K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2006, 17:45   #1
Ellis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
Ellis er ny på vejen
Højeste førtidspension

Jeg fik tilbage i år 2000 konstateret sle (systemisk lupus).
Alle mine led er angrebet og min nyrefunktion er nedsat, forhøjet blodtryk og en konstant træthed som man ikke kan gøre noget ved.
Jeg har været på revalideringen, men det gik ikke, da jeg slet ikke havde kræfter til det. Min pension gik igennem i løbet af 1 mdr. og det er jo hurtigt.
Jeg fik tilkendt mellemste førtidspension som jo tilkendes når man er 3/4 uarbejdsdygtig. Jeg forstår bare ikke at de skriver da der bliver søgt at jeg ikke har nogen arbejdsevne tilbage, hvorfor så kun den mellemste. Hvordan søger man om den højeste førtidspension, hvad skal være ændret.
Jeg vil lige tilføje at jeg har en menskade på 5% efter en påkørsel mens jeg var på arbejde, godkendt at arbejdsskadestyrelsen, den var ikke med i vuderingen da der blev søgt.
Venlig Hilsen Ellis
Ellis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2006, 20:08   #2
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Højeste førtidspension

Hej Ellis.

For at få tilkendt den højeste føp, skal man være 100% uarbejdsdygtig indenfor ethvert erhverv. Når man får tilkendt den mellemste føp betyder det, at man har 1/3 af sin arbejdsevne i behold, og har en mulighed for at udnytte denne. De mennesker der får tilkendt den højeste føp, er som regel dem, der ikke har så lang tid tilbage, og dem hvor det er muligt for dem at udnytte den livskvalitet de har tilbage.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2006, 12:58   #3
Mini
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mini er ny på vejen
RE: Højeste førtidspension

Det lyder som om man skal være døende for at få højeste føp hvem afgør om man er 100% uarbejdsdygtig - lægerne, kommunen eller arbejdeprøvningen ?
Mini er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2006, 19:01   #4
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Højeste førtidspension

Hej igen.

Det gør kommunen udfra de lægelige akter (i samråd med en lægekonsulent), arbejdsprøvningen og ressourceprofilen, da det er en helhedsvurdering.

Højeste førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 18 til 60 år, der i ethvert erhverv må anses for kun at have ubetydelig erhvervsevne i behold.

Ingen tvivl om at man næsten skal være døende eller multihandicappet for at få tilkendt den højeste pension.
Såfremt dit helbredstilstand er blevet forværret siden din pensionstilkendelse har du mulighed for at søge om forhøjelse af din pension - og det er vigtigt at din menskade på 5% bliver medtaget i vurderingen, da den kan have betydning for vurderingen.

Hilsen Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 09:24   #5
azurro
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
azurro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaB Se meddelelser
Hej Ellis.

For at få tilkendt den højeste føp, skal man være 100% uarbejdsdygtig indenfor ethvert erhverv. Når man får tilkendt den mellemste føp betyder det, at man har 1/3 af sin arbejdsevne i behold, og har en mulighed for at udnytte denne. De mennesker der får tilkendt den højeste føp, er som regel dem, der ikke har så lang tid tilbage, og dem hvor det er muligt for dem at udnytte den livskvalitet de har tilbage.

Kh Pia
Hej Pia
Jeg har lige fået tilkendt højeste førtidspension, og jeg er altså ikke ved at dø så det er noget sludder du fyrer af.
azurro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 09:40   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
azzoru Piab er her ikke længere så hun kan ikke svare dig ,men det kan jeg

Ja noget sludder ... og desværre fra en socialeformidler

mvh

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 11:09   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Uhadada.....døende for at få bevilget højeste pension fra det gamle system.

Jeg må ud og se mig selv i spejlet......næ, jeg ser da ikke ud til at være døende, trods at jeg modtager den højeste pension......

Mange hilsner Peter livsglad
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 20:33   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg må sige....

.... at jeg af kommunen også er blevet givet det indtryk at man skulle være multihandcappet (sidde i rullestol uden arme og ben) og end ikke være i stand til egen personlig pleje og hygiene, endsige holde sit eget hjem.

Jeg forsøgte sidste år på eget initiativ med et lille deltidsarbejde i september/oktober, 55 timer fordelt på 9 uger, det tog mig hele vinteren at komme mig over det.

Jeg holder mit hjem ja, men helt sikkert ikke til en standard som andre ville finde acceptabelt. Madlavning er det så som så med.

Jeg ville da også gerne vide hvad kriteriet egentlig er, jeg fik i sin tid FP da man vurderede at jeg havde mistet over 70% af arbejdsevnen.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 21:17   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hrefna jeg fandt det her omkring det at få forhøjet sin pension hvis man er ftp efter de gamle regler

Citat:
Hvis dit helbred og/eller erhvervsevne ændres, efter du har fået pensionen?

Hvis dit helbred og/eller din erhvervsevne bliver væsentligt yderligere nedsat, efter du har fået førtidspension, og hvis du ikke allerede får højeste førtidspension, kan du søge om at få pensionen forhøjet. Der skal være tale om en varig og væsentlig ændring i din erhvervsevne. Kommunen og du skal have prøvet alle relevante muligheder for at forbedre dit helbred og/eller din erhvervsevne.

Kommunen skal give dig svar på din ansøgning senest tre måneder efter, de har besluttet at din erhvervsevne er væsentlig og varigt yderligere nedsat. Hvis de undtagelsesvis ikke kan overholde denne frist, skal du have det at vide, du skal have en forklaring på, hvorfor sagen er forsinket, og besked om, hvornår du kan regne med at få et svar.

Inden kommunen beslutter, om du kan få forhøjet din førtidspension, har du ret til selv at få et møde, hvor du selv kan fortælle om din sag til den eller de personer, som skal tage beslutningen. Til det møde har du ret til at tage en bisidder med.
Så mon ikke du blot skal igang med at søge det og selvfølgelig have din læge med på råd , hvis din erhvervsevne er yderligt nedsat ....

Hvis det er sådan at du i dag besidder 0 erhvervsevne skulle du kunne komme i betragtning til den højeste pension og du kan anke et evt afslag på ligefod med os andre der får afslag efter de nye regler ...

Jeg ville for min del søge om at få det forhøjet hvis jeg var dig du kan ikke få andet end nej

http://www2.borgerservice.dk/selvbet...3&p=aabenraa07
  Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 09:45   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Tusind tak Hejdien

Jeg vil starte med a tage en snak med min læge om det

Mvh

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
højeste FP meriadol Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 11 12-07-2012 00:46
Højeste førtidspension lukask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 06-10-2008 11:33
Højeste førtidspension lukask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 22-09-2008 08:14
Mellemste til Højeste førtidspension caps Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-09-2007 02:33
Højeste førtidspension Lars Dubo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-02-2007 23:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension