K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2012, 00:04   #1
giverikkeop
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
giverikkeop er ny på vejen
Unhappy afslag på flexjob - stop for sygedagpenge

Jeg har netop fået afslag på flexjob bl.a fordi man mener der fortsat er behandlingsmulighed og jeg kan ikke afklares før man har set effekt af psykoterapi. Alle medicinske behandlingsmuligheder for angst og depression er udtømte.

Samtidig er mine sygedagpenge til partshøring, da der er gået over 52 uger og jeg står så til kontanthjælp. D.v.s jeg er stadig sygemeldt og videre behandling i form af længerevarende terapi anbefales. Kan man henvise mig til kh hvis jeg ikke er færdigbehandlet?

M.h.t. kontanthjælp har jeg et problem i form af stor friværdi i andelsbolig med en rimelig boligafgift (4600,-) og jeg frygter at blive tvunget til at sælge min lejlighed, hvilket er HELT uoverskueligt og stresser mig afsindigt. Efter 15 års brug af anti -depressiv medicin er jeg blevet resistent og rigtig på spanden hvis min depression og angst forværres.

Er der nogen der kan fortælle noget om hvad jeg kan gøre, ud over at klage? Jeg er bange for at komme derud, hvor jeg intet kan og samtidig skal sælge min bolig, finde en ny og flytte. Det siges at kommunen er benhård hvis friværdien er stor og jeg har "ikke råd" til at gå helt ned i en svær depression igen. ALLE GODE RÅD ER VELKOMNE!!
giverikkeop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 01:14   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
er det kommunen som mener der er behandlingsmulighed, eller er det dine egne læger?

hvad siger din behandler til den mulighed? jeg vil mene det må være den som har haft dig i behandling igennem årene som kan udtale sig om hvorvidt du kan have glæde af det eller ej.

ellers bliv hængende her i din tråd, der kommer nogen som lige ved noget mere og andet..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 01:36   #3
giverikkeop
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
giverikkeop er ny på vejen
Det er jobcenter som mener psykoterapi er en behandlingsmulighed.
Jeg tror ikke min behandlende psykiater siden 2008 er enig - hun har skrevet til Centralvisitationen d. 25.01. Jeg var så forvirret da jeg så hende dagen efter brevet med afslag, at jeg ikke forstod halvdelen af hvad hun sagde, men jeg har en ide om at hun ikke vil anbefale det.

Du kan tro jeg bliver på tråden ......
giverikkeop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 11:02   #4
giverikkeop
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
giverikkeop er ny på vejen
[QUOTE=giverikkeop;208192]Det er jobcenter som mener psykoterapi er en behandlingsmulighed. Indtil 20.10.2011 anså lægekonsulenten der ikke var flere behandlingsmuligheder, men så blev jeg henvist til en enkelt konsultation hos en psykiater hyret af kommunen. Han kunne foreslå henvisning til Stolpegården men mente prognosen var dårlig. Derefter fik jeg afslag på flexsjob da jeg ikke er færdigbehandlet.
Jeg tror ikke min behandlende psykiater siden 2008 er enig - hun har skrevet til Centralvisitationen d. 25.01. Jeg var så forvirret da jeg så hende dagen efter brevet med afslag, at jeg ikke forstod halvdelen af hvad hun sagde. jeg skal se hende d.16.02 og høre nærmere.

De mener heller ikke min arb.evne er væsentligt nedsat på trods af det er klart beskrevet af den psyk. kommunen hyrede plus min egen i tre status attester. Plus to fra Alkoholenheden hvor jeg har været tilknyttet et par år. De har hjulpet mig fri fra selvmedicinering og jeg er lykkeligt afholdende. Endelig skrev jobkonsulenten fra Springbræt at ved forsøg på at øge mine timer fra 3 til 4 dagligt blev jeg markant dårligere og hun og andre blev urolige. Min psykiater skriver også om forværring i den periode og nævner minimal arb. evne. Der er i alt 7 klare udtalelser fra 4 indbyrdes uafhængige personer.
Hvordan kan et panel jeg aldrig har mødt konkludere og bruge det som argument for afslag, at der ikke er væsentlig nedsat arb.evne?
giverikkeop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 17:34   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
[QUOTE=giverikkeop;208219]
Citat:
Oprindeligt indsendt af giverikkeop Se meddelelser
Det er jobcenter som mener psykoterapi er en behandlingsmulighed. Indtil 20.10.2011 anså lægekonsulenten der ikke var flere behandlingsmuligheder, men så blev jeg henvist til en enkelt konsultation hos en psykiater hyret af kommunen. Han kunne foreslå henvisning til Stolpegården men mente prognosen var dårlig. Derefter fik jeg afslag på flexsjob da jeg ikke er færdigbehandlet.
Jeg tror ikke min behandlende psykiater siden 2008 er enig - hun har skrevet til Centralvisitationen d. 25.01. Jeg var så forvirret da jeg så hende dagen efter brevet med afslag, at jeg ikke forstod halvdelen af hvad hun sagde. jeg skal se hende d.16.02 og høre nærmere.

De mener heller ikke min arb.evne er væsentligt nedsat på trods af det er klart beskrevet af den psyk. kommunen hyrede plus min egen i tre status attester. Plus to fra Alkoholenheden hvor jeg har været tilknyttet et par år. De har hjulpet mig fri fra selvmedicinering og jeg er lykkeligt afholdende. Endelig skrev jobkonsulenten fra Springbræt at ved forsøg på at øge mine timer fra 3 til 4 dagligt blev jeg markant dårligere og hun og andre blev urolige. Min psykiater skriver også om forværring i den periode og nævner minimal arb. evne. Der er i alt 7 klare udtalelser fra 4 indbyrdes uafhængige personer.
Hvordan kan et panel jeg aldrig har mødt konkludere og bruge det som argument for afslag, at der ikke er væsentlig nedsat arb.evne?

Føler med dig... -det eneste jeg kan hjælpe med er; -prøv at google "Helsingørdommen", den har i flere(mange) sager ændret kommunens opfattelse

Ja, vi er mange der forundres over disse afgørelser... -og det er jo fordi det - i mange sammenhænge - er "sagsmishandlere" der(tit fra ledighed) er blevet ansat i de gode gamle socialrådgiver stillinger, som BEVIDST overtræder gældende lov ... -og det vil i min verden sige; at det er kriminelle der træffer disse ulovlige afgørelser, der dog pt. IKKE kan straffes, da der åbenbart ikke er gennemført en retssag mod disse umennesker


Ps. Der er faktisk IKKE set lignende massive hetz mod syge, handicappede, ledige osv. siden 2. verdenskrig... -men der blev de fleste der ...mishandlede sagen... jo også straffet efterfølgende, så lad os håbe retfærdigheden også sker fyldest i fremtiden


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 20:56   #6
giverikkeop
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
giverikkeop er ny på vejen
1000 tak for tips med Helsingørdommen!!!

Jeg gik til Københavns Retshjælp og de har taget sagen. Selv om jeg ikke har styr på loven er jeg ikke i tvivl om, at der noget at tage fat i plus de har forsømt min sag. Siden endt jobprøvning i midten af juli 2011 har jeg været til to samtaler m jobkonsulenten og afslaget kom i januar 2012. Ingen tiltag af nogen art.

Advokaterne har i første omgang klaget og bedt Jobcenter forklare hvad det egentlig er de skriver, da det er selvmodsigende. Så har de bedt JC om at behandle sagen under ét - dvs afslag på fleksjob og sygedagpenge partshøring. Jobcenter sendte to breve og der er to frister for at kommentere/klage.

Som en af advokaterne sagde: de tager fat i det der passer dem. Jeg fatter ikke hvordan man kan have sådan et job - jeg tror nogle af dem er decideret småforstyrrede og kun kan blive på den stol, fordi mange er for syge til at klage. Jeg har været ude for at blive svinet til fordi jeg ikke ser det mindste syg ud og fået at vide hvis der var mere bøvl med mig kunne jeg bare blive sendt ud og gøre rent. Hvad er der iøvrigt galt med at gøre rent??
giverikkeop er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 00:04   #7
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Godt du kæmper!! Bliv ved med dét!!!
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på fleks, stop for sygedagpenge, kontanthjælp Cirkel Alt det andet 7 07-09-2011 12:20
Sygedagpenge stop/ afslag på fleksjob Rikkesejer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-06-2011 13:05
sygedagpenge stop / Flexjob bevilling. le cuere Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 06-04-2011 00:31
Telefonisk besked om afslag på fleksjob og stop af sygedagpenge Nucca Spørgsmål ang fleksjob 22 30-05-2010 00:07
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension