K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2012, 09:52   #1
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
I flexjob men hvor mange timer?

Hejsa,

jeg var aktiv herinde under mit forløb med sygedagpenge og søgening af flexjob og have stor glæde af jers støtte og råd.

Jeg kom i flexjob april i år og kunne blive på mit arbejde, hvilket jeg er meget glad for. Sagen er bare nu at ledelsen på mit arbejde ikke rigtig kan finde ud af/vil accepterer, at jeg ikke kan arbejde så mange timer, som jeg kunne før i tiden.

Jeg har det der hedder en 2/3 ordning, men i mine papir står der intet om, hvor mange timer det egnetlig er jeg kan/skal arbejde.
I perioden med arbejdsprøvning var time antallet oppe på 18 men det kunnejeg ikke magte, jeg har igennem denne periode kunne gå på arbejde alle timer da timeantallet var på 12 timer.
Min leder bliver ved med, at give mig ekstra arbejde ud over de 16 timer jeg har fast. Jeg synes, ikke han anderkender, at jeg ikke kan arbejde ligeså meget som andre. "det er jo bare lige.." "og det tager ikke mange timer at lave det..." sådanne udtalelser kommer dagligt.. jeg forsøger at sige fra, men jeg kan mærke at jeg ikke kan blive ved med det..

Måske er det nemmeste at finde et andet arbejde, hvor de fra starten ved at jeg kun kan arbejde 12-16 timer. Hvilke erfaringer har I med at blive på den tidligere arbejdsplads?
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 11:08   #2
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Hejsa,

jeg var aktiv herinde under mit forløb med sygedagpenge og søgening af flexjob og have stor glæde af jers støtte og råd.

Jeg kom i flexjob april i år og kunne blive på mit arbejde, hvilket jeg er meget glad for. Sagen er bare nu at ledelsen på mit arbejde ikke rigtig kan finde ud af/vil accepterer, at jeg ikke kan arbejde så mange timer, som jeg kunne før i tiden.

Jeg har det der hedder en 2/3 ordning, men i mine papir står der intet om, hvor mange timer det egnetlig er jeg kan/skal arbejde.
I perioden med arbejdsprøvning var time antallet oppe på 18 men det kunnejeg ikke magte, jeg har igennem denne periode kunne gå på arbejde alle timer da timeantallet var på 12 timer.
Min leder bliver ved med, at give mig ekstra arbejde ud over de 16 timer jeg har fast. Jeg synes, ikke han anderkender, at jeg ikke kan arbejde ligeså meget som andre. "det er jo bare lige.." "og det tager ikke mange timer at lave det..." sådanne udtalelser kommer dagligt.. jeg forsøger at sige fra, men jeg kan mærke at jeg ikke kan blive ved med det..

Måske er det nemmeste at finde et andet arbejde, hvor de fra starten ved at jeg kun kan arbejde 12-16 timer. Hvilke erfaringer har I med at blive på den tidligere arbejdsplads?
jeg mener man skal ikke arbejde for en hver pris, man har også et liv efter arbejde.. Men meget svært at finde flexjob.. Kan din konsulent ikke snakke med din arbejdsgiver eller dem nede fra jobcenter.. De 2 der er i Herning er dygtige ;-)
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 12:46   #3
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Du skal bed om opfølgningsmøde med jobkonsulenten og din arbejdsgiver, så kommer du ikke selv i klemme næste gang arbejdsgiver bliver sat på plads i forhold til hvad du skal og ikke skal.
Inden mødet underretter du din fagforening om at mødte finder sted, så står du bedre hvis du bliver upopulær hos arbejdsgiver.
Din fagforening skal under ingen omstændigheder deltage i mødet, for det vil give forkerte signaler.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 12:55   #4
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jeg vil forslå dig at kontakte din tillidsmand, det jo sådan set derfor han er der, han jo din buffer, hvis han lige er valgt, så kan det måske være mere fordelagtigt, at du bruger jobkonsulenten som du lavede aftalen med..
Held og lykke til
PS. Skynd dig at få det ordnet, jo længere det kører, jo værre bliver det, for alle parter at finde en løsning...
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 13:03   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære BSR

Udover de allerede givne råd, vil jeg tilføje følgende:

Din arbejdsgiver får refusion for alt, der ligger udover 12. 3333........ timer.
Altså er ALT, hvad du yder derover, ren fortjeneste for arbejdsgiver
( med mindre du er på en højere løn end laveste løntrin for dit arbejdsområde,
eller din effektivitet er mindre end normalen).

Hvis du kan samle mod nok til at tage en samtale med din arbejdsgiver,
skal du spørge, om der egentlig er forståelse for, hvad et fleksjob er.

Forhåbentlig er ledelsen blevet blevet orienteret om det
i forbindelse med din ansættelse.
Ellers er det på tide, at de sætter sig ind i det.

Det kan du bede jobcenteret om at medvirke til.
Det er noget skidt, hvis dit timetal og øvrige skånehensyn
ikke fremgår af din fleksjobbevilling og dit ansættelsesbrev.

Måske kan jobcenteret også være behjælpelig med at få dette bragt i orden.

Og det vil altid være en god idé, specielt hvis du skal ud og søge andet job,
fordi du ikke kan få optimale arbejdsforhold.

Det dummeste du kan gøre er at presse dig selv, eller bare lade stå til.

Kom på banen med dine krav
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 11-06-2012 kl. 13:14.
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 13:10   #6
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Du skal da tage kontakt til jobkonsulenten med det samme, er jo vigtigt at arbejdsgiver acceptere skåne hensyn, derunder også time antal. Jeg fik afvide, at jeg skulle tage kontakt med det samme, hvis arbejdsgiver ikke overholdt mine hensyn, eller begyndte at presse. Arbejdsgiver fik samtidig afvide, at de også skulle kontakte jobkonsulenten hvis jeg smed mig på gulvet og nægtede at lave noget

Mit timetal står i kommunes bevilling til arbejdsgiver og gengivet i ansættelseskontrakten, er du sikker på det ikke står i din kontakt?
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 16:44   #7
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Der står i min kontrakt at jeg er ansat i flexjob på en 2/3 aftale ikke noget med antal timer, der står mine skånehensyn er, at jeg max kan arbejde 4 timer i træk og at jeg skal have hviledage.

Jeg er blevet på det løntrin jeg var på før, jeg kom i flex, måske er det derfor de forventer jeg arbejder mere?

Er det ikke normalt at man beholder sin anciennitet når man overgår til flex? for så tør jeg da slet ikke søge andet arbejde.

Min tillidsmand er ikke til nogen hjælp. Han aner intet og har ikke kunne hjælpe på noget tidspunkt.

Jeg vil helst ikke miste mit arbejde (stå uden arbejde) så derfor tøver jeg meget med at inddrage jobkonsulenterne. Jeg ville gerne jeg kunne henvise til noget på skrift så ledelsen kan se jeg ikke skal arbejde mere end 12-15 timer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fie Se meddelelser
jeg mener man skal ikke arbejde for en hver pris, man har også et liv efter arbejde.. Men meget svært at finde flexjob.. Kan din konsulent ikke snakke med din arbejdsgiver eller dem nede fra jobcenter.. De 2 der er i Herning er dygtige ;-)
Hej Fie

Er det sværer at finde flexjob end ordinær job? Jeg tænker ikke at min flex situation ændre på mine kvalifikationer..
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 17:03   #8
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Du skal ikke tøve med at inddrage jobkonsulenten.
Der finder opfølgning sted med jævne mellemrum, og dette bliver så en opfølgning.
Iøvrigt nytter det ikke noget at arbejdsgiver bare tror man tage mere, det er en glidebane der risikerer aldrig at tage ende.
Din tildeling af fleks har intet at gøre med ancinitet, den følger dig om du på står på hovedet, altså forudsat at du laver nogenlunde de samme arbejdsopgaver.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 17:15   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Din tildeling af fleks har intet at gøre med ancinitet, den følger dig om du på står på hovedet, altså forudsat at du laver nogenlunde de samme arbejdsopgaver.
Nej, men mange arbejdspladser, har overenskomster,
der ( hvis en person kommer direkte i fleksjob fra ordinær beskæftigelse) giver personen ret til at bevare sin anciennitet, og dermed sin hidtidige løn.
@BSR
Hvis du skal have hviledage, hvordan foregår det så ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 18:46   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal bede jobkonsulenten om at få skrevet timeantal ind med det samme...

Det at du helst ikke vil inddrage jobkonsulenten...tja....så er du jo nød til at gøre op med dig selv hvad du kan og vil...

Det hele bliver bare meget værre hvis du ødelægger dit helbred mere end det er nu (kender ikke til dit helbred)

Så gør op med dig selv og dit helbred om hvad du kan....og når det er gjort...ja så kan du få fat i jobkonsulenten og bede om at få timeantallet skrevet ind i kontrakten...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer har i? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2012 09:13
Hvor mange timer, for et flexjob. tjalfe77 Spørgsmål ang fleksjob 6 18-02-2012 16:40
Hvor mange timer? faktuella Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2010 14:34
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48
Hvor mange timer sysse Spørgsmål ang fleksjob 6 24-11-2007 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension