K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2013, 10:50   #1
Apollonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 62
Styrke: 14
Apollonia er ny på vejen
Kontanthjælpsreform, gensidig forsørgerpligt...

Modtager kontanthjælp, og har gjort det et par år, da jeg er "smidt" ud af sygedagpengesystemet, og er langtidssyg, næsten færdigudredt, og færdigbehandlet (så meget som man nu kan gøre). Samlevende, 3 børn.

Kan jeg blive ramt af den nye reform, så jeg pludselig mister kontanthjælpen også, (udover alt det andet jeg gennem de sidste par år har mistet), eller gælder reformen ikke for dem som allerede "er i systemet" på nuværende tidspunkt ?

Jeg troede selv jeg skulle i gang med jobprøvning, til august, hvor jeg er færdigbehandlet. (Blev mere syg i den første arbejdsprøvning jeg var i, og det har så taget to år at nå hertil), - men nejnej, Odense Kommune vil være foregangskommune for de nye reformer, og jeg skal så i stedet for ind i et "rehabiliteringsforløb" som alle kontanhjælpsmodtagere skal. Forløbet er i første omgang berammet til 26 uger...,- og skal indeholde en mentorordning, evt. reva-afklaring, mindfullness, svømning, afklaring og hvad man nu ellers kan finde på. Til dette er oprettet et nyt eksternt team, som skal forestå opgaven.

Jeg havde sådan troet og håbet jeg skulle videre der hvor jeg slap sidst, i en arbejdsprøvning, for at finde ud af hvor mange timer jeg kan klare, og så visitering til fleksjob. (jeg har en mellemlang videregående uddannelse).

Jeg klarer ikke flere "dumme-kurser" a´la dem der laves satire om på Tv...
"Oppe på kommunen"....ja ja, hvad skal man sige : Flest muligt på kontanthjælp i længst mulig tid... men du får måske ingen kontanthjælp. Frustrationen bliver bare så stor....og man er helt fastlåst, kan ingenting gøre p.g.a. sygdom.

Mvh Apollonia
Apollonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 10:37   #2
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hejsa,
Jeg bor også i Odense kommune og oplever noget der minder om det du beskrev.
De siger altid til mig når jeg er til møde; Vi er en fri-kommune og har ekstra beføjelser. Det er ligesom de siger at du skal bare vide at vi har fået lov til at gøre præcis som vi vil med jer kontanthjælpsmodtagere

Jeg fik at vide for 2,5 år siden at jeg skulle i arbejds-prøvning på Reva men intet er sket siden.
Jeg har ikke kræfter til selv at gøre noget pga min sygdom og har ikke penge til en bisidder pga transport-omkostningerne der er forbundet med det så jeg venter bare i afmagt

Jeg bliver snart indkaldt til deres ressource-møde og jeg har det bare så skidt med at skulle sidde foran så mange ondskabsfulde mennesker på en gang der hellere så mig død end levende
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gensidig forsørgerpligt Nucca Politik og Samfund 12 16-08-2013 08:50
Gensidig forsørgerpligt FP'er + Kontanthjælps modtager. bakken Politik og Samfund 28 13-08-2013 22:13
Særliguddannelsesydelse og gensidig forsørgerpligt capi Alt det andet 4 15-07-2013 22:45
Gensidig forsørgerpligt Helle Fischer Spørgsmål ang fleksjob 4 13-07-2013 09:25
Skriv under, afskaf gensidig forsørgerpligt Sannepil Politik og Samfund 14 06-03-2013 12:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension