen, fra marts. Jeg har aldrig haft andet udbytte, end at det er gået op for mig hvor slemt det egentligt står til.

Fra 91 til 93 var jeg ude for 2 trafikulykker hvor begge biler blev total skadet, første gang fik jeg at vide jeg havde fået en hjernerystelse, og godt kunne tage hjem. Anden gang, blev jeg ikke undersøgt. Havde desuden et kraftigt forbrug af alkohol og hash hele min læretid, og tror desværre det er nogle af grundene, til det jeg lider af idag.

Problemerne er heller ikke blevet mindre, af mit møde med kommunen. I sommers var jeg i arbejdsprøvning på kommunens beskyttet værksted, efter ca. 2mdr. hvor jeg gennemførte ca. 3-4 timer pr. uge. kom jeg så langt ned, at jeg for første gang havde selvmords tanker, projektet blev stoppet med det samme, men kun fordi jeg selv sagde stop, hvilket også var første gang. Var i December til et møde hos min sagsbehandler, de havde så bevilget psykolog timer, som kommunens bestilte psykiatriker anbefalede kommunen for et år siden. Han anbefalede også en midlertidig førtidspension i en årrække mens man arbejdede med tingene, og slog fast at jeg nok aldrig vil komme fuldt tilbage på arbejdsmarkedet og måske slet ikke. Samtidig har min sagsbehandler sat en TTA- ( tilbage til arbejde ) konsulent på mig. Det er lige det jeg absolut ikke har brug for, og er allerede begyndt at blive bange for at jeg går helt ned igen. Jeg har enormt svært ved at sige fra, og aner ikke min levende råd, har allermest lyst til at søge pension lige nu, men kender ikke systemet særligt godt, da jeg ikke har haft overskud til at sætte mig ind i noget som helst. Kan ikke komme på mere lige nu.

Mvh. Depo
depo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 22:24   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg får nok ikke det hele med, men jeg prøver lige at komme med nogle gode råd.
Så er der nok andre der supplerer.

Det er vigtigt for dig at du har en læge der står bag dig, og at du har en jævnlig kontakt til denne (og evt. andre behandlere), især når kommunen finder på nye "løjer" som du ikke føler at du kan leve op til.

Dun skal bede om aktindsigt, så du kan se hvad der ligger i din sag, om alle lægepairer er der (det hænder at ting forsvinder i systemet) og om sagsbehandleren overholder notatpligten o.s.v.
Dertil kan du benytte denne: http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Den ligger under "Nyttige links" som du kan finde øverst på siden.

M.h.t. at søge pension selv skal du lige afvente aktindsigten og se hvad der ligger af lægepapirer og hvad der står i dem.

For at få pension skal dine lidelser være stationære og varige, alle behandlingsmuligheder skal være udtømte og så skal læger, psykologer o.a. skrive at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige.

Og det kan du lige have i baghovedet næste gang du snakker med en læge/behandler som skal skrive til kommunen om dig, de må ikke skrive at de f.eks. mener at du skal have pension, men de må gerne skrive at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige (og det betyder det samme).

Og hver gang du afleverer noget på kommune skal du bede om at få en kvittering på at det er afleveret.

Når/hvis du har flere spørgsmål bør du fortsætte i denne tråd, så er det nemmere for os andre at råde og vejlede dig, da vi på den måde lettere kan gå tilbage og se baggrunden for det hele.



Forresten, sidder din scheuermann i lænden eller højere oppe?
Den er det også vigtigt at du får udredt af lægerne.

Sidst redigeret af Trold; 21-01-2010 kl. 22:26. Årsag: glemte noget
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 23:37   #3
depo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
depo er ny på vejen
Tak

Min scheuermann er lavt sidende, hvilket betyder jeg tit må ligge på gulvet i stedet for at side på en stol. Vil nu kigge lidt rundt på siden. mvh.
depo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 23:48   #4
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Velkommen til depo
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 00:15   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Fra 91 til 93 var jeg ude for 2 trafikulykker hvor begge biler blev total skadet, første gang fik jeg at vide jeg havde fået en hjernerystelse, og godt kunne tage hjem. Anden gang, blev jeg ikke undersøgt. Havde desuden et kraftigt forbrug af alkohol og hash hele min læretid, og tror desværre det er nogle af grundene, til det jeg lider af idag.
trist at høre du har det af h til troer de fleste vil give mig ret i at nok de lfeste kan takke sig selv for at have det være idag pga en selv var der hash osv og alkohold med da du kørte galgt/ulykkerkerne ?

menog ja man skla være stadionær og få alt på skrift ellers røvrender de dig sgu
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 00:29   #6
depo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
depo er ny på vejen
Hash stopped jeg med da jeg fik kørekort og der har ikke været alkohol indblandet i ulykkerne, men regnvejr. Det er nok måden jeg har skrevet det på, der er lidt mærkelig. Har det lidt svært men at formulere mig engang imellem. mvh.
depo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 00:44   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hehe tro mig vi fleste her inde har samme problem
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Første indlæg forsvandt...;-( Mortil3børn Hjælp til Forum Brug 2 19-09-2013 14:59
hjælp til mit første møde med en socialrådgiver for første gang i mit liv hc1966 Alt det andet 14 29-04-2011 06:55
Gammelt medlem men første indlæg Frk. Amager At søge førtidspension 2 16-01-2011 12:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension