K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2010, 12:50   #31
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Nu så jeg lige videoklippet med hende Kirsten Yde ....nu bliver det endnu mere grotesk

Citat " min arbejdsdag er IKKE under 14-16 timer" hvor meget skader det lige kommende FTP at sige sådan noget ?? så tror alle der læser artiklen/ ser klippet at førtidspensionister er fupmagere hvis de kan arbejde 16 X 5 = 80 timer om ugen. Samtidig står hun for uddannelsen af nyt personale.
For øvrigt er det ligemeget om det er regler før/efter 2003 når "almindelige" arbejdende mennesker ser det her tænker de at det er jo fuldstændigt vildt at hun kan arbejde 80 timer om ugen og så være førtidspensionist....så kan reglerne for at få førtidspension jo lige få en ekstra omgang på skruen. Ja sådan en som Claus Hjort Frederiksen må nyde sådan et indslag...så kan han jo jagte kommende syge mennesker ENDNU mere.


http://www.fyens.dk/article/1412385:...bo?video=20562

Sidst redigeret af twoc; 17-02-2010 kl. 13:03.
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 09:02   #32
Nette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Alder: 61
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Nette er ny på vejen
Hej
Jeg er ret ny her.....Men vil da kommentere emnet.Jeg syntes det skriger til himlen.Og det er bestem lige noget for Klaus Hjort Frederiksen.Og jeg personlig syntes ikke vi behøver som syge få flere stramninger på dette felt.Jeg kom til skade på job ved at bruge min restevne ud over min pension.Jeg har endelig fået en erstatning tilkendt i arbejdssakdestyrelsen med 75% tab af erhvervsevne.Trods det skal jeg igennem en 13 ugers arbejdsprøvning.Da jeg søger den højeste pension.Jeg er på den mellemste efter nye regler i 2008.Startede med den alm. forhøjede i 96 trods speciallæge udsagn om tabt erhvervsevne på 2/3.....Og af lige vel vil de ha' at alle emner er udtømte ellers hedder det job med løntilskud.Og jeg må nok indrømme at jeg fatter hat af systemet og de nye regler.Har man ikke pip får man dæleme pip af det
Venlig Hilsen
Nette
Nette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 10:11   #33
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det har et par gange været nævnt at det kan lade sige gøre fordi hun er på gammel FP.

Det er korrekt at som udgangspunkt kan en gammel FP ikke fratages pensionisten. Men det kan man nu godt alligevel, hvis man mener at pensionen modtages under falske forudsætninger, den kan endda blive tilbagebetalingspligtig til tidpunkt hvorfra man mener at personen var i stand til at forsørge sig selv.

Men det er noget af en hån, når man ved hvor meget virkeligt syge mennesker må kæmpe og selv hvis de kan klare et absolut minimum eller slet ingenting forbliver kastebolde i systemet.
Så at høre hvorledes en FPer kan arbejde 10 timer om dagen, dog må man sige at det nok ikke ville hjælpe andre at hun fik frataget sin pension.

Men uretfærdigt virker det, gad vide hvad hun fejler?

Min gamle nabo, som var fra den tid hvor unge der havde haft polio, automatisk fik en førtidspension når de blev 16 år gamle, havde senere i livet kun det problem at det ene ben var ca. 6 cm kortere end det andet, hvorfor hun humpede. Hun havde ingen andre gener, hverken smerter eller lignende, og arbejde hele sit liv som medhjælpende hustru på sin mands tankstation uden løn (meget smart ). Samtidig med at hun hævede FP. Men det var andre tider dengang, hun er for flere år siden overgået til folkepension.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 10:17   #34
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nette Se meddelelser
Hej
Jeg er ret ny her.....Men vil da kommentere emnet.Jeg syntes det skriger til himlen.Og det er bestem lige noget for Klaus Hjort Frederiksen.Og jeg personlig syntes ikke vi behøver som syge få flere stramninger på dette felt.Jeg kom til skade på job ved at bruge min restevne ud over min pension.Jeg har endelig fået en erstatning tilkendt i arbejdssakdestyrelsen med 75% tab af erhvervsevne.Trods det skal jeg igennem en 13 ugers arbejdsprøvning.Da jeg søger den højeste pension.Jeg er på den mellemste efter nye regler i 2008.Startede med den alm. forhøjede i 96 trods speciallæge udsagn om tabt erhvervsevne på 2/3.....Og af lige vel vil de ha' at alle emner er udtømte ellers hedder det job med løntilskud.Og jeg må nok indrømme at jeg fatter hat af systemet og de nye regler.Har man ikke pip får man dæleme pip af det
Venlig Hilsen
Nette
Nette,

Jeg er meget forbavset over at de sender dig i arbejdsprøvning ved ansøgning om forhøjelse, det troede jeg ikke de kunne
Jeg søger selv forhøjelse fra mellemste til højeste, hvilke regler fra 2008 er det du snakker om.
Ved forhøjelse af gammel FP, skal de holde sig til reglerne fra før 2003, der er jeg noget forbavset, hvilken kommune bor du i?
Jeg håber at en af dem der ved mere end jeg kan svare på det her



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 15:29   #35
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Det er muligt det virker uretfærdigt, set i lyset af hvordan lovgivningen er NU.

Men om 10 år, og HVIS de lovgiver endnu engang, og gør det ENDNU værre end nu - så skal man vel ikke begynde at laste folk der tilfældigvis blev afklaret under lempeligere regler og flere år før en ny lovgivning. Der var tider hvor pensioner blev uddelt i bunkevis uden folk nødvendigvis var hamrende syge, adskillige fik en social pension - og alle ved en social situation KAN ændre sig. Hvorfor i alverden skulle de frivilligt give afkald på deres pension, der er givet under andre forhold end nu. Så vidt vides kan "gamle" pensionister ikke vælge at bytte deres små pensioner til et fleksjob, uanset hvor meget arbejdsevne der er i behold.

Der vil altid være bøvl og ballade når man pludselig ændrer en lov, og Kirsten gør stadigvæk intet ulovligt - med det jeg har læst, om Odense kommune ellers på k10, så er jeg sikker på, at de som de første, vil fratage Kirsten hendes pension er der lusk i foretagende.

Og vi ved stadigvæk ikke en pind om, om Kirsten ligger ned i en sygeseng mens hun styrer Offerrådgivningen.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 16:22   #36
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
sonnie

Nu har sagen sådan set intet med Kirsten af gøre. udover man praler af en meget stor arbejdsevne.
der kom nye regler for pension i 2003, fordi mange mente der kom alt for mange på pension.
der var også for mange, det kan de fleste nok også acceptere, på grund af staten betalt det meste.
I dag sidder der stadig mange politiker og vil stramme loven yderligere
til sidst skal du står med en egen dødsattest i hånden, før du kan få pension
for at sige det på en meget grov måde.

politikerne og andre som stramme hører kun ordet pension og en stor arbejdsevne.

Men du synes alså det vil være fint, når man får pension. 2 timer efter kan man lave frivilligt arbejde 15-20 timer om ugen.
så kunne man vil gå på et rigtig arbejde istedet for eller flex.
det vil jeg da langt heller end pension.

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-02-2010 kl. 16:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 16:36   #37
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Jeg er fuldstændig enig ....det er ikke personen Kirsten Yde det handler om det er princppet ....hun arbejder 80 timer om ugen hvor hun sidder og på kontor og rådgiver samtidig uddanner hun nyt personale. Det er sgu noget beskæmmende i min optik at det kan lade sig gøre når andre mennesker skal igennem diverse ydmygelser af kommunen for at få FTP.
Jeg syntes at videoklippet siger alt
http://www.fyens.dk/article/1412385:...bo?video=20562



Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
sonnie

Nu har sagen sådan set intet med Kirsten af gøre. udover man praler af en meget stor arbejdsevne.
der kom nye regler for pension i 2003, fordi mange mente der kom alt for mange på pension.
der var også for mange, det kan de fleste nok også acceptere, på grund af staten betalt det meste.
I dag sidder der stadig mange politiker og vil stramme loven yderligere
til sidst skal du står med en egen dødsattest i hånden, før du kan få pension
for at sige det på en meget grov måde.

politikerne og andre som stramme hører kun ordet pension og en stor arbejdsevne.

Men du synes alså det vil være fint, når man får pension. 2 timer efter kan man lave frivilligt arbejde 15-20 timer om ugen.
så kunne man vil gå på et rigtig arbejde istedet for eller flex.
det vil jeg da langt heller end pension.
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 17:20   #38
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
sonnie

Nu har sagen sådan set intet med Kirsten af gøre. udover man praler af en meget stor arbejdsevne.
der kom nye regler for pension i 2003, fordi mange mente der kom alt for mange på pension.
der var også for mange, det kan de fleste nok også acceptere, på grund af staten betalt det meste.
I dag sidder der stadig mange politiker og vil stramme loven yderligere
til sidst skal du står med en egen dødsattest i hånden, før du kan få pension
for at sige det på en meget grov måde.

politikerne og andre som stramme hører kun ordet pension og en stor arbejdsevne.

Men du synes alså det vil være fint, når man får pension. 2 timer efter kan man lave frivilligt arbejde 15-20 timer om ugen.
så kunne man vil gå på et rigtig arbejde istedet for eller flex.
det vil jeg da langt heller end pension.
Trådstarter startede med Kirsten og jeg forholder mig til Kirstens sag, nu det er HENDE der "arbejder" en hel masse timer.

Frivilligt arbejde!!! - for mig er det arbejde f.eks at passe børn, der er ovenikøbet folk der får PENGE og en anstændig løn for at PASSE børn - der er syge mennesker der snildt kan passe egne børn hver eneste Week-end 48 timer i træk....så hvad fejler DERES arbejdsevne siden de ikke kan passe børn 8 timer til dagligt i et ordinært job

Sådan kan man jo ikke stille det op, og fordi nogle måske ligger i en seng/kørestol og passer et eller andet i 10 timer hver dag, så er det ikke ensbetydende med at man så også bare kan fise ud på arbejdsmarkedet og gøre det samme.

Jeg syntes ikke man skal dømme/bedømme folk, der er under andre regler end en selv, og får en pension der er givet efter helt andre forhold OG lovgivning end i dag.

Vi kommer til at opleve stramninger igen, jeg tror personligt at regeringen nok skal komme frem til at fleksordningen er og bliver for dyr - og så laver man stramninger for dem der til den tid er nye i systemet. Der er allerede tegn i sol og måne. Jeg håber da sandelig ikke, til den tid, at vi andre så skal bedømmes på regler der kommer til den tid.

Arbejdsevne - hvilket skønt begreb. Man har arbejdsevne fordi man sidder frivilligt på et kontor, og måske bider alverdens smerter i sig, fordi det frivillige arbejde giver en noget på et andet plan. Hvad med de førtidspensionister der kan sidde 5 timer eller mere dagligt og spille på pc? Hvad med mig når jeg passer mine børnebørn en hel week-end. Der er såmænd også foreninger for førtidspensionister, der frivilligt hjælper som bisiddere - andre ildsjæle der gør en masse godt. Med sort humor, hvad fejler deres arbejdsevne.

Har man problemer med hvad politikkerne dog tænker når de hører dit og dat, så har man måske et problem man bør kigge på.

Jeg er nyslået pensionist, tidligere fleksjobbere også - og kender alt til systemets gang i Lidenlund. Ups, jeg kan skrive på pc og kvadre i telefon, i dag er det blevet til 3 timer ialt....foreløbig, så min kommune må dælme have misforstået det med arbejdsevne

Sådan er der så meget.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 22:30   #39
nekolpige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
nekolpige er ny på vejen
nogen mennesker er bare ikke god til sengen. jeg selv som har mange smerter har det best med at gå rund hele dagen.. :O) op og ned af gulvet hele dagen.. ) :O) ingen løft ingen buk. bare gå og gå. måske har hun også det sådan.
nekolpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 16:01   #40
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske man skulle få opklaret "mysteriet" og så skrive til kvinden selv, så eventuelle misforståelser kan blive rettet.

Det er svært at vide noget om baggrunden og hele "historien", når man kun har en enkelt sætning i et videoklip.

Skriv til hende og lad hende få en chance for at forklare sig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel til alle på sygedagpenge som vil hæve efterlønnen. Hejdien Den nyttige viden vi alle har 8 24-06-2012 22:27
Sygedagpenge på flexjob Nissefar Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 24-08-2011 06:12
En hån mod alle os som er i flexjob andi1975 Politik og Samfund 19 26-12-2010 21:16
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension