K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2013, 21:10   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ellas Se meddelelser
Jeg har endnu ikke fået en sagsbehandler/ ikke blevet indkaldt. Jobcenter-konsulenten rynkede ikke på panden da jeg fortalte om raskmelding og planen om ferie.
Jobkonsulenten har sikkert undertrykt en større jublen, for så er der én mindre at brødføde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2013, 11:24   #12
edelweiss
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2013
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 1
Styrke: 0
edelweiss er ny på vejen
Det er muligt at holde ferie mens man er sygemeldt. Det kræver klare linier mellem dig og din sagsbehandler. Jeg er selv delvis sygemeldt i øjeblikket,dvs arbejder på nedsat tid og igang med at søge flexjob. Jeg kontaktede min sagsbehandler på Jobcenter og forklarede hende at det også er vigtigt for mig at holde ferie, da jeg jo netop ikke kan arbejde fuldtid da jeg er syg, og derfor trænger til ferie. Jeg fik bevilget 3 ugers sommerferie, og fortalte ligeledes at vi skal til udlandet den ene uge.
edelweiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2013, 14:35   #13
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Har altså også været både på Borneo og i Kina som sygemeldt flekser - jeg blev raskmeldt og sygemeldt igen - det er dog 6-8 år siden.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2013, 18:05   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Systemet siger, alle har en sagsbehandler. Selvfølgelig muligt, du endnu ikke har anvendt denne. Men spørg ad og gå endelig i dialog med kommunen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2013, 20:16   #15
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Havde stort bøvl og vrøvl sidste år da jeg ville på ferie i London...da var jeg sygemeldt.

Jeg KOM på ferie...og betalte selv mine feriedage...fair nok...havde jo ikke tjent noget op...men den eneste som egentlig kan "bevilge" ferie er din sagsbehandler...og det er helt op til den enkelte.

Fatter stadig ikke at det er sådan...på den måde får sagsbehandlerne jo næsten en urimelig magt over en.

Syntes at man skal have lov til en ferie med familie...som alle andre jo også har...!
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2013, 20:35   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er synd når det går ud over børnene!!

Da jeg var på kontanthjælp, måtte jeg selv betale alle ferier med børnene - det var så også fair nok et eller andet sted, men det var bare tåbeligt fordi jeg var syg og alligevel ikke stod til rådighed for arbejdsmarked. Jeg blev jo ALDRIG kontaktet alligevel.
De sidste par år, holdt jeg bare ferie med ungerne ude at sige det nogen sider. En socialrådgiver sagde til mig, at børn jo engang i mellem bliver syge i længere tid og at der snildt kunne gå 14 dage med 3 syge børn, og så blinkede hun til mig med et smil på læben.
Og hun havde jo ret - jeg havde jo før siddet i længere perioder med syge børn. Så hvorfor ikke bare holde dem hjem et par uger om sommeren. Jeg forsømte jo ikke noget og var totalt fredet.

I dag har kontanthjælpsmodtagere jo ret til 5 ugers ferie med familien, hvis de har modtaget kontanthjælp 1 sammenhængende år.
Det kunne man ikke den gang jeg var på kontanthjælp.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 09:30   #17
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
jeg har personligt, af flere omgange, holdt ferie under sygdom.

mit sidste sygeforløb gik over 24 mdr. det eneste jeg gjorde var at kontakte sagsbehandler, der smed "aben" videre til en team leder der bevilgede ferien.

senest var her i februar hvor alle de andre i familien skulle stå på ski, jeg var da med og vi havde en rigtig god tur, med masser af hygge også uden for løjperne, så det er sgu' vigtigt man også får lov til at holde ferie selv om man er "sygemeldt", alt andet kan sgu' splitte en familie ad...

så skynd du dig at kontakte dem, man kan kun få nej..
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 20:54   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Spørg din Sagsbehandler om du må tage på rekreativt ophold sammen med dine børn. Du må ikke tage ferie men Sagsbehandleren kan godkende det rekreative formål hvis det ikke forhaler din behandlingsplan.

Jeg fik lov til i 2012 at tage 2 uger til udlandet, hvor sagsbehandleren noterede at det ikke forhalede min behandlingsplan og det havde et rekreativt formål. Sagsbehandler noterede på min sag at jeg ikke ville modtage sygedagpenge i denne periode og at sygedagpengesagen blev stoppet midlertidigt indtil jeg var tilbage den xx.xx.2012, hvor den blev genoptaget igen.
Hilsen lgkh62
Og jeg fik et skriftligt ja til at tage afsted på en, mange måneder inden jeg blev syg, planlagt rekreativ rejse under sygdom.
Og da jeg stod i Italien fik jeg en mail om at det alligevel ikke kunne godkendes !
Det var så mens jeg var på ledighedsydelse, jeg havde selvbetalt ferie, men de var helt oppe at ringe over jeg var rejse, og jeg var dobbelt så meget oppe at ringe over at de havde sagt ja på skrift, og efterfølgende trak sig (efter jeg var rejst) Men der kom da orden på det, omend det var et helvede.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 08:47   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Og jeg fik et skriftligt ja til at tage afsted på en, mange måneder inden jeg blev syg, planlagt rekreativ rejse under sygdom.
Og da jeg stod i Italien fik jeg en mail om at det alligevel ikke kunne godkendes !
Det var så mens jeg var på ledighedsydelse, jeg havde selvbetalt ferie, men de var helt oppe at ringe over jeg var rejse, og jeg var dobbelt så meget oppe at ringe over at de havde sagt ja på skrift, og efterfølgende trak sig (efter jeg var rejst) Men der kom da orden på det, omend det var et helvede.
Tja. Dem som i tv har set når Skat tjekker udrejsende på overførelsesindkomst i lufthavnen, tænker sig nok om en ekstra gang inden de rejser som sygemeldt.

Det er sikkert en oplevelse for livet at blive "snuppet" 30 min før afgangen.

Om det hjælper vides ikke. Men at medbringe den skriftlige tilladelse fra jobcenteret, er måske en god idé ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 19:17   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Tja. Dem som i tv har set når Skat tjekker udrejsende på overførelsesindkomst i lufthavnen, tænker sig nok om en ekstra gang inden de rejser som sygemeldt.

Det er sikkert en oplevelse for livet at blive "snuppet" 30 min før afgangen.

Om det hjælper vides ikke. Men at medbringe den skriftlige tilladelse fra jobcenteret, er måske en god idé ;-)
Ja pyyha, jeg skulle heller ikke nyde noget!!

Forrige år nuppede de 4 stk da vi skulle til Bulgarien, det var simpelthen så pinligt for dem kunne man se. Og sidste år da vi skulle til Tyrkiet var der også nogen der blev trukket til side - ved så ikke hvorfor. Ved kun at den ene kom med om bord, men de havde taget alle hans penge. Måske noget skatte gæld?

Næste måned tager ungerne og jeg til Tyrkiet igen, håber ikke de trækker flere til side, får man bliver helt dårlig på deres vegne.
På det område er det sgu rart nok at være førtidspensionist og bare kan rejse. Og i øvrigt heller ikke skyder det offentlige penge.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra sygemeldt til raskmeldt, på ledighedsydelse energizer Spørgsmål ang fleksjob 6 05-10-2012 14:58
Hvis man så bliver raskmeldt...hvad så? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 11-10-2011 15:49
raskmeldt men syg bo christensen Alt det andet 9 08-12-2010 18:34
Raskmeldt / kronisk depression mv. Michael6400 Alt det andet 3 06-05-2010 20:15
uwe demsat -syg men raskmeldt af jobcenter slagelse buster Din historie 3 18-09-2009 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension