K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2012, 19:43   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du er hermed tilgivet!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 20:52   #12
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Omvendt Jasch, så kan vi jo heller ikke belåne og/eller sælge vores bolig + mange af os betaler det samme for at leje, som mange betaler for at eje (alt efter hvor i landet man bor)...

En ejer kan gøre sit ejede i tip top stand, og tjene penge. For lejerne er det bare penge ud af lommen efter en årerække.....

Jeg ville hellere være ejer og så miste boligsikring, men sandheden er, at jeg er for fattig til at få foden inden for. Istedet må jeg tage i mod den dyre løsning og bo i etageejendom, med høj leje - og hver gang jeg foretager moderniseringer, så går det til boligselskabet. Omvendt kan jeg bare ringe til viceværten og så kommer han fluks og reparerer hvad der end måtte være i stykker, som så igen betyder huslejlestingning når regnskabsåret er gjort op......

Så hvis kommunerne skal kunne leje deres dyre lejligheder ud, så kræver det også at de giver en hånd med lejen i form af boligsikring, for ellers var der ingen der kunne betale så meget. Man kan ofte få rigtig meget hus uden for storbyerne, for den måndenlige leje man betaler.....hvis altså bare man kunne blive godkendt til lån mm.
Nemlig præcis sådan det forholder sig. Jeg boede i et nyere alment byggeri i Lyngby og i det meste af afdelingen boede kun enlige forsørgere hvor kommunen jo så betalte en del af huslejen (8000 for en 2-v på 68kvm). Der kan fås en del ejendom for den pris.

Nu betaler jeg 9000 for 3-v i rudersdal i en ejendom fra 1975. Jeg ville gladeligt købe hvis jeg kunne få boligsikringen med mig, men det er jo ikke muligt. Lad os beholde de fattige udenfor boligmarkedet så hverken de eller deres børn får en chance for at spare penge op......
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 23:03   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pandaline, synes også det kunne have været fedt om man kunne trække sine unger væk fra brostenene og UD hvor der var højt til himlen, grønt og fredeligt (og hvor de kunne hoppe og trampe uden at forstyrre naboerne) - så ideologien synes også at være, ''hold de fattige i etageejendommene'' så ved vi hvor vi har dem. Omvendt taler de kloge også så meget om, at æblet sjældent falder langt fra stammen, og ævler løs om dét at kunne bryde den sociale arv.
Jamen så HJÆLP OS! med at bryde den sociale arv. Hjælp os med at få foden inden for, så vores unger kan få græs under fødderne og have med grill, rummelighed ect. Det er jo ikke fordi vi er dårlige betalere, vi skal nok betale hvad det koster. Men de vil sgu ikke låne én pengene selvom man investerer i en bedre fremtid.....

Tænk hvor meget hus du kunne få for 9000 kr om måneden hvis du boede i udkants-Danmark, og ellers kunne få en fod inden for.......og fik man så et hus hvor der skulle laves lidt, jamen så kunne pengene jo yngle og give endnu bedre fremtid.

Suk altså.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 00:36   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Udbetaling af tabt arbejdesfortjenste påvirker boligsikringen.

Får du det, vil du nok have fået for meget i boligsikring,i den periode du får den tabt arbejdesfortjenste for.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 00:55   #15
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Udbetaling af tabt arbejdesfortjenste påvirker boligsikringen.

Får du det, vil du nok have fået for meget i boligsikring,i den periode du får den tabt arbejdesfortjenste for.
Det forstår jeg ikke?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 06:57   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Udbetaling af tabt arbejdesfortjenste påvirker boligsikringen.

Får du det, vil du nok have fået for meget i boligsikring,i den periode du får den tabt arbejdesfortjenste for.
TAE er en indtægt og indgår derfor ved beregningen af boligsikring. Jeg har ikke læst hele din tråd Gigipi, men så blot dit spørgsmål vedr. dette.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 14:34   #17
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Kan jeg få boligstøtte, hvis jeg har en formue?
Ja det kan du. Hvis din formue overstiger kr. 686.900 (2011) som boligsikringsmodtager og kr. 736.200 (2011) som boligydelsesmodtager beregnes der formuetillæg på 10 %. Få kommunen til at lave en beregning for dig. Renterne af din formue skal altid medregnes i indkomstberegningen.

http://www.syddjurs.dk/Portaler/Borg...ligst%C3%B8tte

Bemærk, at der er forskel på formuegrænsen mellem boligsikring og boligydelse!!

Dette er tal fra 2011, formuegrænsen er sat højere her i 2012.
Er der nogen der ved hvordan det skal forstås, at hvis man kommer over formuegrænsen får man 10% formuetillæg?

Betyder det at man bonus på 10% oveni hvad man fik i boligsikring, hvis man får formuetillæg?

Det lyder for godt til at være sandt, hvis man belønnes ekstra bonus/tillæg i boligsikring, hvis man er god til at spare op

Er der nogen der kan komme med et simpelt regnestykke, så jeg kan forstå dette?

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 07:14   #18
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg sidder og tænker lidt, hvis jeg var den lykkelige indehaver af 700.000 ville jeg være s.... ligeglad med at få boligsikring ha ha
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 07:42   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Er der nogen der ved hvordan det skal forstås, at hvis man kommer over formuegrænsen får man 10% formuetillæg?

Betyder det at man bonus på 10% oveni hvad man fik i boligsikring, hvis man får formuetillæg?

Det lyder for godt til at være sandt, hvis man belønnes ekstra bonus/tillæg i boligsikring, hvis man er god til at spare op

Er der nogen der kan komme med et simpelt regnestykke, så jeg kan forstå dette?

Mvh Mr x
Nu kender jeg ikke formue grænserne pt. men har et regnestykke som flg.

Formue kr. 800.000
Formue grænsen kr. 700.000 medregnes ikke.
Dvs. beregnet formue tillæg: kr. 100.000
10% af kr. 100.000 = kr. 10.000 (som tillægges din indkomst for beregning af boligsikring.)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 23:26   #20
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Nu kender jeg ikke formue grænserne pt. men har et regnestykke som flg.

Formue kr. 800.000
Formue grænsen kr. 700.000 medregnes ikke.
Dvs. beregnet formue tillæg: kr. 100.000
10% af kr. 100.000 = kr. 10.000 (som tillægges din indkomst for beregning af boligsikring.)
Tak for dit gode regnestykke, skåret ud i pap. Det giver mening.

Men jeg har svært ved at forstå hvorfor kommunen skal regne et fiktivt personlig indkomst ud indeholdende formuetillæg.

For mig at se, må kommunes ftp og boligsikring afd. lave en del kreative fiktive regnskaber

I min ideelle verden, burde ens årsopgørelse fra SKAT, stemme overens med kommunens beregninger på alle områder herunder den reelle personlige indkomst.

Storebror SKAT der har de helt rigtige tal, burde SKAT efter min mening beregne ens ftp og eventuelle boligsikring. Så kunne man spare en masse admistration væk i kommunen.

Mvh Mr x

Sidst redigeret af Mr x; 20-04-2012 kl. 23:31.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formue på 12.000 Valencia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 07-02-2013 13:59
Formue moster0208 Alt det andet 6 23-06-2012 21:31
formue vs kontanthjælp kandelsdorff Alt det andet 14 14-02-2012 14:41
Formue og boligstøtte/boligsikring Tullepigen90 Dit og Dat 2 11-02-2011 20:56
Formue. jose Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 14-04-2009 15:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension