K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2010, 18:34   #1
kurtlar
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kurtlar er ny på vejen
førtidspension til Jordan

Jeg er blevet tilkendt førtidspension 01.01.2010.

Jeg har et spørgesmål.

Jeg kunne tænke mig at flytte til (Jordan). sammen med min kone . Har jeg ret til at modtage førtidspension-penge udbetalt, hvis jeg boede i Jordan? Jeg er dansk statsborger og bor 18 år i danmark.

hvor meget får jeg udbetalt? Får jeg min kone personlig fradrag med?
hvor skal jeg henvise mig ,hvis jeg har ret til at tag førtidspension til Jordan og hvordan og hvem jeg kontakte med?

Sidst redigeret af kurtlar; 01-03-2010 kl. 23:07.
kurtlar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 23:59   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved ikke så meget om at flytte til udlandet med sin pension...men jeg ved hvem der kan hjælpe dig..

Du kan kontakte den sociale sikringsstyrelse



http://www.dss.dk/

Du kan også læse dette om at have sin pension med til udlandet http://www.dss.dk/hvad/bor_i_udland/...nformation.htm
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 01:07   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Du kan godt....

....tage din pension med til Jordan, men hvis Danmark ikke har en bilateral aftale med Jordan om dobbeltbeskatning kan du risikere at komme til at betale skat både i Danmark og i Jordan.

Du skal kontakte folkeregisteret i din kommune for at afmelde dig det danske folkeregister, som så skal sende din sag videre til pensionsstyrelsen, som fremover skal forestå din udbetaling af pensionen, du skal åbne en bankkonto i Jordan hvor din pension kan indbetales til.

Med hensyn til personfradrag skal du henvende dig hos told og skat, og ja jeg mener der er en mulighed for at du kan overtage din hustrus skattefradrag, men jeg er ikke sikker på at det ikke kun gælder for grænsegængere, der bliver du nødt til at spørge dig for.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 19:10   #4
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Det var nok smart lige at vende forbi kommunen INDEN du melder fra nogetsted!

Det er ikke bare noget man lige gør, eller harv ret, der skal søges og sagsbehandles, sæ'følig.

Der er en regel om 10 års ophold i DK, op til tidspunkt for tilkendelse af pensionen, når man ønsker at flytte uden for EU.

Den rammer - som så meget andet - i flæng, for den var tydeligvis møntet på "de der udlændinge som bare lige får pension, og så rykker hjem igen"!

Selv et ophold i Grønland betragtes som et udlandsophold...
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 19:54   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Du har ret Lau

Man skal selvfølgelig lige spørge sig for

Jeg har egentlig aldrig gjort det, har blot meddelt folkeregisteret at jeg flyttede og så var den ikke længere, og Kurtlar har jo været i Danmark i 18 år, så jeg tror ikke der skulle være nogen problemer.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 22:06   #6
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
kan man faa ftp i udlandet max. 3 maaneder og stadigvaek har din addresse i danmark , og du skal bevise til rejse og naar du kommer tlbage til pension kontoret i din kommune og hvis du bliver mere end 3 maaneder saa stopper de pemsionen og de kigger paa din sag igen.

saadan har de fotalt mig i min kommune.
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension