K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2013, 23:18   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Jeg arvede engang nogle penge da jeg var på kontanthjælp - det overskred formueloftet, og jeg meldte det ikke, men brugte pengene til at forsøde tilværelsen for mig og min lille søn.
Jeg vil vove og påstå, at der ikke er ret mange mennesker, som aldrig har snydt, på den ene eller den anden måde.

Jeg droppede engang en veninde, fordi hun gik rigtig meget op i hvor meget min anden veninde arbejde sort, og truede med, at melde hende.
Jeg kendte hende jo godt nok til at vide, at hvis nogen spurgte hende, om hun kunne servere til en fest, mod sort betaling, så var hun der som et søm.

Men som samfundet har udviklet sig, så forstår jeg simpelthen ikke de mennesker, som tør, at begå socialbedrageri eller udføre systematisk sort arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 03:30   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg vil give jer ret - det er forfærdelig for alle dem det går udover - især børn--- men mig - bare et eks får kun omkring 11000 brutto mdr pga GF og sådan har det været siden ftp og jeg har også et barn min partner ikke er far til - men indirekte forsørger.,..
jeg har absolut ikke mange kr og har gennem årene også tit måtte sige nej til mere end 1 sportsgren- plus evt spejder klub også...altså kun 2 ting i alt...jeg har ikke haft pengene og ja det er svært at sige nej- men der er ikke andet at gøre....
mange af dem, den her reform rammer sidder ikke dårligere i det end mig-. mange bedre og min har ikke lidt nød- fordi jeg har sagt nej..det har han vænnet sig til...
selvfølgelig er der børn der lider og det vil der også være i fremtiden og det kan der være mange grunde til..den nye reform og fordi folk ikke kan styre deres økonomi og nogen gange virker det som om børnene bliver brugt lidt...jeg er nok gammeldags
men der har været kæmpe debat om en der søgte julehjælp på FB....en vidste så en masse om vedkomne og hun havde vist 22ooo netto og 12oo kr til mad til 3 personer uge,,,men i aug..fik hun nye tatoveringer- ku man se på profilen og sad med den nye iphone 5...så undrer det mig hun slet ikke kun spare en kr op til jul- det sagde hun ikke var muligt,,,22000 netto er mange penge i min verden...
jeg ligger mønter i en krukke hver gang jeg har handlet og det løber da op,,,
undrer mig virkelig over hende her,,,

undskyld sidesporet- men pointen var børn ikke ALTID lider nød fordi forældre ik har mange penge..vi boede fler på vær som børn..fik 1 gave fødselsdag og 1 jul...følte vi os dårligt behandlet og havde det skidt af det- næh det var bare sådan...

men jo hvor der er regler vil der altid blive snydt...nogen gør det bevidst - andre fordi de ikke var klar over det...og jeg ku heller aldrig drømme om at melde nogen..hverken enlige- eller mindre sort arbejde..folk må leve med deres samvittighed...desværre går det så bare ud over folk der virkelig træ.nger det mere og godt ku ha brugt de penge

men jeg synes dk er på vej i forkert retning...kontroller - for at kontrollere og næste for at kontrolerer den første osv...et mistænksom heds samfund..det bryder jeg mig ikke om

og ja der kommer helt sikker flere kontrolgrupper fra jan...det må være skrækkeligt at blive overvåget...men her for tiden hører man mange historier for hva folk vil gøre for at få de enlig tillæg og stadig ha manden....det bryder jeg mig ikke om.-..spekulerer i det og lave reklamer for det for andre...'
men de tænker ikke over de går langt...de kigger på konto..fb.hvis de kan..finder ud af om vedkomne henter -bringer i en evt børnehave osv osv..
de penge ku andre jo ligeså godt ha f¨ået ..det bliver jeg lidt sur over- men melde- nej tak....

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 08:40   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
undskyld sidesporet- men pointen var børn ikke ALTID lider nød fordi forældre ik har mange penge..
Dette har du fuldstændig ret i, jeg undrer mig ofte over folks prioriteringer, for det er jo det, som det handler om, altså at prioritere, at vælge hvad man vil bruge sine penge på.

Der findes også mennesker, på offentlig forsørgelse, som tror, at folk der arbejder pr. automatik har flere penge end de selv, og sådan forholder det sig jo ikke altid.

Hvis jeg ikke havde så p**** meget bøvl med mine tænder, så ville min økonomi se noget anderledes ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 12:05   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja DF ved man altid, hvor man har. Bare tjek vindretningen. Lidt for meget populistiske.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 14:26   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
vovse

ja enig,,,jeg har brugt ca 100000 kr af egen lomme på tænder siden 06 og er bare så træt af det- har sådan tandlægeskræk-selvom jeg har haft den samme 25 år og han er god....men ikke nok med det gør ondt- så ka jeg ligge der og tænke- der røg det- nu må jeg sige nej til det....men uha vi er 2 rige og ja så ka jeg ikke søge hjælp...og nej vi sgu ik rige- det tror mange fordi vi er 2

nu er jeg de sidste par år begyndt at komme hver 4 mdr og får noget tandpasta på recept,,,og det har hjulpet...

og VOVSE

ja du har ret - tit handler det om omtanke,,,mht penge...man ved jul kommer hvert år,,,og hvad med dem der kun arbejder f,.eks kun 25 timer fakta...de har ikke mange kr,,men man hører aldrig om den...og julehjælp er tit kun for folk på overførselsindkomst og det undrer mig,,,de lider også

jeg ved bare ikke hvor mange tusind gange jeg har hørt - stakkels børn på facebook fordi GF kommer for kontanthjælp...en mand tjente over 400000 kr r og hun mistede 5000 kr udbetalt i 14- men de var nød til at gå fra hinanden eller flytte i campingvogn...undskyld det er altså svært at tage alvorlig de sigr børn ikke kan få tøj på- gå til fodbold osv...da partneren ikke ville hjælp...jeg havde sagt enten hjælper du eller jeg kan ikke ha dig mere..,,,,i næste tråd har folk 2500 til 3 og siger det går,,,,tror desværre mange unge ikke har lært hvad penge er....

jeg kan ikke altid tage det alvorlig- heller ikke opfordring til at omgås reglerne mht enlig,,tillæg osv....


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension