K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2008, 19:12   #11
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej

Hej viper og Hyanna også

allerførst jeg tager det helt roligt, min sag er igang og ja jeg tror nemlig først den startet nu, --men jeg har fred og ro til 12-12, sådan tænker jeg lige nu---
jeg var helt oppe at køre i går over lejligheden, i dag tænkte jeg, det hele var gået lidt for nemt, iforhold til alt jeg læser her, men jeg kæmper videre Viper.

Ja søde Viper, den er sej i dag kulden, det er et uisoleret hus en lille el radiator, jeg har lukket alle rum og kun i et mig og Lusy, hvis jeg skulle være her længere hacde jeg købt en gas radiator i silvan, der er kun 15 gr, nu indendørs, har haft varme på nu ca, 3 timer, sidder med termo tøj dyne , vi må ikke have en brændeovn her, ellers var det jo skønt, jeg klarer den, men ikke så sjovt som om sommeren, jeg kunne godt have blevet hos min kammerat i dag, men Lusy skal ikke sidde her allene bedre vi putter sammen her under dynen, .
Ang, ulovligheden Viper med arb, prøvningen og hjemløs, det var min kammerat i dag der fortalte, en historie fra det virkelige liv, om hans ven der er hjemløs, han kan ikke sendes i aktivering han er matsgruppe 4, og hjemløs, det må vel også gælde arb, prøvninger tænkte jeg, jeg har faktisk 4 uger tilbage 2 som hjemløs her i haven og 2 i min lejl, jeg tror jeg tager nogle fridage efter aftale med mit praktiksted, , ja alt er meget besværligt uden vand, som skal hentes, tager lang tid, tungt osv, og det er altså koldt i dag zzzzzz, til jer fra thelma, jeg skriver mig varm nu, .
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 17:23   #12
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Fortsætte i arbejdsprøvning !

Hej.
At det nærmest er en umulighed at komme i kontakt med sin sagsbehandler i det berygtede Nyrupsgade jobcenter København, er ikke en nyhed, så meget mere overrasket at jeg blev ringet op idag, på arbejdet, glædelig nyhed, min revalidering er forlænget til 1-5-09, jeg skal så fortsætte i min arbejdsprøvning og behandling RH, traume center når jeg får brev , ellers ville jeg ryge på kontanthjælp den 12-12-08 når arb, prøvning var slut, arbejdspladsen var glade, jeg fortsætter og når den tid kommer med RH, traumecenter tager vi den derfra, måske det var for meget for mig, både virksomhedspraktik og traumebehandling, jeg skal så ringe til sagsbehandler, når den tid kommer, syntes selv det er en god plan, jeg er jo glad for stedet, så det bevirker jo ro på når økonomien ikke er kontanthjælp, samtidig er der søgt om flexjob visitering, ----------så jeg kan flytte stille og roligt næste uge og har fået fri til det,
venter så brev ang forlængningen, er blevet mistroiks over alt der ikke er på skrift efterhånden, Kh, Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 17:55   #13
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Talking Sk... Fedt

Hej Thelma

Lige en meget glad lille hilsen fra Odsherred

Og ja, Man bliver sq mistroisk og med god grund Men hvor er det dog skønt at de har forlænget din reva-tid

Mens vi har fat i dig, fryser I stadigvæk med anstand eller? Tilbuddet står stadig ved magt.)

Læssevis af Viper og Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 22:36   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, man kommer glad og godtroende IND i systemet, og vakler nærmest UD som mistroisk nervevrag med bæh mund og tomme øjne!!

Og nej, man lære med tiden at tage det hele med en gran salt - alt skal ses på skrift! hvad der er godt nyt i dag, kan være dårlig nyt i morgen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 00:48   #15
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg blir`så glad når solen skinner. Så vil jeg tænke på dig og håbe at du får tilført noget solenergi, til kolonihave huset.
Du har da et rigtig godt humør, trods alt, ikke mindst et godt gå på mod.
Jeg vil ønske dig tillykke med din nye lejlighed og held med din revalidering
Skulle det blive nødvendig i kulden, så tag misen under arme, der er også plads til jer begge, her i Vestjylland

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 16:40   #16
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
MØDE I DAG MED PRIVAT AKTØR /SABOTØR ?

Hej,
AT § tegnene rullede rundt i hovedet på privat aktør i dag, kasseapperaten nærmest klingede , i øjene på min private aktør.
Jeg havde virksomhedsbesøg i dag, af aktør, jeg skal jo slutte min arb, prøvning 12-12, jeg har selv kontaktet kommunal sagsbehandler, for at søge om forlængelse af min reva, og samtidig flexansøgning.
Min sagsbehandler har fortalt mig jeg skal bare fortsætte min praktik afvente min traume behandling på RH, der vil så blive lavet en ny jobplan, nu skal du tage det roligt, tilsyneladende ingen problem i at forlænge revaen, sagde hun.
Jeg var forberedt på alt i dag, hun vil meget gerne fortsætte med at besøge mig hvis den bliver forlænget, MEN JEG SKULLE LIGE VIDE; DET ER MEGET SVÆRT, ---en del af min jobplan nu er 6 mdr, praktik og traumebehandling på RH, ikke min fejl der er så lang ventetid på RH,
Jeg kan godt se hendes fordel i at komme og inspicere om jeg er i min praktik, for intet andet har hun lavet, jov flabet svar, og ingen vejledning, de tjener styrtende på de arbejdsprøvninger som KBH, kommune får lavet med bl, a, mig som gidsel , næste skridt bliver jeg vil ikke have den private aktør mere, så må der komme en jobkonsulent på besøg, hvis min reva altså bliver forlænget.
Jeg forklarede hende der er søgt reva forlængelse, nå sagde hun, mit alternativ var kontanthjælp, jeg sagde jeg kunne ikke se meningen med at lave så dyr en arb, prøvning og så tabe det på gulvet , en dyr behandling i traumecentret på RH, rent økonomisk må det for hulen da være bedre jeg er delvis selvforsørgende,
Hun kunne se jeg havde sat mig ind i min egen sag, nu kunne jeg pludselig få varmt arbejdstøj og ansøgning om befordringsydelse, jeg arbejder meget uden dørs, med blomster, nu juletræer,
Ved I hvad hun også sagde til mig, DU SER BEDRE UD END SIDST, jeg kunne have lagt mig til at grine , sidst var det da jeg fik af vide spis sovepiller, da jeg ikke kunne hænge sammen af træthed, ikke havde en bolig ---
Jeg har fået flere kræfter nu pga, jeg har udsigt til min egen lejlighed næste uge, derfor bliver jeg så vred over de private aktører og deres manglende behandling og empati, det er faneme (undkyld jeg bander ) syge mennesker de har med at gøre, og det er ikke en tivolitur at være endt i en arbejdsprøvning, ulønnet skulle jeg hilse at sige, KH, Thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 18:09   #17
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Godt gået Thelma så kan de sørme lære at behandle folk ordentlig.

Men frygtelig at man skal være så meget inde i § og love, for at aktørerne ikke tager røven på en.

Troede de skulle være en medspiller

Dejligt du har det bedre og bliver skønt med den nye lejlighed

Du får et og et held og lykke med på vej.

Knus Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 18:29   #18
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
HEj

Hej Suncil.
Tak for søde ord, jeg er jo helt ny på vejen her på k-10, men jeg har sat mig ind i min arbejdsprøvning meget, og reva og privat aktør og ny jobplan og muligheder for at forlænge den, så jeg undgår kontanthjælp, der er så meget som jeg ikke anede en dyt om, eller var uvidende om, lært så meget her på k-10 og fået så meget respons når jeg har spurgt.
Jeg sidder netop og eftertænker mit møde idag med den private aktør, selvom der er søgt forlængelese af reva og flexjob ansøgning, bliver hun ved at tale om ordinært arbejde, (ok det er jo DERES mål ) måske du har det bedre efter traumebehandling og med et sted at bo. JA FOR HULEN ; HVEM VILLE IKKE HAVE DET BEDRE, når man har et hjem, så kan du måske øge dig i tid til den tid, jeg sagde jeg får det nok bedre psysisk efter behandling, men mine fysiske skavanker må betragtes som varrige, dybe forbrændinger hvor jeg er opereret, jeg kan ikke mærke en s..d i mine hænder efterhånden, altså jeg skal da af med den aktør, det er ligesom hun modarbejder på en eller anden måde.
Tænker tit på om der er andre der har sådanne erfaringer med private aktører.
Som sædvanlig venter jeg alt på skrift---til jeg beslutter mig videre.
KH, Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 05:44   #19
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Thelma ... Har temmelig travlt; men iler til tasterne og skriver til dig, at du skal da selvfølgelig klage til kommunen over privat aktør, når du bliver dårligt behandlet !!!!

Det har jeg gjort engang ... godt nok nogle år siden, i fb. med jobcenter/arbejdsløshed, før kommunesammenlægningerne .... resultat? .... Privat aktør blev fyret ;-)

Knus til dig og Lusy
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 00:36   #20
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Et godt råd søges !

Kære alle jer der har hjulpet mig så meget, jeg har et spørgsmål igen, håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej igen, da jeg er nået så langt i min sag, jeg fik lejl, og er faldet godt tilrette, jeg fik forlænget reva, til 1-5-09, jeg er stadigvæk i praktik nu på 7 ende mdr, privat aktør stoppede 12-12 og har lavet en rigtig god afslutningsrapport på min arbejdsprøvning, jeg skal så bare fortsætte, i praktikken mens min flexjob ansøgning bliver behandlet, jeg har fået lavet ny ressourceprofil, som jeg skal tilføje min egne kommentarer i , den går jeg og venter på, har set den, jeg er blevet lovet mundligt, at min sag om flex vil blive afgjort her i jan, men den tror jeg ikke holder helt.
En del af min jobplan er at jeg kom i behandling for PTDS, det er nu lykkedes, i dag har jeg været til samtale på Bispe Bjerg hospital, ( blev det og ikke RH, )jeg skal starte i psykoterapeutisk forløb ca, om en 1,½ uges tid.
Mit spørgsmål er følgende.....
Jeg har haft jule ferie godkendt fra jobcenter--var syg 2 dage før jul med kold lungebetændlese, og har gået og skrantet lidt i min juleferie, jeg skulle have været startet igen after juleferie i mandags 5-01-09, men jeg er stadig ikke frisk, og min hænder som jo er så smerte fyldte pga, brandskaderne i denne kolde tid, har det så forfærdeligt, jeg har jo udendørs arbejde, jeg har sygemeldt mig fra mit praktiksted og det var også helt ok, jeg har også ringet til jobcenter mandag og sygemeldt mig, skulle kontakte egen læge hvis jeg ikke var rask, om en uge sagde de, det har jeg gjort og skal til egen læge mandag, jeg kan ikke arbejde udendørs i denne kulde og har været småsyg i noget tid, så blev jeg lige pludselig så nervøs for om, det kan have betydning for min revalidering og min flexjob sag at jeg nu går og har måtte sygemelde mig-----jeg fandt et link på nettet i aktivloven punkt 280, at man må være syg i op til 6 mdr, under revalidering, ---dette bliver forhåbentligt ikke tilfældet,
Er der nogen der ved noget om sygdom under revalidering, ?
samtidig sad jeg og frygtede at ryge på kontanthjælp, men blev enig med mig selv om at jeg har budt mig selv for meget og mit helbred kommer før alt andet . hilsen fra Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Boligsikring taget Frejth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 01-11-2012 19:46
Taget ved næsen..... Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 07-01-2012 16:08
Hvor seriøst bliver Reva/Incita mf taget? Ninja Dit og Dat 28 26-11-2008 23:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension