K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2010, 01:16   #21
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Her er en afgørelse fra Ankestyrelsen, som beskriver retten til børnefamiliydelse til børn, der opholder sig i et andet EU-land, og hvis forælder arbejder i Danmark:

http://www.socialjura.dk/index.php?id=10193

Det fremgår af denne afgørelse, at danske børnefamilieydelser nedsættes med det beløb, børnene modtager fra hjemlandet.

Så mon ikke, de tal JP oplyser i sin artikel ikke skal nedsættes en tand, og at JP er ude på at fejlinformere borgeren?
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:19   #22
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vi kan kun være enige, poiae
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:19   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Muligvis. det ville jo ikke være første gang.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:27   #24
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
nix, og sikkert heller ikke den sidste
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:32   #25
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Popiae, det med løndumping kan du vel ikke klandre EU-borgere fra andre medlemsstater for.

Efter min mening er det godt nok ikke arbejdstagere fra andre EU-lande, der bestemmer lønnen, men den danske arbejdsgiver, som simpelthen nægter dem mindstelønnen på området. Så det må vel være de danske arbejdsgivere, der udnytter systemet.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 22-08-2010 kl. 01:36.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 05:17   #26
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg er sikker på at Brøkpensionist har ret, at den Danske børnecheck nedsættes med det beløb der udbetales i et andet land, i Tyskland f.eks. 16.650 kroner om året.

Den Danske stat giver ikke ved dørene. Men personligt mener jeg dog også at bare fordi man har arbejdet i Danmark i en jordbær sæson med at plukke bær, så burde det ikke kunne udløse børnecheck, for flere år ud i fremtiden, for den periode de er her ja, men så også færdig. Og det at den kan udløses ved ganske få timers arbejde er jo også vanvid.

Jeg kan slutte mig til forslaget om at (husstands)indtægts-regulere børnechecken, som jeg selv har skrevet om i et af mine indlæg på min blog som i kan finde herunder. Dog mener jeg at det er vigtigt at børnechecken ikke er noget der skal søges om, men udløses automatisk når husstandsindkomsten falder under et vist niveau, måske endda være lettere gradueret.

Jeg er sikker på at bankdirektøren ikke ville mærke den store forskel, og at han gerne vil donere sin børnecheck til mere værdigt trængende. I dag med computere skulle det være meget nemt at lave et system der regner det ud, det behøves der end ikke nogen sagsbehandler til.

En lille ting der dog gjorde mig endog meget harm, fordi det er mediernes måde at manipulere med folks bevidsthed på er, og det kan måske synes ubetydeligt, men tro mig når man ser sådanne ting gang på gang, så går det ind på den ubevidste lystavle, og det er at man i grafikken under artiklen har valgt (stiliserede) sorte figurer, hvorfor har man gjort det i et ellers kaukasisk domineret samfund?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 22-08-2010 kl. 05:20.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 06:23   #27
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Der ER skam særregler for polakkerne....

Citat:
Oprindeligt indsendt af J&J Se meddelelser
Gid det var så vel.

Den lovgivning du henviser til, er en dansk lovgivning vedr. de forskellige børnetilskud man kan få.

Børnechecken er den man for år tilbage kaldte Schlüter cheken og ifølge EU reglerne, så har EU borgere som kommer til DK i en kort periode (sæsonarbejde) også ret til at få udbetalt børnechecken på lige fod med alle herboende børnefamilier.

Eks. En polsk mand kommer til DK og arbejder i 3 eller 6 mdr som håndværker.
Han har kone og 3 børn hjemme i Polen og i den periode hvor han
arbejder her i landet, så udbetaler den danske stat børnecheck til han 3 børn i Polen.

Det er muligt at den Polske mand (som brøkpensionisten skriver) betalet skat i DK, men det skulle da ikke undre mig hvis der også er særregler for dette, da han er EU borger og ikke har fast bopæl her i landet.

J&J
og andre udefra kommende sæson-arbejdere.

De polske arbejdere fik et stort skattefradrag - faktisk over 200.000 om året, så det er sgu ikke deres indbetalinger til SKAT, der har tynget deres budget.

Dette "fradragscirkus" er nu afskaffet - så det er nok derfor vi kan læse at de er begyndt at rejse retur igen.

OG jeg finder det ærligt talt besynderligt OG forargeligt, at den danske stat skal sende børnecheck til børn, der aldrig har opholdt sig i danmark - blot fordi farmand tar et job her i landet i en periode.

Så racist eller ej - det er helt uhørt - her i min lille verden.

Sidst redigeret af Zastrow; 22-08-2010 kl. 06:31.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 07:09   #28
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg synes ikke der er noget problem i den tid de arbejder her i Danmark, der må de da gerne få børnecheck på lige fod med andre. Men at den den kan udløses til at give ret til børnechecken langt ud i fremtiden, efter kun 3-4 ugers jordbærsæson, med tre til fire timers arbejde om dagen, det synes selv jeg er lige i overkanten, det er en ommer for EU-parlamentet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 07:24   #29
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af J&J Se meddelelser
Det er muligt at den Polske mand (som brøkpensionisten skriver) betalet skat i DK, men det skulle da ikke undre mig hvis der også er særregler for dette, da han er EU borger og ikke har fast bopæl her i landet.

J&J
Østarbejdere har typisk et skattefradrag pr. dag på ca. kr. 650,- som skal lægges oven i deres øvrige fradrag såsom personfradrag , beskæftigelsesfradrag etc.
Fradraget dækker merudgifter til kost og logi , og betød at østeuropæiske håndværkere før 2010 for de flestes vedkommende kun betalte 8-12% i skat.
I år er der indført et loft på kost og logifradraget , så det højest må udgøre kr. 50.000,- pr år.
Østarbejderne vil dog stadig betale væsenligt mindre i skat end de almindelige danske lønmodtagere. Og er de har kun i få måneder om året , vil skatteprocenten stadig være uændret på 8-12 %.

I Danmark modtager man dog ikke sociale ydelser efter hvor meget man indbetaler i skat.
Jeg mener det er rimmeligt at EU arbejdere modtager børnechecks til deres børn i hjemlandet , alt andet ville være ulovlig diskrimination , det samme mener EU heldigvis.
For mange østarbejderes vedkommende vil der nok være tale om en fuld børnecheck , da hjemlandet ikke har en tilsvarende ordning der kan trækkes fra i den danske check.

Tilgengæld har jeg aldrig forstået at familier der er i den lykkelige situation at have fået børn , skal have økonomisk støtte fra staten.
Børnefamilier er ikke en ressourcesvag gruppe.
Børnechecken bør helt afskaffes , men både for danskere og EU borgere.

Det samme gælder kost og logifradraget på kr. 650,- pr. dag , som iøvrigt også gælder for danskere der arbejder i den anden ende af landet , i forhold til deres bopæl.
Det er en arbejdsgiveropgave at godtgøre deres medarbejdere i forbindelse med rejseudgifter , ikke statens.
Hvis dette fradrag bortfalder vil , vil det samtidig have den sidegevinst at østarbejdere vil have sværere ved at underbyde deres arbejdskraft.
Det er svært for en dansk arbejder der betaler normal skat , at konkurrerer med en der kun skal betale 8-12% i skat.

http://forsiden.3f.dk/article/200610.../61004011/2140

http://www.ugebreveta4.dk/2007/27/Ba...ligtiskat.aspx
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 07:33   #30
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
og andre udefra kommende sæson-arbejdere.

De polske arbejdere fik et stort skattefradrag - faktisk over 200.000 om året, så det er sgu ikke deres indbetalinger til SKAT, der har tynget deres budget.

Dette "fradragscirkus" er nu afskaffet - så det er nok derfor vi kan læse at de er begyndt at rejse retur igen.

Desværre er fradragscirkuset ikke helt afskaffet , men der er dog indført et loft på kr. 50.000,- for kost og logi.
Men østarbejderne har stadig en lav trækprocent , særligt hvis de kun arbejder her nogle få måneder om året.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er jeg endelig blevet FP.. Kikkiålborg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 02-02-2013 09:46
jeg er blevet afvist Tanjuda Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 31-05-2012 01:27
Danmark er blevet til en Karo Politik og Samfund 1 09-03-2011 20:15
øhh hedder §17 blevet til § 15?? V_Brask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-10-2010 21:09
Er jeg blevet snydt ? køkkenleder Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 11-05-2010 00:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension