K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2009, 12:36   #1
Maibritt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Lokation: Ringkøbing, Skjern
Alder: 67
Indlæg: 2
Styrke: 0
Maibritt er ny på vejen
Førtidspension

Hvordan er det med førtidspensionen til næste år? Er der sat nogle tal på?
Jeg får førtidspension efter de nye regler. Vil jeg også få lidt mere, eller er det kun dem fra de gamle regler.

Mvh
Maibritt
Maibritt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 13:18   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næææ, indtil videre er der kun dem på den gamle ordning der får 2000 kr mere pr år - fra 2010.

http://www.bm.dk/sw35098.asp

Om der er kommet nyere udspil efter dette er jeg så ikke lige klar over. Men forestiller mig ikke, at der skulle være noget til os på den nye ordning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 14:05   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vil da i den grad ønske de "gamle" ftp´er tillykke m lønforhøjelsen, de har trængt lææænge.
(er selv på den gamle ordning men desværre kan jeg ikke få helbredstillægget, da jeg er gift!)

Ville da ønske at alle ftp´er fik lønforhøjelse for er der noget der er udhulet, ja, så er det da diverse ydelser -ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 14:12   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan med min bedste vilje ikke fatte at der skal findes to forskellige slags pensioner det forvirre begrebene så dejligt ..

Når man høre om ftp der bare kan arbejde er det jo som reglen de gamle som i dag ville have været flekser ...

Men ikke desmindre så bliver de nye sat i gruppe med dem uagtet at man ikke i dag kan få ftp hvis der er den mindste arbevne tilbage ..

så tag dog og afskaf den gamle og sæt alle på den nye ...

Nå en helt anden historie tier stille nu
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 18:50   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
vil da i den grad ønske de "gamle" ftp´er tillykke m lønforhøjelsen, de har trængt lææænge.
(er selv på den gamle ordning men desværre kan jeg ikke få helbredstillægget, da jeg er gift!)

Ville da ønske at alle ftp´er fik lønforhøjelse for er der noget der er udhulet, ja, så er det da diverse ydelser -ikk´
Håber ikke jeg spørger dumt Buster, men der kom jo et nyt tiltag sidste år, der betyder, at hvis man blev gift FØR 1 Maj 1999, så bliver man betraget som reelt enlig og kan få fuld førtidspension (+ fuldt tillæg) selvom man er gift.......blot der er nogle punkter der går op i en højere enhed.

Du ved nok alt om det, men jeg tør ikke pr automatik gå ud fra det, så jeg nævner det lige igen for prins knud og hele hans følge

- der kunne jo side en gift og ikke ane noget om det. Det er jo før set. Man skal jo selv melde på kommunen at man blev gift før 1999 for end det træder i kraft.

Der er da nogen der kan klare sig igennem uden at blive beregnet. Og igen, kun for dem på gamle regler....æv altså.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9596

Sidst redigeret af Ninja; 29-08-2009 kl. 18:57.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 17:28   #6
Dudli
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
Dudli er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der er da nogen der kan klare sig igennem uden at blive beregnet. Og igen, kun for dem på gamle regler....æv altså.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9596

Det er ikke rigtigt Helene. Det er heller ikke et nyt tiltag, idet den ordning kun har eksisteret INDTIL 1 Maj 1999.

Altså du skulle både have fået din førtidspension og være samlevende INDEN 1 Maj 1999, for at blive betragtet som reelt enlig.

Alle samlevende (og gifte self.), som har fået førtidspension i perioden 1 Maj 1999 og til 2003 bliver betragtet og beregnet som gifte, nøjagtig som folk der har fået førtidspension efter 2003.


Til Maibrit:

Alle pensioner stiger hvert år. Hvor meget, plejer at blive offentliggjort midt i november måned.

I år er der så lidt ekstra (2.000 kr. = 167 kr. pr. måned FØR skat) til førtidspensionister på den gamle ordning. Det er så heller ikke for tidligt de får et lille bitte løft.
Dudli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 23:37   #7
Maibritt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Lokation: Ringkøbing, Skjern
Alder: 67
Indlæg: 2
Styrke: 0
Maibritt er ny på vejen
Ja, alt stiger. Bolig, fødevarer osv. Det eneste som ikke stiger er pensionen. Man skulle måske tilhøre en anden etnisk gruppe?

Det giver jeg did 100% ret i... Hvorfor forskellige pensioner??

Sidst redigeret af Stezu; 01-09-2009 kl. 23:44. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen
Maibritt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension