K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 23:18   #11
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Ok Ricky

At jeg:
1) fremover muligvis vil profitere af samtalebehandling
2) at der kan vise sig behov for hidtil ikke afprøvede præparater

ad 1)
Så har jeg gennem de 4 år, jeg har været syg, gået til hhv. psykolog
(25-30 gange), herefter psykoterapi samtaler hos egen læge (ca. 10 stk.) og senest 2,5 år hos samme psykiater. Så jeg kan ikke profitere ret meget mere af samtaler, andet end at det vil give mig (måske) bedre livskvalitet, men det ændrer ikke på min ødelagte arbejdsevne.

ad 2)
jeg ved ikke lige, hvilket præparater det skulle være, da jeg fungerer "godt" mht. psyken på det, jeg går nu. Medicin kan vel heller ikke give en en bedre arbejdsevne??
Problemet er bare at de ret beset siger at de tror at du kan få det endnu bedre end du har det nu... og så er sygdommen desværre ikke stationær, som er en af kravene til fleks, og også til førtidspension...

Så længe der er arbejdsevne forbedrende behandlings muligheder, (og det siger statussen jo at der er) får du desværre svært ved at få din ansøgning igennem...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 23:32   #12
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Men sygdommen er jo stationær, forstået på den måde, at min funktionsevne er varigt nedsat, har brug for skånebehov osv.
Så samtaler og evt. ændring af medicinsk behandling vil formentlig "kun" kunne opretholde en god livskvalitet.

Fatter bare ikke noget af alt det her...

Men så er det vel omsonst, at tage til det andet JC mhp. arbejdsprøvning?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 00:04   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Men sygdommen er jo stationær, forstået på den måde, at min funktionsevne er varigt nedsat, har brug for skånebehov osv.
Så samtaler og evt. ændring af medicinsk behandling vil formentlig "kun" kunne opretholde en god livskvalitet.

Fatter bare ikke noget af alt det her...

Men så er det vel omsonst, at tage til det andet JC mhp. arbejdsprøvning?
prøv at få en snak med den læge som skrev den famøse statusattest imorgen, om han/hun vil udspecificere den, så det fremgår klart at man kun taler livskvalitet. Og syntes så bagefter at du kontakter det afklaringsteam
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 14:09   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Starter lige en ny tråd, med et andet spørgsmål, end den tråd jeg har igang...

Har (som sagt) fået afslag på fleksjob, men i samme brev står der
"dersom du fastholder, at du ønsker en arbejdsprøvning anmodes du om at rette henvendelse til Jobcenter afdeling for afklaring".

Hvad betyder det? De har jo givet afslag??
Det kan godt være at det er et nyt emne...men men når du skriver som du gør....jeg har fremhævet det med rødt...

Ja så kan folk ikke følge med længere og det er sikkert også derfor at du kun har fået svar fra en enkelt i denne tråd...

Skal man kunne svare dig i denne tråd...ja så kræver det jo at man kender den anden tråd...

Folk enten kan ikke eller også gider de ikke lede efter din anden tråd hvor de kan se hvad det handler om..

Så nej...det er ikke nemmest at skrive i 2 forskellige tråde...

Nu er det selvfølgelig op til en selv hvad man vil.....man skal bare ikke regne med en masse svar på det man spørger om når man gør det på den måde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 11:03   #15
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hej Web.

Det skal jeg huske til en anden gang

Men det var nu egentlig bare for at gøre det mere overskueligt (for mig selv).

Jeg er allerede "helt rundtosset" over alle de mange kommentarer og indlæg, der er kommet i min anden tråd.

Men jeg vender tilbage, når der er kommet lidt mere klarhed over min situation.

Mvh
Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret... challe Alt det andet 8 29-05-2011 22:55
Forvirret §17 & §18 Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-12-2010 23:22
Forvirret jabma Alt det andet 2 23-03-2010 07:22
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 14:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension