K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2012, 13:25   #1
Frk Tippe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2011
Lokation: Randers
Indlæg: 5
Styrke: 0
Frk Tippe er ny på vejen
Jeres mening?

Jeg har været i flexjob 20 timer, siden 1999 pga en bilulykke, hvor jeg fik en senhjerneskade og piskesmæld. Det sidste sted har jeg været i 9 år. Er blevet fyret og skal holde til nytår. Jeg er fyret pga en ny bilulykkesidste år og nu kan jeg arbejde (stillesiddende) 6 timer, hvis der bliver taget hensyn til skånebehov. Og jeg er alligevel brugt når jeg kommer hjem.

Jeg er blevet sendt i arbejdsprøvning nu,(4 timer om ugen og skal nu sættes op til 6), hvor der ikke er taget hensyn til alle mine skånebehov og der er efterhånden også ved at være mange . Jeg kan ikke løfte tunge ting, det er der. Det går værre og værre med min ryg, nakke og arm. Jeg kan ikke have for meget larm og uro og jeg skal ikke "tænke" for meget. Jeg er blevet fejlopereret i mit knæ og kan derfor ikke gå og stå ret meget, det skal jeg også i den arb.pr. jeg er i nu. Knæet er dobbelt størrelse. Jeg sover 3 timer når jeg kommer hjem og er ikke mig selv resten af dagen og dagen efter. Har meget kort lunte over for familien.

Jeg har kun været der 5 gange og jobkonsulenten siger at jeg skal være der resten af måneden ialt fald, han mål er at jeg skal have et flexjob efter nytår på 6 timer. Har bare svært ved at se hvor jeg skal finde det. Jeg får det værre og værre. Diverse læger skriver at det peger mod FP og det mente jobkonsulenten også lige indtil i går, hvor han vendte 180 gr og sagde at det også ville være bedst for mig med at flexjob. Altså rent psykisk. . Har aldrig døjet med det og tror egentlig også at jeg ville have det bedst over for min familie hvis jeg får noget ro.

Jeg afslog pension ved første ulykke og har kæmpet for at holde sammen på mit arb og min familie lige siden. Jeg har indset at min familie (og mig selv) nok er bedst med at jeg kan få lidt ro på og får FP.

Nu til mit spørgsmål: Kan man sygemelde sig fra en arb.prøvning, når man får det værre af det? Eller hvad gør man?

Hvordan ser min fremtid ud? Syntes det hele er uoverskueligt.
Frk Tippe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 13:51   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej

For det første så SKAL dine skånebehov overholdes, det er slet IKKE til diskusion.

Og så skal du få fat i din læge, og sætte denne ind i din nuværende situation, og lægen kan så evt. sygemelde dig med henvisning til din forværrede tilstand, og manglende overholdelse af dine skånebehov.

Hvis du fortsætter i arbejdsprøvning, skal du kun holde til det antal timer/minutter DU kan holde til og så fortælle at nu går du hjem fordi du ikke kan holde til mere, det vigtigste er at du møder op, hvor lang tid du er der, må du så vise fra dag til dag. Du skal give dem er realistisk indtryk af dig og din kunnen, og ikke bare danse efter deres pibe, for din egen skyld.

Hvis ikke du allerede gør det, så skynd dig at skrive dagbog hver dag, over hele døgnet, og mail den til din sagsbehandler/jobkonsulent én gang om ugen så de kan se hvordan du har det.

Håber du finder en løsning og får andre svar...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 15:09   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså din læge kan sagtens sygemelde dig, det er der ikke noget problem i. Men, så står din sag jo bare stille, og du bevæger dig endnu længere væk fra en evt førtidspension, da der SKAL foreligge en arbejdsprøvning for i det hele taget at have en sag.

Så mit råd er, få den arbejdsprøvning i hus NU, lad være at trække tiden ud med en sygemelding.

Arbejdsprøvningen er jo din chance for at bevise hvad du kan, og navnligt hvad du ikke kan.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 16:26   #4
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Kære Frk Tippe

Jeg kan ikke helt grej hvordan med dit nuværende job, for du skriver, du er fyret og skal holde til nytår. Er det ikke muligt du kan "arbejdsprøves" i dit job?

I mit tilfælde blev papirerne lavet udfra mit flexjob, ved hjælp af udtalelser fra min chef og vores tillidsrepræsentant.

Jeg har ikke fået tilkendt pensionen pt, men min sag er godkendt til at kunne gå i gang med behandling efter §18, og tænker om det kunne være en mulighed for dig?
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 16:44   #5
Frk Tippe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2011
Lokation: Randers
Indlæg: 5
Styrke: 0
Frk Tippe er ny på vejen
Thumbs down

Jeg er blevet arb.prøvet i mit nuværende job og der kom vi på 6 timer, men jobkonsulenten mener jeg skal afprøves yderligere, for det job jeg har er stillesiddende og han mener jeg skal afprøves "fysisk", på trods af jeg ikke kan stå eller gå ret meget pga mit knæ, min ryg og arm/nakke. Han siger at alle muligheder skal være udtømte. Jeg er jo i flexjob fordi jeg har nogle skånehensyn og det job jeg har nu, er jo det jeg kan klare. Det er bare ligesom det bliver overhørt.
Frk Tippe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 17:25   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frk Tippe Se meddelelser
Jeg er blevet arb.prøvet i mit nuværende job og der kom vi på 6 timer, men jobkonsulenten mener jeg skal afprøves yderligere, for det job jeg har er stillesiddende og han mener jeg skal afprøves "fysisk", på trods af jeg ikke kan stå eller gå ret meget pga mit knæ, min ryg og arm/nakke. Han siger at alle muligheder skal være udtømte. Jeg er jo i flexjob fordi jeg har nogle skånehensyn og det job jeg har nu, er jo det jeg kan klare. Det er bare ligesom det bliver overhørt.
Det er da noget møg...

Kunne du ikke få opbakning fra arbejdsgiveren eller en leder fra der, du er i arbejdsprøvning? For denne ser dig jo, når du er der og kan måske fornemme, hvor hårdt det er for dig at være der. Det kan en jobkonsulent nemlig ikke altid...

Har du prøvet at skrive dagbog over, hvordan dine smerter er osv...
Det skulle du gøre, hvis du ikke har. Mange har gjort det herinde og har efterfølgende afleveret det til sagsbehandleren.

Tag en snak med din læge om det, at denne jobkonsulent presser lidt på... Og om lægen ikk kan gøre noget for dig i denne situation.

Jeg synes bestemt, at du skal fortælle jobkonsulenten højt og tydeligt, at du altså ikke kan klare 6 timer, da du stort set allerede med 4 timer næsten liv har, da du med de 4 timer kommer hjem og skal sove 3 timer... Det duer slet ikke... Og bed denne jobkonsulent om at dine skånehensyn bliver overholdt og spørg, om de så vil betale erstatning, hvis du kommer til skade eller der sker forværring i dit helbred, når de vi presse dig op til 6 timer... (spørg om han vil have ansvaret for dit helbred!).

Ellers klag til jobcenterchefen (skriftligt), hvis du mener, det er gået alt for langt at blive presset op i timer, og det kun vil forværre dit helbred.

Du kunne søge aktindsigt og se, hvad der er i sagen - og så tage det derfra - søge førtidspension efter § 17 på det foreliggende, hvis det er det, du vil - og jobcentret ikke selv har tænkt sig selv at påbegynde sagen.

Men som de andre siger - snak med din læge og lægen kan sygemelde dig...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 20:26   #7
Frk Tippe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2011
Lokation: Randers
Indlæg: 5
Styrke: 0
Frk Tippe er ny på vejen
Det der undre mig, er at han ikke indstiller mig til FP, når nu alle behandlingsmuligheder er udtømte. Han lagde også ud med at han mente at det blev til FP, men pludselig skifter han mening og arbejder efter den måske kommende reform. Har et par speciallæge erklæringer der også siger at det peger på FP. De har stoppet mine sygedagpenge, jeg får stadig fuld løn da jeg jo først er fyret til nytår, men er fritstillet så jeg kan komme i arbejdsprøvning. Men er det lovligt når jeg endnu ikke er afklaret erhvervsevnemæssigt?
Frk Tippe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 22:40   #8
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Tænker, at det måske faktisk var jobkonsulentens mening, at ville søge FP til dig, men det ER også vigtigt, at det er udelukket, du på nogen måde kan vende tilbage til arbejdsmarkedet. Min jobkonsullent formulerede det sådan, at der var en lang liste med punkter, der alle skulle "vinges af" inden man kunne være sikker på, at slippe gennem nåleøjet

At h*n så også blander den nye reform ind i det er ikke rimeligt: vi er i 2012 endnu.

Må jeg forsigtigt spørge, hvor gammel er du?
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 23:04   #9
Frk Tippe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2011
Lokation: Randers
Indlæg: 5
Styrke: 0
Frk Tippe er ny på vejen
Jeg er 42 år.

Han startede med at sige det pegede på en FP, men i går sagde han at han gik efter et flexjob på 6 timer. Det er bare så at sige umuligt at finde et sted med alle de skånehensyn jeg har. Bare det at finde et sted jeg skulle i arb.prøvning, var en stor udfordring og der er næsten ingen af dem der bliver overholdt.

Jeg har egentlig hele tiden været imod en FP, men er kommet frem til at det er det bedste for mig (og ikke mindst min familie, hvis de skal have bare lidt glæde af mig).
Frk Tippe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeres mening om udtalelse fra lægekonsulent Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 07-03-2013 01:59
Jeres syn/mening ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 09-05-2012 09:33
Hejsa jeg har brug for jeres mening kristella Spørgsmål ang fleksjob 6 16-06-2010 09:48
Jeres mening!!!!! Sonia At søge førtidspension 6 16-05-2010 13:05
Opfordring til at give jeres mening tilkende Pyt Det er da strengt ! 0 09-12-2006 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension