K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2016, 16:16   #1
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Ny lovgivning vedr.lejeindtægt??

Hjælp.
Er der kommet ny lovgivning,at jeg ikke må have en lejeindtægt i virksomhedsordning,uden at et evt.overskud skal modregnes i fleksløntilskuddet? Jeg har ikke Cvr nr.og der er ingen løntimer i udlejningen.
Jeg håber på hurtigt svar.
Tak
Syrenen
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 18:05   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du har ret i, at der ikke kræves CVR i forbindelse med virksomhedsordningen.

Du skriver fleksløntilskud, så formoder du er i job.

Prøv at spørge SKAT og få et skriftligt svar
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2016, 14:10   #3
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Jeg har nu fået besked hos kommunen at overskud fra udlejning skal modregnes fleksjobstilskuddet,dvs.at man som fleksjobber bliver ramt på alle linier😩😩😩
Først får man en skade,der medfører daglige store smerter.Langt om længe bliver man visiteret til fleksjob,og bliver aflønnet med under det halve af ens oprindelige løn,og nu da jeg har arvet en ejerlejlighed med gæld i,som jeg lejer ud, skal jeg også hver måned betale for det.set i bakspejlet skulle jeg straks have solgt den,så havde der ikke været noget staten kunne løbe med ud over,arveafgiften, jeg allerede har betalt.
Summa summarum en fleksjobber er dømt på livstid til at have ondt og lav indkomst resten af livet.
Undskyld mit sure opstød, jeg anså at sætte min arv i sten,som kompensation for den pensionsopsparing der før lød på 4500kr pr mdr.og nu indbetales der 121kr pr.mdr.og en " kæmpestort" beløb på 500kr via ATP.
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2016, 00:15   #4
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Hvorfor kører du det over virksomhedsordningen?

Hvis du kun har 1 lejlighed, så kan du da blot bruge kapitalafkastordningen, for så tror jeg ikke der sker modregning.

Har du undersøgt om det er muligt? For jeg kan ikke garantere dig noget, men har været sådan tidligere.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2016, 08:36   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af syrenen Se meddelelser
Jeg har nu fået besked hos kommunen at overskud fra udlejning skal modregnes fleksjobstilskuddet,dvs.at man som fleksjobber bliver ramt på alle linier😩😩😩
Først får man en skade,der medfører daglige store smerter.Langt om længe bliver man visiteret til fleksjob,og bliver aflønnet med under det halve af ens oprindelige løn,og nu da jeg har arvet en ejerlejlighed med gæld i,som jeg lejer ud, skal jeg også hver måned betale for det.set i bakspejlet skulle jeg straks have solgt den,så havde der ikke været noget staten kunne løbe med ud over,arveafgiften, jeg allerede har betalt.
Summa summarum en fleksjobber er dømt på livstid til at have ondt og lav indkomst resten af livet.
Undskyld mit sure opstød, jeg anså at sætte min arv i sten,som kompensation for den pensionsopsparing der før lød på 4500kr pr mdr.og nu indbetales der 121kr pr.mdr.og en " kæmpestort" beløb på 500kr via ATP.
Vær opmærksom på at det udelukkende er overskuddet der indgår i beregningen.

Lovgivningen lukker netop for at man som fleksjobber kan agere som bolig-haj og have 20 lejligheder man uden modregning udleje ved siden af en offentlig ydelse.

Men da der kun modregnes i overskuddet, kan man vel bruge en del af differencen til forbedringer, der så i sidste ende øger salgsprisen... og sælger man er der tale om formue der ikke modregnes.

Hvis du opfatter lejligheden som et problem, har du jo altid mulighed for at sælge, idet du ikke er afhængig af at bo i den.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension