K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2015, 19:02   #1
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Wink Fleksjob

Jobcenteret har den 24/11 2014 sendt ansøgning om fleksjob til Københavns Kommune (job og ressourcer). Dvs. at det nu er 6 måneder siden og jeg har endnu ikke hørt fra dem - heller ikke en bekræftelse for modtagelsen.
Er der nogen herinde der ved, om der er mulighed for at klage i den forbindelse og til hvem. Jeg har selv rykket på mail to gange og ligeså har Jobcenteret 2 gange, men ingen af os får svar tilbage
Det mindste man kunne forvente var vel et svar om en behandlings tidshorisont.

Tak for de mange gode svar og informationer, man kan finde herinde.
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2015, 19:32   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har et rehabiliteringsteam indstillet dig til fleksjob?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 08:52   #3
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Har et rehabiliteringsteam indstillet dig til fleksjob?
Nej, min ansøgning fra Jobcenteret ligger stadig på kommunen (JKI) og er åbenbart ikke fordelt til en sagsbehandler endnu efter 6 måneder.....
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 10:01   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du skriver jobcenteret har sendt ansøgningen til kommunen. Så du er tilknyttet jobcenteret, ikke?

Det er din sagsbehandler i jobcenteret som sammen med dig skal udfylde den indledende del af rehabiliteringsplanen og samle relevante papirer.

Sagsbehandleren i jobcenteret sender så planen og papirerne til Rehabiliteringsteamet.

Er det det rehabiliteringsplanens indledende del du kalder ansøgningen? For hvis det er, er der noget galt og din sagsbehandler skal rykke rehab teamet. Da mine papirer gik i rehab teamet, fik jeg samme dag besked om mødedato som lå 4 uger senere. Så hvis din har ligget ubesvaret i 6 måneder er der et eller andet der er kikset. Så er den ikke nået frem til rehab teamet.

Mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 16:08   #5
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Tusind tak for svar. Jeg må kontakte Jobcenteret i morgen tidlig, når man ikke har været i dette system før, ved man jo ikke, hvem der er hvem og sidder med hvad.......Jeg kan da bare undre mig over, at de to gange jeg har ringet til Jobcenteret og brokket mig lidt, har de sagt, at de har rykket og heller ikke kan forstå de ikke får svar tilbage - det er noget indviklet synes jeg....
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 19:54   #6
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Jeg har nu igen nogle spørgsmål til min noget rodede sag.
Jobcenteret har som tidligere nævnt, sendt ansøgning til Kommunen om en fleksjobprøvning, denne har ligget nu i 7 1/2 måned uden at noget er sket, der er rykket adskillige gange men ingen tilbagemeldinger. Ved samtale i Jobcenter forleden anbefalede de mig at klage til Borgerrådgiveren, dette er nu gjort.
Jeg er stadig på dagpenge og ved ikke om jeg skal sygemelde mig eller vente til de siger at jeg skal sygemelde mig? Mit dilemma er, at jeg har læst, at man kun kan få sygedagpenge i 22 uger...... og hvad så.....? Eller kan den forlænges, når man er kronisk syg, så udbetalingen vil være den samme som dagpengene er?
Tak for alle de kloge svar.
Capella
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 21:53   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Men det er jo jobcenteret selv der iværksætter en arbejdsprøvning. De bestiller typisk et praktikforløb via en anden aktør. Jobcenteret er jo Kommunen. Så forstår det lyder mærkeligt.

Har du aktindsigt hvor du kan se at jobcenteret har anmodet nogle andre i kommunen om at du arbejdsprøves?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2015, 08:17   #8
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Men det er jo jobcenteret selv der iværksætter en arbejdsprøvning. De bestiller typisk et praktikforløb via en anden aktør. Jobcenteret er jo Kommunen. Så forstår det lyder mærkeligt.

Har du aktindsigt hvor du kan se at jobcenteret har anmodet nogle andre i kommunen om at du arbejdsprøves?
Tak for dit svar.
Min sag er ikke nået til arbejdsprøvning endnu, der skal vist først udfyldes nogle papirer, dette skulle være sket da jeg i juli endelig blev indkaldt fra kommunen, der fik jeg så af vide af de der, hvor jeg var mødt op, ikke kunne behandle min sag, da jeg ikke var på kontanthjælp men dagpenge, så jeg hørte til et andet sted.....Men det fremgår jo ligesom af min sag at jeg er på dagpenge - den ene ved ikke, hvad den anden laver På det tidspunkt var der gået de 7 1/2 måned siden den blev sendt ud til dem. Jeg har ikke aktindsigt, men det kan jeg vel få.....
Men jeg ved ikke, om jeg skal sygemelde mig eller bare fortsætte på dagpenge indtil nogen fortæller mig noget andet? Forkorter eller forlænger det mit forløb tænker jeg......
Capella
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2015, 18:25   #9
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Arbejdsprøvning eller afklaringsforløb

Jeg er nu endelig blevet en sag. Jeg er på sdp og man er nu ved at finde et sted, troede jeg, hvor jeg kunne blive arbejdsprøvet, idet der er ansøgt om fleksjob.

Men det der nok er ved at blive fundet, er et afklaringsforløb, som vidst intet har med afklaring af arbejdsevne eller ressourcer at gøre. Jeg tænker det er fordi kommunen vil spare tid og penge på at skubbe en stillingtagen til eventuelt fleksjob. Så kan man køre i ring i gentagne afklaringsforløb og tiden går

Er der nogen herinde der ved, om man er tvunget til i en bestemt rækkefølge at afprøve noget, der er det rene tidsspild? Og hvor mange timer om ugen består en arbejdsprøvning i og hvor længe? Er der en øvre/nedre grænse?
Er blevet fortalt, at det starter med 25 timer om ugen og i 6 måneder, men 25 timer for mig er temmelig tvivlsomt.

Når mine sdp udløber, kan de så blive forlænget og/eller har det at gøre med, hvad man er sat i gang med af kommunen?

Tak for et meget informativt sted, var helt bange for at K10 var lukket, kunne ikke komme ind på den i 2-3 dage, intet virkede.......

Capella
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 01:07   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Capella:

Rækkefølge? Kravet er at man skal afprøves så bredt som muligt, hvor ens skånebehov er opfyldt. Så skal de ud fra det, se hvilke forhold du kan klare flest timer i.

Ang timer: Det er meget forskelligt, og kommer an på ens historik og behandleres udtalelser. Hvis man f.eks. før har klaret en praktik på 10 timer, starter man måske der.
Man kan sagtens starte med mindre end 25 timer. Jeg startede personligt med 6 timer om ugen.
Husk at de kan nedjustere, og husk at sige fra!
Du kan foreslå at du starter med færre timer end 25, og at du så trapper op efter lidt tid. (hvis det så viser sig at du ikke kan klare flere timer, skal de dog selvfølgelig ikke trappe dig op). Det får man nok mere ud af at sige, end hvis man siger "det kommer jeg aldrig til at kunne klare".

Husk at det er arbejdsprøvning, så de bliver nødt til at prøve sig lidt frem, for at kunne komme frem til dit timetal
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension