K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2008, 19:11   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Question Skal lige have den ind med skeer

https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=30746

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Er det korrekt opfattet, at såfremt kommunen ikke har færdigafklaret mig inden udløb af sygedagpenge, så kan disse ikke stoppes????

Ved mit 1. afslag lagde kommunen op til, at jeg skulle færdigafklares på kontanthjælp. Derfor valgte vi at søge en §17 selv.

Kan jeg komme ud for at de igen vil afklare mig færdig på kontanthjælp - og er det lovligt?
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2008, 19:29   #2
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Red face

Hej Lena

Jeg mistede selv mine sygedagpenge pr. 30/9-07 og fik af vide at jeg skulle færdigafklares på kontanthjælp fordi der ingen udsigt var til at jeg kunne blive rask til "ordinært" arbejde inden for 2x26 uger, revalidering var forsøgt i 1994 uden resultat (*Uddannelsen* jeg fik var ikke kompetencegivende) så det kunne jeg ikke få mere og førtidspension var jeg ifgl lægekonsulenten alt for rask til, jeg skulle bare tabe mig 30 kg så ville jeg få det fint (hmmm nu er jeg blevet fed af inaktivitet og *lykkepiller*, var ikke fed da jeg blev syg)

Men humlen er er jeg ankede og fik medhold så langt at Jobcentret havde undladt at spørge min behandlende psykiater om mine fremtidsmuligheder (mht raskmelding og perspektiv i det hele taget) og ikke havde lavet en reel og opdateret ressourceprofil (den havde jeg skrevet selv i 2006) så jeg fik medhold i anken og nu har samme lægekonsulent så igen sendt sin afgørelse, som jeg dog kun ved er på vej, men ikke har set, så nu har jeg bedt om aktindsigt, igen-igen.

Desværre får man ikke sine sygedagpenge igen mens den nye undersøgelse kører, så man må bare leve (eller dø) af kontanthjælpen imens, men med den lægekonsulent jeg har på min sag, bliver der ikke rettet ét eneste komma i hans tidligere afgørelse, selvom jeg nu desværre har papirer på at jeg er *uhelbredeligt* psykisk syg (som en direkte følge af den lange og umenneskelige sagsfejlbehandling.,)
Men desværre leder det mig hen til at du godt kan miste dine sygedagpenge (om det er lovligt har jeg ikke kunne finde ud af) og så færdigafklares på kontanthjælp (læs: parkeres i et hjørne for udstødte i årevis uden at høre fra nogen som helst i forvaltningen, jeg kender eksempler på syge mennesker der har ventet på kontanthjælp i optil ml. 5 og 10 år, det er sku lange udsigter)

Men jeg følger din(e) sag(er) og er klar over hvor ufatteligt en mishandling du har været igennem, jeg er meget imponeret af din styrke, den bisidder jeg desværre ikke.,

Venligst& alt mulig held og lykke fremover, jeg kigger videre på din(e) side(r)

Mona
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er bare sur gal ked af det, så skal lige af med dette Smidt Alt det andet 70 24-02-2011 10:31
Skal bare lige have luft... Antoniette Dit og Dat 18 08-12-2010 08:58
Skal lige bruge et par §er Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 08-01-2010 18:25
Det skal lige med. Stella Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 09-12-2006 14:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension