K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2012, 12:00   #1
Bimsewilk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Lokation: Lolland
Indlæg: 11
Styrke: 12
Bimsewilk er ny på vejen
Question Hjælp Mig.

Hej Alle. Jeg er ny her på K10, men har i den seneste tid, læst jeres indlæg. Nu er det mig, der har brug for hjælp. Jeg har været i fleksjob siden 2003. Jeg var i 4 forskellige fleksjob, da jeg ikke kunne fungere i dem. Jeg har psykiske lidelser og min SB besluttede til sidste, at der ikke var mere at gøre. Jeg blev sendt til ekstern psykiater og på et bevillingsrådsmøde den 26. juli 2012 besluttede de, at sagen skulle sendes til pensionsrådet. Min sag var på mødet 27. august 2012 og min SB ringede igår og sagde, at hun havde gode nyheder til mig, og at jeg nu kunne slappe af, jeg var beviljet førtidspension. I dag, har jeg så modtaget følgende brev fra kommunen. Hvad betyder det?

Pensionsrådet i XXX kommune har i sit møde behandlet din sag om førtidspension.

Pensionsrådet finder, at du opfylder betingelserne i pensionslovens § 19, stk. 1, nr. 1-5 og at din sag kan overgå til behandling efter reglerne om førtidspension, jfr. Pensionslovens § 18, stk. 1.

Efter pensionslovens § 21, stk. 1, skal kommunen træffe endelig afgørelse om førtidspension senest 3 mdr. efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter §§ 17 og 18 i pensionsloven.

Så står der noget om jeg har mulighed for at klage inden 4 uger, og hvis de ikke hører fra mig iden 4 uger, går de ud fra, at jeg er enig i kommunens beslutning. Jeg snakkede med pensionsteamet i går, da jeg troede at jeg var beviljet FB og hun sagde, at hun ville skrive i sagen, at jeg ikke ville anke.

SÅ MIT ER, ER JEG BEVILGET ELLER ET DET IKKE AFGJORT ENDNU???
Bimsewilk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 12:51   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er ikke afgjort endnu...men du opfylder de betingelser der findes for at lade sagen overgå til reglerne efter behandling om førtidspension...

Så nu ved du at de kun har 3 måneder til at lave en afgørelse om du kan få en pension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 13:03   #3
Bimsewilk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Lokation: Lolland
Indlæg: 11
Styrke: 12
Bimsewilk er ny på vejen
Tak for hurtigt svar. Jeg synes så bare, at det er for dårligt af min SB, at lykønske mig, når det ikke er afgjort endnu, det er jo at give mig falske forhåbninger.
Bimsewilk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 15:25   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hvis jeg var dig, ville jeg maile til sagsbehandler og spørge hende om du forstod det rigtigt i telefonen den anden dag, at du havde fået pension, for du har modtaget et brev hvor der står at sagen skal overgå til afgørelse om pension, og det stemmer jo ikke overens med det hun sagde i telefonen.

Husk ikke ringe men maile, da det er bedre at have det på skrift.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 15:30   #5
Bimsewilk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Lokation: Lolland
Indlæg: 11
Styrke: 12
Bimsewilk er ny på vejen
Tak Te-pigen. Jeg vil prøve at maile til hende nu.
Bimsewilk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 09:53   #6
Bimsewilk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Lokation: Lolland
Indlæg: 11
Styrke: 12
Bimsewilk er ny på vejen
Har været i kontakt med SB og har fået af vide, at jeg har fået min FP og det endelige bevillingsbrev lander i min postkasse en af dagene. Så nu kan der forhåbentlig endelig begynde at falde lidt ro over mig. Jeg er selvfølgelig glad, men jeg er samtidig også trist synes jeg. Men der går nok noget tid, inden jeg vænner mig til det tror jeg. Jeg er trods alt kun 37 år, så det er lidt mærkeligt at tænke på, at jeg skal være min egen "arbejdsgiver" resten af livet.
Bimsewilk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 10:05   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Godt du fik dét på plads! Når man får det brev (som du har postet uddrag af i dit første indlæg), så plejer den også at være god nok - det er bare alt det juridiske der lige skal på plads. Det KAN gå galt (hvis der lige mangler afgørende dokumentation ifølge lovgivningen), men det er meget sjældent det sker efterhånden. Og sker det, så er det fordi sagsbehandleren har klumret i det og ikke sørget for tilstrækkeligt med beviser/dokumentationer.

Men jo, det er en ret underlig fornemmelse - jeg var selv 39 da jeg fik tilkendt pensionen, det er nu 3 år siden. Der er dage hvor jeg synes det er rigtig dejligt at vide, at der altid er fred og ro, men der er også dage hvor jeg er rigtig ked af det og ville ønske jeg havde et andet og måske, mere indholdsrigt liv. Men så plejer det at hjælpe når jeg tænker, at jeg jo er fri til at gøre lige nøjagtigt hvad jeg vil for at få mere indhold, og så er det jeg igen må erkende, at jeg ikke KAN og heller ikke magter det, og at jeg ER på rette hylde, og at der er en grund til at jeg er førtidspensionist......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 10:07   #8
Powerkaktus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2012
Lokation: århusianer på Fyn
Indlæg: 21
Styrke: 12
Powerkaktus er ny på vejen
Thumbs up

Tillykke bimsewilk - så er ventetiden forbi!

Held og lykke med din nye proffession.
Powerkaktus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 10:11   #9
Bimsewilk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Lokation: Lolland
Indlæg: 11
Styrke: 12
Bimsewilk er ny på vejen
Mange tak skal I have.
Bimsewilk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 11:30   #10
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Stort TILLYKKE herfra.

Nyd nu livet så godt du kan.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension