K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2011, 13:35   #1
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
virksomhedspraktik - hvor længe

Min køreste, der er visteret til fleksjob har været ledig i 1½ år og er på ledighedsydelse.

Han har været i virksomhedspraktik i 13 uger, det blev nævnt at der var mulghed for ansættelse. Det havde de så ikke lige råd til men måske, hvis han kunne blive forlænget i 13 uger.

De udløber i morgen og der bliver ikke råd til at ansætte ham.

Nu vil praktikstedet gerne have ham i endnu 13 uger, startende fra på mandag - jobkonsulenten og praktikstedet er nære venner, så jobkonsulenten sender bare en ny kontrakt uden opfølgning eller møde.

Det vil sige at han i princippet kan blive hængende der - og være gratis arbejdskraft.

Hvor længe kan dette blive ved?

Jeg synes det i den grad er udnyttelse og er bange for at han ikke kan sige nej - så mister han ledighedsydelsen.

Hvad gør man?
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 14:06   #2
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13303

Hej
Fandt lige en tråd her ... der er måske noget i kan bruge
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 14:08   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Som ledig fleksjobber skal du aktiveres i fx. virksomhedspraktik, i vores kommune skal man aktiveres 100 % af tiden.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 17:18   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Min køreste, der er visteret til fleksjob har været ledig i 1½ år og er på ledighedsydelse.

Han har været i virksomhedspraktik i 13 uger, det blev nævnt at der var mulghed for ansættelse. Det havde de så ikke lige råd til men måske, hvis han kunne blive forlænget i 13 uger.

De udløber i morgen og der bliver ikke råd til at ansætte ham.

Nu vil praktikstedet gerne have ham i endnu 13 uger, startende fra på mandag - jobkonsulenten og praktikstedet er nære venner, så jobkonsulenten sender bare en ny kontrakt uden opfølgning eller møde.

Det vil sige at han i princippet kan blive hængende der - og være gratis arbejdskraft.

Hvor længe kan dette blive ved?

Jeg synes det i den grad er udnyttelse og er bange for at han ikke kan sige nej - så mister han ledighedsydelsen.

Hvad gør man?

Hej tumnus...

Du har helt ret, det er 100 % udnyttelse og sikkert også 100 % ulovligt... utroligt at nogen finder sig i dette sv!neri... -godt Du er vågen !!!

Det bedste vil sikkert være, at sagen bliver indberettet til den fagforening der har overenskomsten på pågældende område
Men samtidig bør man også meddele den faglig udygtige - såkaldte - jobkonsulent(læs: sv!net) at man vil starte en sag omkring forløbet, så er det 100 % sikkert at cirkusforestillingen bliver stoppet


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 17:30   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Bliver da trist over at læse sådan noget... Synes det er grov udnyttelse af ledige fleksjobbere... Og arbejdsgivere får gratis arbejdskraft...

Det er da meningen, at målet skal f.eks. være opkvalificering eller lignende... Så det at man bliver placeret samme sted hver gang er altså ikke helt i orden - efter min mening... Man kan godt klage over en sådan "jobplan"...

Kunne din kæreste ikk prøve at bede sagsbehandleren om at få en skriftlig jobplan over det her forløb, hvor der står mål for det her forløb... (måske det kan få sagsbehandleren lige til at tænke over, hvad hun/han gør).

Eller din kæreste kan prøve at foreslå noget andet? F.eks. andet sted - nævne en interesse... Eller kursus... Bare en idé...

Mener det er 13 uger, der står i lovgivgingen for ledige fleksjobbere. Kan ikke helt huske, om man så derefter kan forlænges yderligere. Synes bare det skal være rimeligt...

Er din kæreste i fagforening, så få fat i dem... Og hvis det er i din kærestes eget fag, hvor man er uddannet i at udføre det arbejde, på det sted, man har været ulønnet, kan der være mulighed for at få løn i tilbagevirkende kraft... F.eks. har jobcentret sendt en uddannet murer ud i ulønnet praktik som murer... Det måtte man ikke, så den her murer fik senere lønnen i tilbagevirkende kraft... (med fagforeningens hjælp)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 17:45   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Som ledig fleksjobber skal du aktiveres i fx. virksomhedspraktik, i vores kommune skal man aktiveres 100 % af tiden.

Vel skal man da ej... -det er sq da bare noget de bilder jer ind fordi de har en overordnet - ulovlig - økonomisk plan til forbedring af kommunens økonomi, der siger; -fyr en masse gode dygtige medarbejdere og få en masse praktikanter(også de tidligere ansatte) til at varetage det daglige arbejde, og nu med stort tilskud fra staten

Ps. Hvis man er i virksomhedspraktik 100 % af tiden... -hvornår skal man så søge et seriøst arbejde i en af de hæderlig firmaer der tros alt stadig eksisterer ?????


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 24-11-2011 kl. 18:05. Årsag: Tyrkfejl...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 18:01   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Som ledig fleksjobber skal du aktiveres i fx. virksomhedspraktik, i vores kommune skal man aktiveres 100 % af tiden.
hvis det er rigtig, kan du så sige mig hvorfor en virksomhed skulle ansætte en på fleks. Når de kan få gratis arbejdskraft 100 procent af tiden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 18:33   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er jo osse umuligt for en fleks visiteret idag at finde et arbejde, og aktiveringen giver jo kommunen refusion derfor, bliver reglerne ikke overholdt.

Multe siger du nej til din virksomhedspraktik fratager de jo bare din ledighedsydelse.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 18:45   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Det er jo osse umuligt for en fleks visiteret idag at finde et arbejde, og aktiveringen giver jo kommunen refusion derfor, bliver reglerne ikke overholdt.

Multe siger du nej til din virksomhedspraktik fratager de jo bare din ledighedsydelse.

Kender IKKE nogen virksomhed der vil have mig i praktik, når jeg fortæller dem om min opfattelse af et sundt arbejdsmiljø, faglige rettigheder, overholdelse af overenskomster, det forkerte i at arbejde sort osv. osv. osv.

Med venlig hilsen, og et ønske om at troen på os selv altid vil vokse...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 19:14   #10
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Vel skal man da ej... -det er sq da bare noget de bilder jer ind fordi de har en overordnet - ulovlig - økonomisk plan til forbedring af kommunens økonomi, der siger; -fyr en masse gode dygtige medarbejdere og få en masse praktikanter(også de tidligere ansatte) til at varetage det daglige arbejde, og nu med stort tilskud fra staten

Ps. Hvis man er i virksomhedspraktik 100 % af tiden... -hvornår skal man så søge et seriøst arbejde i en af de hæderlig firmaer der tros alt stadig eksisterer ?????


Tak.
Var da lige ved at gå i bro over at læse noget så tåbeligt - tænkte, at det vist ikke kunne være helt rigtigt, og det er det ganske rigtige heller ikke.

Udnyttelsen af fleksjobbere og ledige (løntilskudsmedarbejdere) er tiltag, der virkelig trænger til at blive ryddet grundigt op i
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor længe går der? Sascha86 Alt det andet 8 13-05-2013 21:44
Hvor længe? Perlen At søge førtidspension 7 25-04-2011 17:03
Hvor længe... BRANDO Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 19-07-2010 20:14
Hvor længe? Chin Spørgsmål ang fleksjob 2 09-02-2010 16:24
Hvor længe. jose Nyttigt at vide for Førtidspensionister 11 14-05-2009 17:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension