K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2014, 23:30   #1
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Vedr. diagnoser

Jeg har haft Ocd diagnosen og Adhd diagnosen siden jeg var 9 år gammel som blev stillet på børnepysk men i forbindelse med jeg bliver indlagt som voksen på et åbent afsnit får jeg diagnosen Aspeger stillet af en svensk læge som hedder Leo Riise. Jeg synes ikke diagnosen passer ordenligt på mig og det siger jeg til min privat praktiserende pyskiater som så siger at jeg har nogle træk af den og derfor lader han diagnosen være. Jeg blev førtidspensionist med diagnoserne Adhd Aspeger Ocd Angst hvis jeg får ændret min aspeger diagnose ændre det så på mit ret til pension ? - Jeg er jo ikke blevet bedre til at arbejde af den grund :S - Jeg har så også haft depression.


God aften

Mvh Rene

Sidst redigeret af Mrperfektone; 18-01-2014 kl. 23:32.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2014, 00:09   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det burde det IKKE da du ikke har fået din pension pga diagnoser men pga din arbejdsevne..

SÅ det er kun hvis du får en bedre arbejdsevne at de kan begynde at se på det....og hvis det har eller er en fejldiagnose....ja så har du jo samme arbejdsevne nu som på det tidspunkt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2014, 01:06   #3
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det burde det IKKE da du ikke har fået din pension pga diagnoser men pga din arbejdsevne..

SÅ det er kun hvis du får en bedre arbejdsevne at de kan begynde at se på det....og hvis det har eller er en fejldiagnose....ja så har du jo samme arbejdsevne nu som på det tidspunkt...
Ja det vedrøre jo ikke min arbejdsevne kan man sige den er stadig den samme
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2014, 01:35   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nemlig og man får ikke en førtidspension på sine diagnoser...

Det er udelukkende ens arbejdsevne der afgøre om man kan få en førtidspension...og er den stadig den samme...ja så opfylder man stadig kravene til sin førtidspension..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2014, 16:57   #5
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nemlig og man får ikke en førtidspension på sine diagnoser...

Det er udelukkende ens arbejdsevne der afgøre om man kan få en førtidspension...og er den stadig den samme...ja så opfylder man stadig kravene til sin førtidspension..
Jeg kan let forestille mig at kommunen kan se nye behandlingsmuligheder, hvis en eller flere diagnoser fjernes, samt kravet om varig nedsat arbejdsevne kan blive vanskeligere at opfylde, alt afhængigt af tilbageværende diagnoser...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2014, 18:16   #6
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Jeg kan let forestille mig at kommunen kan se nye behandlingsmuligheder, hvis en eller flere diagnoser fjernes, samt kravet om varig nedsat arbejdsevne kan blive vanskeligere at opfylde, alt afhængigt af tilbageværende diagnoser...

Jh det kan du evt have ret i diagnosen er så heller ikke fjernet og bliver det nok heller ikke men synes ikke selv jeg passer ind i aspeger diagnosen. Udover det så overvejer jeg også fleksjob på sigt om 1 år hvis det går godt i beskyttede beskæftigelse hvor jeg vil prøve at øge timerne lige så stille og roligt. Jeg ville enlig som udgangspunkt ikke på pension men systemet gjorde mig mere syg end jeg var i forvejen og så endte det med en pension - Det fortæller mere om systemet end mig.

Og en anden ting der er aldrig nogle der kan være 100 % sikker på de har den rigtige diagnose da det jo afhænger af øjne der ser og ørene der høre 20 forskellige psykiater kan give samme patient vidt forskellige diagnoser.

Mvh Rene

Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Jeg kan let forestille mig at kommunen kan se nye behandlingsmuligheder, hvis en eller flere diagnoser fjernes, samt kravet om varig nedsat arbejdsevne kan blive vanskeligere at opfylde, alt afhængigt af tilbageværende diagnoser...

Jh Aspeger og Adhd kan ligne hinanden til forveksling og ens arbejdesevne kan jo også være varigt nedsat grundet Adhd og det også et varigt handicap
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2014, 18:32   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvordan det ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrperfektone Se meddelelser
Aspeger og Adhd kan ligne hinanden til forveksling...
Hmm... forklaring ?

Diagnostisk er der tale om to vidt forskellige sygdomme.

ADHD er forstyrrelse af koncentration og aktivitetsniveau.
Asperger er en form for autisme.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2014, 18:43   #8
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrperfektone Se meddelelser
Jh det kan du evt have ret i diagnosen er så heller ikke fjernet og bliver det nok heller ikke men synes ikke selv jeg passer ind i aspeger diagnosen. Udover det så overvejer jeg også fleksjob på sigt om 1 år hvis det går godt i beskyttede beskæftigelse hvor jeg vil prøve at øge timerne lige så stille og roligt. Jeg ville enlig som udgangspunkt ikke på pension men systemet gjorde mig mere syg end jeg var i forvejen og så endte det med en pension - Det fortæller mere om systemet end mig.
At du overvejer fleksjob, det ændrer jo tingene en del.

Det lyder som om at du har tænkt dig godt om og lagt en rigtig fornuftig plan for vejen til fleksjob.

Citat:
Og en anden ting der er aldrig nogle der kan være 100 % sikker på de har den rigtige diagnose da det jo afhænger af øjne der ser og ørene der høre 20 forskellige psykiater kan give samme patient vidt forskellige diagnoser.
Ja, det har du helt ret i...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2014, 18:48   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Jeg kan let forestille mig at kommunen kan se nye behandlingsmuligheder, hvis en eller flere diagnoser fjernes, samt kravet om varig nedsat arbejdsevne kan blive vanskeligere at opfylde, alt afhængigt af tilbageværende diagnoser...
Hvilke behandlingsmuligheder vil man kunne finde, på en diagnose der bliver FJERNET?

- jeg kunne forstå det, hvis der kom en ny diagnose der pludselig vendte det hele på hovedet, så man kunne behandles på en ny måde, så arbejdsevnen blev forbedret.

Arbejdsevnen er det ENESTE der tæller, og hvis man fjerner en diagnose, får man jo stadig ikke en arbejdsevne

Det er uden betydning om man har én diagnose, eller om man har 4 A4 sider fyldt med diagnoser, for det er stadig kun arbejdsevnen de skal tilkende førtidspension på. Og den er allerede tilkendt i dette tilfælde. Så diagnoser fra eller til, er uden betydning, så længe det ikke påvirker arbejdsevnen...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2014, 19:24   #10
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hmm... forklaring ?

Diagnostisk er der tale om to vidt forskellige sygdomme.

ADHD er forstyrrelse af koncentration og aktivitetsniveau.
Asperger er en form for autisme.
Ja jeg ved godt de vidt forskellige de to diagnoser men der lavet flere undersøgelser der viser at feks nogle folk med Ocd har autistiske træk og sådan er det også med adhd de diagnoser ligger tæt op af hinanden selvom de vidt forskellige.
Lidt læsning nøgen tær:

http://socialstyrelsen.dk/handicap/a...mforstyrrelser

http://questioning-answers.blogspot....verlap-or.html

http://videnskab.dk/kort-nyt/depress...me-deler-gener

http://www.boerneskolen.dk/HvaderADH...6/Default.aspx

http://adhd.dk/om-adhd/beslaegtede-diagnoser/

"Psykiske forstyrrelser forekommer ofte samtidig med ADHD (comorbiditet). De almindeligste diagnoser sammen med ADHD er sociale adfærdsforstyrrelser, depression og autistiske træk. Mange har sproglige eller sprogafhængige indlæringsvanskeligheder fx dysleksi, specifikke kognitive problemer, søvnforstyrrelser, angst, Tourettes syndrom, tics og tvangspræg."

Der findes en del neuropsykologiske udviklingsforstyrrelser, som har mange lighedspunkter med ADHD, fx diagnoser som: DAMP, ADD, Hyperkinetiske forstyrrelser, MBD, NLD og DCD (se evt. links til højre).
Det kan ofte være svært at skille disse tilstande fra hinanden, da der er naturlige overlap.


" Blandt 65 patienter med OCD (tvangssyndrom) havde 20% autistiske træk"

Sidst redigeret af Mrperfektone; 19-01-2014 kl. 19:38.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension