K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2008, 16:21   #1
listra
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2006
Indlæg: 16
Styrke: 18
listra er ny på vejen
Efter fyresedlen - Hvad så??


Hej.
Jeg er en pige på 33 år, som kom ud for en trafikulykke i dec. 2005. Nu 2½ år senere har jeg stadig mange mén efter forvridning af halsrygsøjlen. Jeg har prøvet at fastholde mit job dog er min stilling ændret fra at være Tjener/køkkenassistent til at være administrativ.
D. 1/1-07 fik jeg tilkendt flexjob på samme arbejdsplads og er gået fra ½ tid ned til 1/3 tid. Problemet er at jeg har 74 km. hver vej til og fra arbejde og det kan jeg ikke holde til mere,
Hvad skal jeg gøre. jeg er økonomisk afhængig af jobbet.
Hvis jeg bliver sygemeldt må jeg så søge andet job?
Hvis jeg bliver sygemeldt hvilken ydelse får jeg så?
Når jeg bliver fyrret. (Det gør jeg den 23/9)Hvad så?
Har talt med jobkonsullenten og han kan ikke finde noget andet til mig!?
Jeg er ansat efter funktionærlovensbestemmelser. og har været i firmaet i 5 år.
Håber nogen kan give mig svar.
listra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 18:32   #2
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Hej
Er du i fagforeningen så tag en snak med dem.
Forklar din jobkonsulent at du ikke kan klare dit job mere.
Tal med din læge om en sygemelding.
Hvis du bliver sygemeldt får du sygedagpenge.
Hvis du bliver fyret får du ledighedsydelse.
Men det er jo lang tid til det er d. 23.9, så tal med læge og evt. fagf.
Håber du kan bruge lidt af det.

Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 18:48   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Listra.
Har du check på forsikringsagen fra trafikulykken, evt.erstatning, mensgrad`, aktindsigt i dine journaler etc? Modtager du nogen form for genoptræning? Hvis ikke hvorfor?

Jeg spørger fordi med min erfaring kan jeg muligvis se lidt længere end du kan på nuværende tidspunkt. Lyt til Søssers første råd.: Vær ikke alene fremover med din sag.
Bor du øst Fyn eller vest? Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-08-2008, 20:23   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
listra kan også kun sige til dig at du skal snakke med din fagforening og at jeg da hvis du har det dårligt med transport osv måske allerede nu skulle overveje om ikke du skal lade dig sygemelde, at søge job og kigge sig omkring er jo altid tilladt og finder du et nyt job , ja så er der jo virksomhedspraktik inden ansættelsen...

og den vil jo så være god til at finde ud af om du kan klare jobbet , og er du stadig sygemeldt kan det formodentligt indgår i en arbejdsevne vudering..

Men helt klart vil det være til din fordel allerede nu at snakke med fagforeningen om hvordan du står...

At du er økonomisk afhængig af dit job er klart og desværre er det sådan for os alle...


Men er det "kun" transporten der er problemet så vil jeg mene at du kan lade dig sygemelde til den dato du bliver fyret ...

du skriver du bliver fyret den 23/9-08 og at du er tjenestemandsansat ,, vil det sige at du ved at du får din fyreseddel der eller er du allerede nu varslet en fyring sådan at det er din stop dato ?

At din jobkonsulent siger at han ikke kan finde noget job til dig , ja det er ikke noget du skal bekymre dig om nu og her, du må selv i gang med at søge og det samme skal din jobkonsulent når dagen kommer og du er ledig og det ved han godt....

Har du tjekket på www.ijobnu.dk og set om der er nogen job i dit område ?
  Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 10:43   #5
listra
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2006
Indlæg: 16
Styrke: 18
listra er ny på vejen
Hej alle sammen.

Tak fordi I svare så hurtigt.

Jeg er desværre ikke i fagforening.

Jeg har advokat på min skade sag. Sagen har kørt siden December 2005 og den er i ask nu....

Jeg har lige været til 3 ugers genoptræning, hvor de alle mente at min transport og mit time antal var for meget for mig!

Jeg har i dag modtaget en Advarsel, hvori der står at jeg har til 23 september til at vise mere stabilitet, og færre fraværsdage. Det ved både min chef og jeg ikke kan lade sig gøre.

Så det er den dato hvor jeg bliver fyrret. Jeg er ansat efter funtionærlovens bestemmelser. Og har været ansat i 5 år og 5 mdr. Jeg tror nok det er 4 måneders opsigelses periode.

Jeg bor på sydsjælland, så der er ikke noget at hente på "ijobnu" desværre.

I morgen skal jeg op og snakke med min nye jobrådgiver på komunen, hun virker sød.
Er der noget jeg skal huske?

Tak
listra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 10:52   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, da... der er mange ting.

Man skal FOREBYGGE forsørgelsesproblemer.

De kan tage en samtale med din arbejdsgiver og forhandle en ny aftale på plads, som er REALISTISK.

Din kommune kan finansiere en transportordning, du kan holde til. Evt. taxa-kørsel, så du kan beholde dit job.

Der er INGEN grænser for, hvad din kommune kan gøre for dig.

Der findes i loven et hav af muligheder for at støtte dig i dit job, og DET skal du stille krav om. (Som jeg læser det, så er det transporten, der er problemet.)

Så stil krav om en transport, du kan holde til.

Vi har her på siden læst om, at nogle kommuner sørgede for liggende transport.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 12:30   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Listra.
Uden for dine juridiske, økonomiske og præserende problemer vil jeg råde dig til at læse indlæg "Ryg dårlig" og ikke glemme det. Når der er faldet ro over din nuværende situation så skal du jo videre på den ene eller anden måde. Her tænker jeg på din alder og dine rygsøjleproblemer. Så hvis dine rygsøjle problemer, på sigt, fortsætter eller bliver værre så gør ikke de samme fejl som jeg og andre. Den form for fysiske problemer løser sig ikke ad sig selv. Derfor spurgte jeg hvor du boede i landet. Du skriver bare hvis du vil vide mere. Nu eller senere. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 12:45   #8
listra
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2006
Indlæg: 16
Styrke: 18
listra er ny på vejen
Hej Peter.

Jeg kender godt T.Ø. Jeg har ikke personligt prøvet det. Min mor har gået der og jeg kender nogen af de ansatte. Det er fint du anbefaler det, man skal da øse ud af sine erfaringer GODE som dårlige, på den måde hjælper vi bedst hinanden.
listra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 12:59   #9
listra
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2006
Indlæg: 16
Styrke: 18
listra er ny på vejen
Hvor meget er ledighedsydelse ca.?
Hvor meget er sygedagpengesatsen?
listra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gå efter? Mermaidmum Alt det andet 2 03-08-2013 13:47
Hvad sker der efter 1/1-13 Mazino Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 20-10-2012 09:33
Efter praktik hvad så? ????? hej Alt det andet 36 02-05-2012 06:59
ledighedsydelse hvad efter ... dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 21-01-2010 09:31
Hvad leder de efter?? Onlybyheart Alt det andet 25 05-01-2010 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension