K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2010, 21:15   #11
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
nu ved jeg godt vi er ved at dreje tråden.

Men jeg fatter bare ingen ting nu. Det jeg bliver sendt i er et opbevaringssted. og har fået at vide at jeg kan risikerer at være der et helt år, hvis jeg ikke finder job. Efter 12 mdr skal jeg til anden aktør, men har ret til det efter 6 mdr...

men ja ja, det kan jo være jeg blvier positivt overrasket. Og gør hvad jeg kan for at finde noget andet.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 22:32   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er det endnu mere vigtigt at du får på skrift hvilke § og love du er der efter og det er ikke noget du skal bede om det er noget du skal forlange ...

Alle har krav på at vide efter hvilke regler de bliver opbevaret og alle har krav på at vide hvad formålet er lige som du har krav på en ankevejledning så du kan anke en evt opbevaring

Lige så snart du får nogen love og § så vil jeg meget gerne have dem af vide
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 07:37   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nye regler:

i går var jeg indkaldt til møde med vores sagsbehandler, der er nye regler med hensyn til aktivering folk kan aktiveres i virksomheds praktik i op til et år for, at blive oplært til div. stillinger.

Men der er også snakket om af efter årsskiftet, bliver der lavet regler der siger, at fleksjobber kun skal have løn for de timer de arbejder, resten af tiden op til de 37 timer skal de have dagpenge sats, det vil sige det vil kun gælde dem der kommer i arbejde i fremover.
Men det vil jo sige, at folk som er i job nu, vil være bundet med mindre de har råd til, at gå ned i løn.

Vi har jo alle hørt, at der er flekse der tjener rigtig meget og at det skal stoppes, at det kun er 4 % betyder jo ikke noget , alle skal rammes, så dem der står dårligt kommer til, at stå dårliger er bare surt.

det er regler der ikke er godkendt indnu men det skal nok komme, men det skal nu nok bliver godkendt, som min sagabehandler sagde, så bliver det endnu svære, at være fleksjober, så det skal nok blive godkendt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 08:34   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jjson og gav din sagsbehandler dig den lov og den § efter hvilke den aktivering skulle være mulig ?

Ellers syntes jeg stadig at du skal bede om at få den lov, mange sagsbehandler henviser til en ny lov ingen fremviser den ...(og arbejdsmarkedsstyrelsen har ikke kendskab til den øjensynligt)

Hvad det andet ang , så er det helt vildt så meget de sagsbehandlere ved..

Jeg var selv med som bisidder ved et møde her for en fjorten dage siden, der var også en sagsbehandler der kunne oplyse den stakkels borger jeg var med om at hun nok bare skulle tage hvad hun kunne få nu og her, for når julen var over kom der en ny lov hvorefter ALT ville blive forfærdeligt og noget i stil med det du har fået at vide fik hun også at vide (bare lidt mere drama)

Da jeg spurgte sagsbehandleren hvor hun vidste det fra ja så havde hun da lige som alle andre hørt set og læst hvad der havde været ude i nyhederne, da jeg så sagde til hende at pensionsreformen lå i forligskredsen (V,K;SF,RV og S ) blev hun irreretet og sagde ja og hvad så , sagde til hende at forligskredsen jo sådan set skulle være enige og at DF ikke bare kunne lægge stemmer til for de var ikke med i forligskredsen .. så blev damen sur på mig og sagde så opsagde man bare forliget , sagde til hende at det kunne da godt være men så var det kutyme at man samtidig udskrev valg ...

Så gad hun ikke snakke med mig, jeg siger ikke jeg har ret og jeg siger ikke at det blive sådan som jeg siger (at de ikke bliver enige ) for alle i forligskredsen er intresseret i at finde ud af noget mht pension og fleks (de lyder sq som om det er det der skal redde landets fremtid)

Dog tvivler jeg på og håber på at S SF og RV måske vil være lidt bange for at ramme så mange mennesker (vælger) som vi jo trods alt er ..

Så vil man påvirke nogen så prøv at skrive til s og sf og rv og hør hvad deres ideer er omkring det hele ...

Følg godt med i SU reformen ... den er nemmelig også et forlig ..og her er de jo så småt begyndt at snakke om at de ikke kan blive enige...

Regeringen og oppositionen vil ikke helt det samme og det giver problemer og måske de ikke kan nå til enighed på denne side af et valg ... og hvad så ??

Forligskredsen skulle gå igang med pensionsreformen her efter sommerferien men der er ikke rigtig sluppet noget ud om hvad der skal ske det som man har hørt om (med lønninger osv kommer mest som brudstykker og mange af forslagene kommer fra DA og DI og ikke fra politikkerne )

Jeg mener bare at det er vigtigt at man ikke æder alt råt hvad der kommer ud af en sagsbehandlers mund, kender selv sagsbehandlere (venner) og de har absolut intet hørt om hvad der skal ske, de har deres informationer fra samme kilder som os andre medierne

Ergo ingen ved endnu hvad der kommer til at ske .. men kunne du spørge din sagsbehandler om hvor hun finder den lov om aktivering i et år ...

Det lov stykke jeg har sat ind i andet indlæg er fra den gældende lovgivning og i følge den er det stadig sådan at

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 3 og 4, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

og er du flekser på ledighedsydelse så er du stk 7 ergo ikke blandt de tre der kan forlænges efter en konkret vurdering ...
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 15:43   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som jeg skrev er de ikke vedtaget endnu, men det skal nok komme, det bliver jo være for os
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 17:41   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nye regler:

i går var jeg indkaldt til møde med vores sagsbehandler, der er nye regler med hensyn til aktivering folk kan aktiveres i virksomheds praktik i op til et år for, at blive oplært til div. stillinger.

Men der er også snakket om af efter årsskiftet, bliver der lavet regler der siger, at fleksjobber kun skal have løn for de timer de arbejder, resten af tiden op til de 37 timer skal de have dagpenge sats, det vil sige det vil kun gælde dem der kommer i arbejde i fremover.
Men det vil jo sige, at folk som er i job nu, vil være bundet med mindre de har råd til, at gå ned i løn.

Vi har jo alle hørt, at der er flekse der tjener rigtig meget og at det skal stoppes, at det kun er 4 % betyder jo ikke noget , alle skal rammes, så dem der står dårligt kommer til, at stå dårliger er bare surt.

det er regler der ikke er godkendt indnu men det skal nok komme, men det skal nu nok bliver godkendt, som min sagabehandler sagde, så bliver det endnu svære, at være fleksjober, så det skal nok blive godkendt.
Altså jeg kan ikke se noget nyt, der er i høring vedr. love om ændring til fleksjobbere.

De ting du nævner er bare rygter, og de forbliver kun rygter indtil der ER vedtaget en lov...

Endvidere passer det jo ikke, at fleksjobbere tjener meget... Mange får jo kun mindsteløn og får ikke mere end deres kollegaer.

Men jeg tror selv, at fleksjobordningen bliver ændret lidt, men det vil ikke blive ringere stillet for de allerede bevilgede fleksjobbere..... Da der kom loft over refusion til fleksjobbere, gjaldt det jo f.eks. kun for de fremtidige fleksjobber, som kom i job - ikke de nuværende.

Det er bare så tit, mange herinde skriver, at de hører dit og dat fra sagsbehandlere, at der er kommet ny lov osv. Jeg vil se det, før jeg tror...!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 21:11   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Curls kunne ikke være mere enig , men syntes det er en grim ulækker og møg beskidt sagsbehandler skik at sidde og fortælle borger hvad der kommer til at ske ud fra hvad man selv har tolket ...

Derfor at alle burde om at få det på skrift med love og § findes det ikke ja så er det ikke sådan .. og så må man være hammer ligeglad med hvad sagsbehandlere tænker tror og syntes de har deres oplysninger fra de samme steder som os andre , altså udpluk fra medier ...

OK vi sad og diskuterede det samme i 06 der var også mange dommedagsprofetier ...
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 21:16   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Curls kunne ikke være mere enig , men syntes det er en grim ulækker og møg beskidt sagsbehandler skik at sidde og fortælle borger hvad der kommer til at ske ud fra hvad man selv har tolket ...

Derfor at alle burde om at få det på skrift med love og § findes det ikke ja så er det ikke sådan .. og så må man være hammer ligeglad med hvad sagsbehandlere tænker tror og syntes de har deres oplysninger fra de samme steder som os andre , altså udpluk fra medier ...

OK vi sad og diskuterede det samme i 06 der var også mange dommedagsprofetier ...


hehe....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligydelse & ledige fleksjobbere Susanne S. Hjælp til Forum Brug 1 14-11-2012 17:32
Hvor fan´ er de ledige fleksjobbere på Lolland mik16 Spørgsmål ang fleksjob 2 28-02-2011 17:51
INGEN ledige fleksjobbere på kontanthjælp???!!! zuza Politik og Samfund 14 20-12-2007 15:04
Tusindvis fleksjobbere går ledige Stella Politik og Samfund 2 26-11-2007 19:30
Ingen ledige fleksjobbere???!!! Ifølge CHF zuza Politik og Samfund 1 16-10-2007 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension