K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2011, 13:53   #11
ash
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Alder: 65
Indlæg: 46
Styrke: 14
ash er ny på vejen
vovse

det er en psykolog som de har bedt en udredning fra,som jeg har gået ved, siden aug

2010 og går ved endnu.... lk mener ikke jeg skal til psykiater men at psykologens

erklæring er nok.....men alligevel går han imod....

Ash
ash er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 14:40   #12
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Sådan noget rod.. tror ikke jeg ville indfinde mig med, at de gik imod og sendte mig ud... men men det er heller ikke sikkert jeg ville have kræfter til at stritte imod. Lyt til de andres kloge ord.

Hvad angår timer, troede jeg også at man skulle starte oppe ved de omkring 15-20 stk... men min sagsbehandler siger, at når jeg skal starte nu her, skal jeg kun starte op med 9 timer om ugen... Så der er vist ingen regler omkring det. Jeg skal også kun være der i 6 uger.. Det er vist også meget forskelligt..

Pøj Pøj
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 20:28   #13
ash
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Alder: 65
Indlæg: 46
Styrke: 14
ash er ny på vejen
tak doggerbanke66 ja det er noget værre noget, men det skal nok gå.........
ash er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 23:11   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når man har en sag kørende i kommunen er det en rigtig god idé at have sin læge med på sidelinien.

Har du snakket med din læge om dette, denne må jo kunne hjælpe dig med, at indhente en spec.lægeerklæring fra en psykiater.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg kan forestille mig, at lk står "stærkere" end din psykolog, fordi at en psykolog ikke er læge.
Og derfor kan lk måske "tryne" dig ved ikke at bede om noget fra en psykiater, som jo er spec.læge og derfor må stå "stærkere" end lk'en.

Kan du følge mig?

Hvis det er sådan det fungerer, så vil du stå stærkt ved at få noget fra en psykiater.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 11:16   #15
ash
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Alder: 65
Indlæg: 46
Styrke: 14
ash er ny på vejen
Vovse
jeg kan godt følge dig.......

Har i mandags fået en jobkonsulent, som skal følge mig til ende, han virker til at være ok.

Får nærmere besked i løbet af en uge, hvordan og hvor ledes mit forløb kan strikkes

sammen.

Så nu må jeg vente og se hvad han siger.

Og så tage den der fra.

Ash
ash er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 13:38   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ash Se meddelelser
Har i mandags fået en jobkonsulent, som skal følge mig til ende, han virker til at være ok.
Det lyder godt.

Men selvom din nye jobkonsulent virker ok, så husk alligevel selv at have hånd i hanke med hvad der sker, og skal ske.

Selv de ok jk'ere og sb'er kan lave fejl, nogle gange tror jeg, at de laver noget af det med venstre hånd og så må der jo ske fejl.

I den sidste del af mit forløb havde jeg en ok sb og jeg havde en helt ok konsulent fra anden aktør.
Da jeg så skulle i virksomhedspraktik, stablet på benene af konsulenten, kiggede jeg lidt da jeg så de papirer som både virksomheden, konsulenten og jeg selv skulle underskrive, for af de papirer fremgik det, at jeg skulle være der i 1 måned.

Men fra mine samtaler med sb var det mit klare indtryk, at hun forventede, at jeg skulle være der i 3 mdr.

Det var simpelthen fordi, de praktikforløb konsulenten plejede at stå for var af 1 måneds varighed.

Og da hele min sag var klar til at ryge til pensionsnævnet gik der vist lidt syltekrukke i den, så jeg endte med at søge en §17.
Da jeg stod ved skranken med ansøgningen kom min sb og blandede sig, hun påstod så, at jeg ikke kunne søge en §17 når hun havde sat gang i en §18.

Så røg der en klage til jobcenterchefen.

Kort efter blev jeg tilkendt fp i henhold til §18.

Senere fik jeg brev fra jobcenterchefen, min klage var taget til efterretning.

Og så'n er der så meget.

Så husk, stol aldrig blindt på nogen i det system, det er dig der kommer til, at stå med "aben".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 17:12   #17
ash
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Alder: 65
Indlæg: 46
Styrke: 14
ash er ny på vejen
vovse

kan se jeg har skrevet jobkonsulent.... mente socialrådgiver fra jobcenteret som skal

følge mig til ende......

sjovt nok er det den samme som var med i starten af mit forløb 1997.

Vovse skal nok holde hånd i hanke...... Må lige afvente hvad han kommer med, i løbet af

en uges tid.

Ash
ash er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 17:23   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Den vil jeg mene, at du bør klage over.

Klag til jobcenterchef, borgmester og samtlige byrødder.

Klag over, at lk går imod din læges udtalelser, det er kvaksalveri.
Og, klag over, at kommunen vil sende dig i praktik til trods for, at din læge har kontraindiceret dette.

Er det en speciallæge, der har skrevet, at det er kontraindiceret eller er det din egen læge?

Hvis det er en spec.læge, så mener jeg ikke, at lk på nogen måde må "overrule" denne.
er 100 procent enig

uanset hvad så skal du klage over dette

er du ikke blevet parthørt i forhold til hvad lægekonsulenten har skrevet
hvis der stå tydeligt kontraindiceret

det er netop det hele denne dabat der er i øjeblikket
nemlig at de skriver noget andet end hvad dine læger skriver

fint du fået en ok jobkonsulent
Men husk det er ikke din ven og når din læge har skrevet kontraindiceret
så burde du faktisk overhovedet ikke tale med en jobkonsulent om
aktivering eller arbejdsprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 23:20   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis lægekonsulenten ikke er enig med det der står i borgerens lægepapirer, så bør denne anbefale, at der indhentes nye lægepapirer fra en anden/uvildig læge og på den måde få sagen bedre belyst.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:52   #20
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
ash
Husk på at du skal kun arbejde hvis du kan og kan du ikke så gå til din egen læge for at fortælle at du magter det ikke tag din dagbog med det har jeg gjort
jeg har fået en positiv medling fra egen læge og min sagsbehandler har nu fået en masse papir fra egen læge

men jeg har stadig ikke fået min profil fra nov 2010

god kamp men pas på dig selv du er ikke alene du er jo på k10
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsevne???? Helpfreak Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 20-04-2010 17:12
Under 1/3 arbejdsevne Susana Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-06-2009 21:08
Arbejdsevne Jøsses Alt det andet 8 12-06-2009 10:32
Arbejdsevne Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 11 06-11-2008 23:47
Fra arbejdsevne Vim Alt det andet 2 13-08-2008 23:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension