K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2011, 09:59   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Der er nogle ting der nager mig-

- men min sagbehandler er ikke til en skid hjælp, eftersom hun ikke har sat sig ind i min sag ELLER gider at lave et møde med mig!

Jeg er 23år gammel, sygemeldt (på papir) i præcis 2 år idag, 3 psykiske diagnoser: Borderline-, Paranoid- & Evasiv-Personlighedsforstyrrelse..

Jeg hører under Match 3 (til jer der ikke ved det) : Matchgruppe 3: Midlertidigt passiv. Borgere, der har så alvorlige problemer, at de i øjeblikket hverken kan arbejde eller deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud, fordi de fx er alvorligt syge.

Alligevel er jeg smidt på SIND-Daghøjskole, skal være der 3x3 timer om ugen..
Får trudsler om at de fjerner min kontanthjælp hvis jeg bliver væk, da min SB ikke mener SIND-tilbuddet høre under det jeg ikke "må" når jeg er match 3...

Min største drøm på nuværende tidspunkt er en MIDLERTIDIG FTP, så jeg kan få noget ro i mit liv.. At jeg ikke føler mig overvåget kontanst, men kan bruge min energi på at få det bedre.. Og her snakker jeg om en FTP på 5år..

Jeg fik for over ½år siden min diagnoser, men har siden da ikke fået en skid hjælp, står på venteliste til terapi.. Var nummer 11, på listen, da jeg fik diagnoserne, og i dag er jeg nummer 9 på listen *huhej hvor det går*

Har endnu engang skiftet læge, men stadig ikke den vilde instats fra dem.. Fortæller dem jeg døjer med søvnproblemer, angst for at bevæge mig uden for mit hjem (hovedsaligt alene), angst for at miste og en masse grimme tvangstanker; men sker der noget? Næ nej, jeg fik den besked at det var træls men at det nok var relateret til min borderline!!

Er så rasende at jeg nogen gange tænker det værste, men hvad fanden gør jeg for at komme videre?
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 11:24   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu ved jeg ikke hvad SIND daghøjskole er....men måske du kunne få den hjælp du mangler igennem dem...

Det var bare en ide...

Hvis du mener at dit helbred vil blive væsentligt forværret af det tilbud, så er den eneste udvej at gå til lægen eller hvem der nu kan gøre dette og få på skrift at det forholder sig sådan..

Hvis du har det på skrift....ja så kan du klage over tilbudet hvis da ikke din sagsbehandler er så fornuftig at hun følger lægens råd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 11:36   #3
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
SIND er ganske enkelt en daghøjskole for sindslidende (psykisk syge)
Vi har IT, Skrivekursus, Psykologi, Debat, Kunstværksted, og Motion...
Men nu har jeg gået der siden 15/8, og alle der befinder sig i min hverdag siger (også) at jeg får det værre af at være derinde.. Jeg er blevet lettere til tåre, får det fysisk dårligt når jeg skal afsted (opkast, diarre)..

Som skrevet i startindlægget er der INGEN hjælp at hente hos hverken læge eller SB... Min SB vil end ikke mødes med mig, da hun ikke finder grundlag for dette. Hun har dog givet mig et andet "tilbud".. Jeg kan komme i noget andet forløb der går ud på stort set det samme som SIND, bare 25timer om ugen..

Så det er bare fantastisk ;-)
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 12:13   #4
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej frk Silverfox
Kunne du selv finde på en ide eller en løsning, så ville det nok være det bedste.
Jeg ved godt der er gradsforskelle på de forskellige diagnoser, og det er faktisk heller ikke det, det kommer an på.
Det der er vigtigt er, at du trives der hvor du er.
Mit bud på en løsning på dit problem, ville derfor være, at du tager en snak med dit "sted" eller din SB, og i den forbindelse kommer med nye forslag til afklaring. Det er vigtigt, at du er åben og ærlig.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 12:26   #5
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Nu spørger jeg nok dumt, men afklaring?
Afklaring ifht. hvad? Når folk spørger mig om jeg har fået afklaring bliver jeg helt blank, for hvordan får man det?
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 12:49   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Frk Silverfox, det er din læge og/eller psykiater du skal have fat i, det er DINE tunger på vægtskålen, det er de mennesker der vil dig det godt og det er dem du skal lytte til. Ingen andre!

Har man ondt i 'livet' så er det naturligvis ikke sagsbehandleren man går til, for de er jo ansat til at holde dig i gang - og det kan du ikke klare lige nu. Derfor skal du få en tid hos din læge og/eller psykiater, for det er de eneste der kan frede dig en længere periode.

Brug dit behandlende netværk, brug dem som sparringspartnere på alle livets områder, for de er guld værd....

Det skal nok gå.

Hvis enten din læge eller psykiater er enige med dig (og hvorfor skulle de ikke være det), så bliver det SÅ MEGET lettere at gå op til sagsbehandleren og sige ''min læge/psykiater mener ikke jeg kan klare det, eller de mener jeg har fået det værre ect'' så må din sagsbehandler ikke sidde det overhørig og SKAL reagerer på det, evt ved at indhente en statusprofil fra din læge/psykiater som så freder dig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 13:29   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Godt skrevet, helenekr...

Og til FrkSilverfox, en afklaring = om hvor syg man er, om man skal fleksjobvisiteres eller en førtidspension



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 13:36   #8
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Iih tak ... Men ehm, hvem skal lave sådan en og hvordan ?
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 13:49   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Iih tak ... Men ehm, hvem skal lave sådan en og hvordan ?
Hej FrkSilverfox

Det er jo din sagsbehandler i kommunen der - hvis vedkommende er kompetent - varetager det forløb! Og som Web skriver kunne SIND-tilbuddet evt. være en god vej, men det har du jo konstateret at det ikke kan, og så må du videre. Og som andre skriver med bl.a. egen læge, psykiater osv.

Det vil(selv om det tit er svært) være en klar fordel at være på talefod med sin sagsbehandler, da det er vedkommende der kan/skal afgøre din fremtid...


Ps. Det er altid muligt, at få ny sagsbehandler hvis alting går i hårdknude


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 10:22   #10
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Fik sgu en tid ved lægen med det samme! Så nu er jeg lige hjemvendt fra lægen...
Men er bare så skuffet!

Fortalte lægen jeg følte jeg havde brug for fred i en periode; hvor jeg kun skal fokusere på at få det bedre og ikke rende og få det værre fordi jeg skal møde op på SIND..

Lægen mente ikke hun kunne gøre noget, eftersom jeg er sygemeldt... Hun sagde hun ikke er "herre" over hvordan min SB vælger at tage den sygemelding.. Jeg fortalte hende så at jeg havde hørt fra flere at hun kunne give mig en "fredning" - Men det kendte hun bestemt ikke noget til !
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til....en masse ting! Ninja Hjælp til Forum Brug 39 29-10-2012 16:15
liste over ting FP'er kan få efter §81,85 el.86?? hansemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-06-2010 18:25
små ting til rygsækken .. nille Spørgsmål ang fleksjob 15 25-02-2008 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension