K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2013, 23:31   #1
michael76
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
michael76 er ny på vejen
Question Indtægt inden man får et fleksjob

Jeg har været på kontanthjælp i rigtig mange år. Men nu har jeg fået psykiatrisk behandling og er begyndt at komme ovenpå igen. Og så har min sagsbehandler naturligt nok snakket om fleksjob.

Men jeg er i tvivl om, hvad man har af indtægt efter at man er godkendt til fleksjob, men endnu ikke har fået et fleksjob. Hvilken indtægt og hvor meget får man?

Jeg er enlig, 37 år og har ingen børn.
michael76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 23:52   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der vil du få ledighedsydelse hvor beløbet vil svare til den ydelse du har fået hidtil på kontanthjælp.. blot er du ikke underlagt restriktioner omkring formue og forsørgerpligt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 03:53   #3
EndnuEngang
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2013
Indlæg: 18
Styrke: 11
EndnuEngang er ny på vejen
Jeg syntes simpelthend at det er noget svineri, at ledighedsydelsen er det samme som kontanthjælp. Hvis man er blevet visiteret til flexjob, burde man altså også få lidt mere økonomisk hjælp, mens man venter på at få et flexjob. Mange af os har jo været på kontanthjælp i over 5 år, og kan knap nok overleve på en kontanthjælp. Jeg syntes bare at det er så direkte skammeligt, at man giver folk med psykiske og fysiske problemer, sådan et dårligt økonomisk livsgrundlag.
EndnuEngang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 09:22   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Princippet er at man lige som dagpenge skal optjene retten før man kan få den.. mener at det er 9 mdrs arbejde der skal til før man fremover vil få den høje sats ved ledighed.

Til gengæld er der så ikke begrænsning på hvor længe man kan få den efterfølgende..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 17:50   #5
michael76
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
michael76 er ny på vejen
Tak for svar. Ikke særlig attraktivt at gå fra kontanthjælp mod et fleksjob, der højest sandsynligt aldrig dukker op og så i stedet blive hængende i ledighedsydelse, der er det samme som kontanhjælp, for evigt. *suk*
michael76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 20:05   #6
EndnuEngang
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2013
Indlæg: 18
Styrke: 11
EndnuEngang er ny på vejen
Jamen det har du ret i, det er bare en parkeringsplads.


Nu ved jeg ikke så meget om Flex-job og i hvor lang tid man kan søge/vente på at få et. Jeg har bare svært ved at se, hvor alle de Flex-jobs skal være henne i samfundet, men måske er det bare mig hvem ved
EndnuEngang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 20:28   #7
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
en ting er sikkert Flex job kommer ikke og banker på ens dør ej heller hvis man kikker på nettet der går år imellem der er et ledigt i ens eget område
MEN MEN hvis man selv giver det en indsats så er det ikke jordens sværeste opgave at finde noget.
Vær ikke kræsen
tag alle firmaer i dit nærområde besøg dem en for en, forklar dem hvad du kan tilbyde snak med dem om de ikke har opgaver som ligger pga det er for dyrt at skulle binde sig til en fuldtids ansat
Du vil blive overrasket over hvor mange som gerne vil hjælpe hvis de har lidt ben til et par timer her og der
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 23:27   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af michael76 Se meddelelser
Tak for svar. Ikke særlig attraktivt at gå fra kontanthjælp mod et fleksjob, der højest sandsynligt aldrig dukker op og så i stedet blive hængende i ledighedsydelse, der er det samme som kontanhjælp, for evigt. *suk*
Dog er det værd at huske, at du ikke bliver ramt af fx formueloft og forsørgerpligt når du er på ledighedsydelse - hvor man som kontanthjælpsmodtager vitterligt kan slå hagen i asfalten såfremt man arver/vil spare op/finder en kæreste, eller blot vil købe en bil ect....

Så der ER en fordel på ledighedsydelse, selvom den klinger hult hvis man er enlig og ellers ikke har udsigt til formue mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 23:47   #9
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Smile

man er sin egen lykkes smed og det er muligt at finde et fleksjob! brug dit netværk, forhør dig alle mulige og umulige steder. min mand og jeg fandt begge et fleksjob i løbet af 3 mdr. mens vi søgte Jobs så jeg firmaer der kun tog fleksjobansøgere, så chancen er der og det kan betale sig at arbejde når man kommer fra den lille ledighedsydelse så er der virkelig en gulerod forude! så op på hesten det er muligt!!!ps kommunerne skal finde mikrofleksjob så spørg også der.
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 23:49   #10
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Der vil du få ledighedsydelse hvor beløbet vil svare til den ydelse du har fået hidtil på kontanthjælp.. blot er du ikke underlagt restriktioner omkring formue og forsørgerpligt.
Dog mister man en evt. §34 støtte...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension