K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2010, 19:41   #11
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Jeg har en ekstra lændehvirvel, s-formet rygsølje og skæv bækkenstand, scheuerman (diskusdegeneration) i lænden og så kan kan jeg ikke lige huske, hvad det var de kaldte det, som jeg har ved skulder regionen (jeg har en bule i nakken, da min rygsøjle har en forkert udformning.
Hej, Scheuermann er ikke discusdegeneration, Scheuermann er når hvirvlerne er kileformede og discusdegeneration er slidgigt bare med et andet ord.
Jeg har selv Scheuermann i 8 på hinanden følgende led der starter i lænden, og kunne godt tænke mig at vide hvor mange led du har det i og hvilke led det er??
Samtidig har jeg også discusdegeneration i nogle af dem.
For jeg har også mange smerter og fastlåsning af lænden af og til, men der er desværre ikke så mange der vil erkende at det kan give frygtelige smerter. Min forrige læge havde den mening at det kun gav smerter i voksealderen, og jeg fik ham aldrig til at skrive andet.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 22:59   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
discusdegeneration er slidgigt bare med et andet ord.
Discusdegeneration er ikke det samme som slidgigt.

Se evt. her: http://www.sundhedsguiden.dk/da/tema...sdegeneration/

Discusdegeneration betyder, at discen er blevet affladiget/smallere/tyndere/mere flad.
De fleste mennesker over 40 år har mere eller mindre discusdegeneration (iflg. min gamle læge), uden overhovedet at mærke noget til det, og det er normalt.
Andre får det i forbindelse med anden ryglidelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 01:11   #13
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Nucca
Det er en masse gode råd de kloge herinde har - HURRA for K10's eksperter. Det jeg bare lige bider mærke i er, at du lyder som om, at du ikke har særlig meget overskud. Og du nævner din fagforening. Jeg tænker, om ikke det kan være muligt for dig at få et møde med en fra fagforeningen (evt. hjemme hos dig) hvor I får gået det hele igennem, og fagforeningen så kan tage sig af det praktiske med at ringe rundt og modtage og sende diverse breve osv.?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 01:53   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lavtsiddende Scheuermann, er den værste af 3 udgaver.
Er ofte ryginvaliderene.

Har desværre selv den udgave.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 10:37   #15
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
I får lige de lægeoplysninger, som kommunen også har - i forkortet udgave

Rtg. Fra 1997:
Viser en lav S-formet thorakolumbal scoliose med ret udtalt rotation lumbalt, der er tilhørende kompression af 2., 3. Og formentlig også 4. Lumbale discus i højre side (…) Der er let skæv bækkenstand med crista stående godt 0,5 cm lavere på venstre side.
Diagnoser: Scoliosis columna thoracolumbalis – mest udtalt lumbalt med rotation, let skæv bækkenstand, compressio discorum intervertebrale lumbale.
MR 2003:
Der foreligger sagittal og aksial T1 og T2 vægtede serier. Der ses discusdegeneration i det næstnederste lumbale niveau, men kun ganske lidt discusprotrusion, lideledes ganske let protrusion i de 2 naboniveauer.

Epikrise fra Skagen Gigt- og Rygcenter 2009:
(…) Er udredt rygkirurgisk 2003 med fund af discusdegeneration L4/L5 og et par protrusioner (…)

Fra GHA fra egen læge 2009:
Mangeårigt rygproblem med kroniske smerter. Konstateret Scheuerman sv.t. bryst/lænden samt skæv ryg (scoliose). Udredt rygkirurgisk 2003 med fund af diskusdegeneration L4/L5 samt forandringer sv.t. øverste del af korsben (lumbalisation af S1)….

Det er de lægepapirer jeg har, og som kommunen også har.
Min fys. Har endvidere skrevet:
Har siden skolealderen haft lændesmerter med recidiverende aflåsningstilfælde. Desuden med årene tiltagende smerter i thoracalcolumna samt nakke-skuldersmerter samt hovedpine. Hun har scoliose samt øget lændelordose. Hun er meget stram i lumbalmusk. Nedsat mobilitet thoracolumbalt. Stramme mm. Trapzeii og mm. Levator scapulae bilat. Dog værst i venstre side. Svaghed i truncusmuskulaturen især thorakalt samt i bugmm. Får en del smertestillende for at lindre symptomerne.

Derudover er der to udtalelser fra psykolog.

Jeg har ikke tænkt på, at jeg kunne bruge fagforeningen som en har beskrevet. RIgtig god idé, for jeg synes det er meget svært med overskud og overblik. Tak.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 11:27   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser

Konstateret Scheuerman sv.t. bryst/lænden
Ud fra mit kendskab til rygsøjlens navne vil jeg mene, at din scheuermann sidder der hvor brystrygdelen (thorax) går over i lænderyggen (lumbardosen), omtrent der hvor man typisk har sin bukselinning.

Måske kan Popiae af- eller bekræfte, om det passer sammen med den midterste af de 3 muligheder for en scheuermann.

"Diagnoser: Scoliosis columna thoracolumbalis –" , dette betyder, at du har scoliose i samme område som din scheuermann (thoracolumbalis er en sammentrækning af thorax og lumbardosen, coloumna=rygsøjle).

"med fund af diskusdegeneration L4/L5", betyder at, den disc der sidder imellem L4 og L5 er mere flad end normalt. L4 og L5 er i den nederste del af lænden, lidt over halebenet.

Jeg har selv et par "flade" discs i dette område, i flere år gik jeg og frygtede at de kunne blive til discusprolapser, men en neurokirurg beroligede mig med, at de var så flade at der ikke kunne komme nogen prolaps ud af dem.
Tjaa, der er ikke meget der er så galt, at det ikke er godt for noget.

Er du sikker på, at kommunen har disse lægepapirer?
Har du kvittering på, at du har afleveret dem, eller har de været med i en aktindsigt?

Jeg spørger kun, fordi jeg synes det lyder mystisk, at kommunen behandler dig som du gør, når du har dokumentation på dine lidelser.
Men selvfølgelig, i kassetænkningens navn kan alt lade sig gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 29-05-2010 kl. 11:30.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 11:54   #17
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Er du sikker på, at kommunen har disse lægepapirer?
Har du kvittering på, at du har afleveret dem, eller har de været med i en aktindsigt?
Jeg har selv afleveret papirerne til kommunen ved allerførste møde, men har ikke kvittering på det. GHA'en har de selv udbedt, så den ved jeg de har. Jeg søgte i går fuld aktindsigt. Det har jeg gjort tidligere, men fik flot besked på, at jeg jo allerede havde journaloplysningerne. På det tidspunkt havde jeg desværre ikke overskud til at gøre mere ved det. Men nu har jeg søgt igen for at være sikker på, at de har alt.

Synes også det er mærkeligt, at man kan sige, og jeg citerer: Du kan sagtens varetage det job du er uddannet til på fuld tid uden problemer. Når jeg har papirer, hvor der står, at min funktionsevne er 50% nedsat (det har egen læge skrevet i min GHA)
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 13:26   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der er ingen tvivl om, at du bør anke begge dele, især med henvisning til resultatet af din arbejdsprøvning.

Jeg er overhovedet ikke inde i reglerne om sdp, så der må andre (herinde?) vejlede dig, men jeg mener, at der på forsiden er noget omkring det, som du kan sætte dig ind i, hvis du ikke allerede har gjort det.

Det allerbedste er, selv at sætte sig ind i reglerne, gerne med hjælp herindefra, så man ikke er afhængig af hvad andre siger og skriver, andre kan jo også tage fejl, eller skrive forkert.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 14:46   #19
annli
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: helsingør
Indlæg: 22
Styrke: 14
annli er ny på vejen
sagen med det samme.
kommuner laver ret mange fejl.
tror du sikkert har en chance oveni det du fortæller..
evt ring til LAFS, de skulle være ret kompetente og hjælpe dig videre
i din sag.

kan forlænges i op til 2 år.
kommunerne er bare ikke meget for det da de selv skal betale og ikke får støtte.desuden får sagsbeh. bonus når de får borgere smidt ud af sygedagpenge...

Sidst redigeret af Stezu; 29-05-2010 kl. 15:18. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
annli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 15:39   #20
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hejsa, jeg har fået tilkendt fleks pga. min Scheuermann der går fra L 1-L2 og så de næste 6 hvirvler opefter, og senere fandt de ud af at der var discusdegeneration imellem L 1 og L2, dette har gennem se sidste 22 år givet mange smerter og til sidst var det så slemt at jeg blev sygemeldt og til sidst endte med fleks 2-3 timer om dagen med en speciel stol.
Jeg forstår simpelthen ikke at du kan få det svar du har fået, for hvis du bare har det som mig så vil jeg sige at det er alt rigeligt, og når du så yderligere har flere ting der ikke er normalt så er det da bare totalt uforståeligt.
Du skal simpelthen anke den dag du får brevet og få fagforening til at hjælpe dig.
Held og lykke frem over, håber det en dag lykkes.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
Afslag på fleks, stop for sygedagpenge, kontanthjælp Cirkel Alt det andet 7 07-09-2011 12:20
Sygedagpenge stop/ afslag på fleksjob Rikkesejer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-06-2011 13:05
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension