K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2010, 10:34   #1
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Angry aktindsigt

jeg har nu søgt aktindsigt for godt 14 dage siden, idet jeg står foran en pensionsansøgning via en ressourceprofil , der vist er lidt mangelfuld, det ser i hvert fald mærkeligt ud men har fået DUKH til at se på ressourceprofilen.

Tilbage til aktindsigten, jeg har stadig ikke modtaget noget fra aktindsigten endnu. selvom det er 14 dage siden , jeg søgte det via min sagsbehandler og hun plejer at være rimlig hurtig. men hun har end ikke reageret på det, det finder jeg ret mærkeligt

Jeg valgte derfor i tirsdags at søge aktindsigt via den formular herfra , og så må jeg vel vente yderlig 10 dage på at få aktindsigt. håber skisme at jeg får fuld aktindsigt i alt.

ellers må DUKH hjælpe mig , med det, men nej hvor er det træls , at jeg ikke kan få de informationer jeg har brug for, når nu jeg vil være fuldstændig sikker.
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 11:38   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jutta1502 Se meddelelser

Tilbage til aktindsigten, jeg har stadig ikke modtaget noget fra aktindsigten endnu. selvom det er 14 dage siden , jeg søgte det via min sagsbehandler og hun plejer at være rimlig hurtig. men hun har end ikke reageret på det, det finder jeg ret mærkeligt
Hvis du har en kvittering på, at du har afleveret den synes jeg du skal klage til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 21:32   #3
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Det fik jeg jo så ikke første gang
men det har jeg fået nu her i tirsdags og så håber jeg så på, at jeg får aktindsigten og hele aktindsigten. her om godt 8 dage

ellers så klager jeg
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 21:35   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jutta1502 Se meddelelser

ellers så klager jeg
Det vil være helt på sin plads.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 07:49   #5
Zannahlee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Lokation: hedensted
Alder: 64
Indlæg: 1
Styrke: 0
Zannahlee er ny på vejen
Hejsa jeg er ny i dette forum...
Jeg er selv igang med en pensionssag....
Via sygedagpenge....
Skal man søge det skriftligt..
Jeg er tilknyttet noget der hedder Varda,ansat af Hedensted kommune.
Jeg bad mundtligt om dem,skal du få,men har heller intet set endnu...
Hvad gør man når sådan noget ikke fungerer..
Ligeså har jeg nu haft rejsepenge tilgode siden 2 september..
De kommer de kommer svare de...
Har også fået forlænget sygedagpenge,fra 1/9,indtil pensionssagen kommer for,
Fik lovning på de var i banken ,tirs-ons,nu det fredag d.8 og har endnu ikke fået dem..
Når jeg sender mail til min sagsbehandler på sygedagpenge,vedrørende udbetaling af sygedagpengene,
sender hun det videre til det firma..Varda som de har ansat...
Der får man bare svaret de er på vej.....
(((( sidder og tuder,for jeg har snart ikke flere kræfter til at håndtere den kommune.
Man blir sindsyg af den lange kamp..ydmygelse....mistro..osv osv ja i kender det sikkert
alt for godt...
Jeg er frustreret...............
Hvor klager man så henne over alt dette ??????
Er magtesløs...
Med hilsen og god dag til alle jer
Fra søs
Zannahlee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 08:05   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du skal huske at når man beder om aktindsigt, skal den sendes fra kommunen senest 10 ARBEJDSDAGE, lørdag og søndag tæller ikke, og så tæller dagene fra den dag anmodningen modtages af kommunen og til den dag det sendes ud fra kommunen, dvs er posten lidt langsom, er det altså ikke kommunens problem

Dvs er man uheldig, og selv sender med posten, kan der faktisk gå helt op til 19 dage, før man har aktindsigten. Du har valgt at bede om den på kommunen, dvs med uheld og en en langsom post bør du faktisk give din kommune 17 dage.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 08:25   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zannahlee Se meddelelser
Hejsa jeg er ny i dette forum...
Jeg er selv igang med en pensionssag....
Via sygedagpenge....
Skal man søge det skriftligt..
Jeg er tilknyttet noget der hedder Varda,ansat af Hedensted kommune.
Jeg bad mundtligt om dem,skal du få,men har heller intet set endnu...
Hvad gør man når sådan noget ikke fungerer..
Ligeså har jeg nu haft rejsepenge tilgode siden 2 september..
De kommer de kommer svare de...
Har også fået forlænget sygedagpenge,fra 1/9,indtil pensionssagen kommer for,
Fik lovning på de var i banken ,tirs-ons,nu det fredag d.8 og har endnu ikke fået dem..
Når jeg sender mail til min sagsbehandler på sygedagpenge,vedrørende udbetaling af sygedagpengene,
sender hun det videre til det firma..Varda som de har ansat...
Der får man bare svaret de er på vej.....
(((( sidder og tuder,for jeg har snart ikke flere kræfter til at håndtere den kommune.
Man blir sindsyg af den lange kamp..ydmygelse....mistro..osv osv ja i kender det sikkert
alt for godt...
Jeg er frustreret...............
Hvor klager man så henne over alt dette ??????
Er magtesløs...
Med hilsen og god dag til alle jer
Fra søs
Aller først, vil det være nemmere for alle parter at du opretter din egen tråd, evt under min historie, så du nemmere at hjælpe, for så kan man gå tilbage og se hvad der allerede er foregået i din sag

Der næst er jeg i tvivl om, hvad det er du har søgt, men ikke har set noget til? Er det aktindsigt, er det pension eller hur?

Skal det være rigtigt burde skriftligt ikke være nødvendigt, men sådan er det, desværre ikke, man er tvunget til at sørge for at have ALT på skrift (det betyder også; tal ikke i tlf med dem) har man ikke tingene på skrift kan man ikke klage, for man bliver ikke troet på, som udgangspunkt har sagsbehandler altid ret, med mindre man kan bevise det modsatte, desværre.

Mht dine penge, så har du skrevet mail, kan jeg forstå, nu ved jeg ikke hvor lang tid det er siden? dog skal du vide, at kommunen sagtens kan have indbetalt pengene onsdag, men banken først får den registreret i dag, de banker er ikke så hurtige som man skulle tro.
Er pengene ikke kommet på mandag, er det af sted med en klage den klage sender du både til, den din sagsbehandler sender videre til, til din sagsbehandler og forvaltnings chefen (sygedagpenge teamet) virker det ikke så er det en klage over manglende reaktion på din klage, og så det borgmester og byråd og evt borgerrådgivningen (hvis der er sådan en i din kommune)

I fremtiden deltager du aldrig til møder alene, hav en besidder med (selv din gamle oldemor kan bruges) og så holder du på din ret til at få alt på skrift, siger de at du skal et eller andet, så forlang at få det skriftligt.
Møderne sørger du selv for, ved at skrive et referat som du sender til de andre mødedeltager, og beder dem bekræfte at du har forstået mødeindholdet, og så forlanger du selvfølgelig at få det vedlagt din sag, på den måde kan de ikke glemme at notere vigtige detaljer, og de kan ikke komme til at sige noget vrøvl uden inden at må stå ved det eller fortælle at det altså ikke passer (at du har misforstået budskabet)

Ja systemet er TUNGT, pas på dig selv, find dig ikke i noget for din egen skyld. Det er helt almindeligt at folk "kommer til" at lide af dep angst stress ol psykiske symptomer mens de har en sag kørende hos kommunen, hvor skræmmende det end er, det er du desværre absolut ikke alene. personligt har jeg fået så meget angst at jeg ikke kan møde til møder, ikke kan modtage mødeindkaldelser har super svært ved at deltage i speciallægeundersøgelser ol kommunen vil have mig ud i, jeg sætter mig såre simpelt med angstanfald, jeg kan ikke, der var en gang, men det helt tilbage i 07, så det ved at være nogle år siden... så når jeg siger, pas på dig selv, er det fordi jeg ved hvad jeg taler om.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 08:34   #8
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Wink

Lum

Jeg afventer og ser hvad der sker ellers klager jeg enten til jobcenter chefen eller også så direkte til vores borgmester... og så må de få fingeren ud deroppe i stedet for.
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 15:47   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Bare gå i flæsket på dem ... hvorfor ikke dem alle sammen på en gang? så er det overstået med det samme og går lidt hurtigere.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 20:10   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Aktindsigt er lovbundne....

hvilket vil sige at anmodning om aktindsigt er 10 kalenderdage. 10 døgn uanset søn - og helligdage. Dette nævnes direkte grundet alvoren i retssikkerheden for den enkelte.

"8.4 Sagsbehandlingsfrister

Der findes to typer sagsbehandlingsfrister:

· De lovbundne.

· De lokalt fastsatte.


8.4.1 Lovbundne frister

Der er tre lovbundne frister, der er relevante i førtidspensionssager:

· 10-dagesfristen for at efterkomme en anmodning om aktindsigt, FVL § 16, stk. 2.

· 8-ugersfristen for stillingtagen til »forsørgelses-anmodning«, RTL § 7.

· 3-månedersfristen for afgørelse af en pensionssag, PL § 20 a, stk. 3.

Alle disse frister er kalenderfrister, også 10-dages fristen."

Bemærk!: "8.4.2 Lokalt fastsatte frister

De sagsbehandlingsfrister, kommunen selv skal fastsætte efter RTL § 3, stk. 2, håndteres på samme måde som de lovbundne."

Som kan læses her: http://147.29.88.28/Social.dk/lovgiv..._21062000.html

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-10-2010 kl. 20:13.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt tjele88 Alt det andet 12 26-11-2011 21:22
Aktindsigt Shade Alt det andet 6 29-06-2011 23:35
aktindsigt tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 22:40
Aktindsigt Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 23:24
Aktindsigt CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 30 17-07-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension