K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2009, 10:57   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Aktindsigt

Hey alle.

Jeg har da jeg underskrev min resourceprofil sidst, sat kryds i at jeg IKKE ønsker at deltage i et partshøringsmøde med pensionsnævnet når den tid kommer... dette har jeg gjort fordi jeg simpelthen ikke har psyke til at skulle side deroppe... bange for at de bare kigger på mig, og tænker "Han ser jo frisk ud", og at det har indflydelse på deres afgørelse på en eller anden måde... ville bare blive et nervevrag deroppe.

Men det betyder jo, at jeg ikke har mulighed for at se hvilke papirer kommunen har sendt til dem, hvilket irriterer mig lidt... ville meget gerne kunne se en samlet oversigt over hvad der står i de papirer de får... alle hver og en seddel!

Så er det jeg tænker på, om man har KRAV på, at kunne få tilsendt netop en samlet aktindsigt over de papirer der bliver sendt til pensionsnævnet? Ved godt at de selvfølgelig kan snyde i hvad de sender til mig, men lad os prøve at antage, at de ikke snyder, så ville det jo være en måde at løse problemet på.

Jeg har en anelse om at jeg ville få et svar der hedder "jammen du har modtaget alle papirer i tidligere aktindsigt bla. bla. bla... men det er ikke pointen for mig... for mig er pointen at kunne modtage en samlet, overskuelig version af hvad nævnet kommer til at side med.

Ved bare ikke om jeg har krav på dette? nogen der ved det?
  Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 11:03   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Krav?! Ja, du burde jo teoretisk set have de samme papirer, men virkeligheden er nok en anden.

Papirer har det med at "forsvinde" i kommunerne.

Som jeg ser det, har du så 2 muligheder:

1. Give fuldmagt til en anden person - partsrepræsentant - som møder op på dine vegne og tjekker, om papirerne er der.

2. I tilfælde af afslag bede om aktindsigt i Beskæftigelsesankenævnet.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 11:03   #3
Oraklet
Føler sig hjemme på K10
 
Oraklets avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Lokation: Danmark
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Oraklet er ny på vejen
Aktindsigt

Som udgangspunkt har du ret til at få alle papirer udleveret, og du har krav på at din sgsbehandler forklarer dig hvad der står, og hvilke betydninger det har.
Og er du ikke enig eller mener der mangler noget i din afgørelse - eller grundlaget for afgørelsen - skal du naturligvis gøre indsigelser. - Og forklar samtidig i dine indsigelser (hvis) - at du ikke magtede at møde op pga. din psyke.

I din evt. forlangende aktindsigt - så skriv at du også ønsker arbejdspapirer udleveret. -
Oraklet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 11:20   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Da min sag blev behandlet af pensionsteamet, spurgte jeg min sagsbehandler, hvilke papirer, der ville blive sendt til teamet. Jeg spurgte, fordi jeg var temmeligt overrasket over, at de indhentede psykolog-/psykiaterudtalelser IKKE fremgik af ressourceprofilen, men kun kommunens lægekonsulents egentlig korrekte, men meget overfladiske gengivelse af papirene. Jeg spurgte derfor min sagsbehandler direkte, om de også fik tilsendt disse behandler-papirer, men fik svaret, at der var ressourceprofilen, der dannede grundlag for afgørelsen, og den var derfor det eneste, der blev sendt til pensionsteamet... Også fordi teamet ikke havde tid til at sætte sig ind i samtlige sagsagter, da disse i nogen tilfælde kunne være meget omfattende...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 11:51   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oraklet Se meddelelser
I din evt. forlangende aktindsigt - så skriv at du også ønsker arbejdspapirer udleveret. -
Nu bliver jeg altså nysgerrig, efter at vide hvad "arbejdspapirer" er for noget, for jeg går da ikke ud fra at det er det samme som vi kalder interne notater.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 12:27   #6
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Hul i aktindsigten

Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Nu bliver jeg altså nysgerrig, efter at vide hvad "arbejdspapirer" er for noget, for jeg går da ikke ud fra at det er det samme som vi kalder interne notater.
I forbindelse med behandlingen af mine klage over overgrebet på min ret til aktindsigt. (http://home25.inet.tele.dk/obs/grind...um.htm#tvunget). Fik jeg at vide at jeg ikke havde krav på interne notater. - Jeg tror ikke det bliver nemt at komme det nærmere, for det er sikkert alt det, der skrives på små løse kulørte sedler, lige fra ligegyldige huske stikord og korte bemærkninger mellem kollegaer herunder lægekonsulenter af væsentlig betydning.


Sidst redigeret af J.B.; 28-03-2009 kl. 12:30.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 12:45   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man skal ofte SELV skrive div citater ind i ressourceprofilen fra ens speciallæge og selv kommenterer på dem.
Man kan ikke regne med at ens sagsbehandler gør alt det der - derfor er det vigtigt man selv infører alle de der notater som man mener er af afgørende betydning. HVIS man får gjort det, så kan ens speciallægeerklæringer mm indgå i sagen som bilag! Og så må de ikke undlade at 'glemme dem'....

(Har lige siddet og snakket med min eks-svigermor som er sagsbehandler) og hun understregede vigtigheden af at man citerer div erklæringer i ressourceprofilen så de originale papir kan komme med som bilag. Citerer man IKKE sine læger/speciallæger men blot sidder og kommenterer på sagsbehandlerens notater, så sender de IKKE de vigtige erklæringer med som bilag.....

Ved ikke om i så lige forstod pointen, hehehehe....det blev vist lidt rodet.

Og NEJ! Man har ikke krav på interne noter! Man kan ikke få aktindsigt i dialoger mellem sagsbehandler og andre myndigheder, eller mellem sagsbehandler og politi, sagsbehandler og sagsbehandler osv osv. Man kan KUN få aktindsigt i 'solo-skriverierne' der omhandler div møder med klienten og som sagsbehandleren SKAL skrive om i sagen.

Sidst redigeret af Ninja; 28-03-2009 kl. 12:51.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 17:07   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og NEJ! Man har ikke krav på interne noter! Man kan ikke få aktindsigt i dialoger mellem sagsbehandler og andre myndigheder, eller mellem sagsbehandler og politi, sagsbehandler og sagsbehandler osv osv. Man kan KUN få aktindsigt i 'solo-skriverierne' der omhandler div møder med klienten og som sagsbehandleren SKAL skrive om i sagen.
Dette vidste jeg sådan set godt, men hvad betyder "arbejdspapirer" så ?

Og jeg er MEGET ked af, at man ikke må se deres interne notater, for jeg VED at der står nogle "interessante" ting om mig, selv om jeg ved gud ikke ved hvordan disse påstande er fremkommet (men jeg har da en MISTANKE om hvem synderen er).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 19:52   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ordet arbejdspapirer kender jeg faktisk ikke, så jeg ved ikke hvad der menes med begrebet,
Men det kan være Trold kan komme det nærmere...

Noget helt andet er, at man godt kan være heldig at få de interne papir med i aktindsigten, altså vej en fejl.....jeg har selv oplevet at få et par stykker med i sagen til MIN fordel. Men hvor ville jeg dog gerne have alle sammen! Har i perioder drømt om at stjæle min egen sag, kopiere den og aflevere den tilbage (eller få den til at forsvinde for evigt!)....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 20:35   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men det kan være Trold kan komme det nærmere...
Nix, det kan Trold ikke, for det er Trold der spørger.
Det er Oraklet, som i indlæg nr. 3 bruger ordet "arbejdspapirer".

helenekr, du er tilgivet

Jeg tror jeg sender Oraklet en pb
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 30 17-07-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension