K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2017, 18:33   #41
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Essaon Se meddelelser
hmm.. når jeg læser jeres begrundelser så begynder jeg at undre mig.. jeg har været igennem episoder som er langt mere voldsomme.. jeg har boet på et bosted som barn med voldelige overgreb på daglig basis i årevis.. stedet er dog heldigvis blevet lukket af myndighederne.. jeg har været igennem fejlmedicinering som gav mig alvorlige bivirkninger som næsten slog mig ihjel... og jeg har været igennem en årelang slåskamp mod systemet hvor kommunen stressede mig og straffede mig med sanktioner og trak hele mit levegrundlag væk under mig så jeg røg på gaden og manglede penge til mad... og jeg er aldrig blevet diagnociseret med ptsd
Hvis jeg forstår det du skriv ret, så sætter du spørgsmål ved ptsd fordi vedkommende har været igennem noget som du ikke selv opfatter som så voldsomt som det du har været igennem?

Hvis det er det du mener, så har du totalt misforstået hvad pstd er og hvad der udløser det. Og jeg blover faktisk lidt harm

De oplevelser en anden har oplevet kan vedkommende jo godt selv opleve mere voldsomme end du har med dine. Oplevelsen af en situation er jo subjektiv

Det er ikke nødvendigvis den samme oplevelse som udløser pstd hos forskellige personer. Men den robusthed som er medfødt hos os alle som afgør om og hvornår man får pstd.
Denne robusthed kan knække hos os alle og det er forskellige oplevelser/situationer som kan knække den hos os.

Hvis det ikke var det du mente med dit indlæg, må du gerne uddybe hvad det er du skriver
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2017, 20:06   #42
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Hvis jeg forstår det du skriv ret, så sætter du spørgsmål ved ptsd fordi vedkommende har været igennem noget som du ikke selv opfatter som så voldsomt som det du har været igennem?

Hvis det er det du mener, så har du totalt misforstået hvad pstd er og hvad der udløser det. Og jeg blover faktisk lidt harm

De oplevelser en anden har oplevet kan vedkommende jo godt selv opleve mere voldsomme end du har med dine. Oplevelsen af en situation er jo subjektiv

Det er ikke nødvendigvis den samme oplevelse som udløser pstd hos forskellige personer. Men den robusthed som er medfødt hos os alle som afgør om og hvornår man får pstd.
Denne robusthed kan knække hos os alle og det er forskellige oplevelser/situationer som kan knække den hos os.

Hvis det ikke var det du mente med dit indlæg, må du gerne uddybe hvad det er du skriver
Jeg er enig, men anerkender også den vrede og ensomhedsfølelser der er en blind ledsager for mennesker med PTSD.

Jeg selv var i livsfare 3 gange inden for 10 dage, og det kunne jeg ikke holde til.
At man som barn er blevet udsat for overgreb kan udløse mange forskellige diagnoser, men uanset årsag har vi alle en grænse og den kan man ikke forudsige medmindre man har en meget avanceret"krustalkugle".
Jeg kan ikke læse ud af indlægget om vedkommende er diagnostiseret.

I "gamle" dage hed det granatchock og blev kun anerkendt ofr folk der havde krigstraumer.
Da jeg fik diagnosen anerkendte jobcentret ikke diagnosen og sundhedssystemet heller ikke udover til veteraner og krigsflygtninge.

uanset er psykiske lidelser en gøgeunge.
Man kan ikke måle i blodprøver o. lign og faren for at blive betragtet for snyd er stor.
Misforstå mig ikke. Jeg har meget ondt af alle der er syge og uanset årsag er det ikke en dans på roser.
En ting er selve ens sygdom, noget andet er systemet, som man oveni et skrøbeligt helbred er i krig med.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2017, 02:56   #43
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Essaon Se meddelelser
hmm.. når jeg læser jeres begrundelser så begynder jeg at undre mig.. jeg har været igennem episoder som er langt mere voldsomme.. jeg har boet på et bosted som barn med voldelige overgreb på daglig basis i årevis.. stedet er dog heldigvis blevet lukket af myndighederne.. jeg har været igennem fejlmedicinering som gav mig alvorlige bivirkninger som næsten slog mig ihjel... og jeg har været igennem en årelang slåskamp mod systemet hvor kommunen stressede mig og straffede mig med sanktioner og trak hele mit levegrundlag væk under mig så jeg røg på gaden og manglede penge til mad... og jeg er aldrig blevet diagnociseret med ptsd
Nu har jeg læst dit indlæg igen, og det er en grum livshistorie.
At børn oplever mishandling i myndighedernes varetægt, og hvor børn altid er den svage part mener jeg også er den mest modbydelige misgerning.
Det er jo som barn man skal have omsorg, og trods man som voksen kan udsættes for livsfare må jeg give dig ret uden at kende din historie til bunds.
Man gjorde et barn fortræd og mere offer kan man vel ikke være.
Da jeg fik diagnosen var den meget afgrænset, men kan se at det har ændret sig.
Jeg har oplevet mange svigtede og grove historier fra unge, som har oplevet de grummeste ting som børn, og til forskel fra mange som først udsættes som voksne, så har sidstnævnte jo i de fleste tilfælde haft en liv inden hændelserne.
Da jeg gik i traumecentret accepterede behandlerne ikke mobning som en årsag til PTSD.
Det blev betegnet som belastningsreaktion.
Men ophold på et børnehjem med overgreb fra voksen der skal passe på en er jo langt værre. Børn er forsvarsløse i
o ubærligt at tænke på.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2017, 14:03   #44
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
ja det har været et rædselsfuldt mareridt.. jeg håber snart det er overstået og jeg får min førtidspension så jeg kan ligge det bag mig og starte på en frisk.. men systemet er bare ikke særlig samarbejdsvilligt...
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2017, 23:23   #45
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Mobning og PTSD

I "Psyke &Logos" nr. 2 2011 årg. 32, hvor hele tema handler om "Traume, Lidelse og Resiliens" er der på side 496 en artikel om "Mobning - en traumatisk lidelse?" af Annie Høgh, Eva Gemsøe Mikkelsen og Åse Marie Hansen, hvor de skriver i deres konklusion:

Citat:
Ikke desto mindre formår studierne ikke at identificere det dynamiske samspil mellem disse og andre faktorers betydning for individets relative risiko for at udvikle helbredsproblemer. Dette selv om der er kontrolleret for de individ- og situationsbetingede faktorer, som kan spille en rolle for helbredseffekterne pga. af mobning. I relation til dette er der få studier, som indtil nu har udforsket individuelle konsekvenser af mobning med brug af teoretiske modeller til at guide analyserne i et longitudinelt design. Derfor er der stadig behov for teoridrevne langtidstudier, der fokusere på at undersøge sammenhængen mellem udsættelse for mobning, de forskellige handler, der bliver brugt, og konsekvenserne for den mobbede psykiske og fysiske helbred. Endvidere bør medierende og moderende effekter af personlige karakteristika, personlighedsmønstre og copingadfærd også undersøges.
Af nyere studier (der opfylder kravene, som nævnt ovenfor) efter 2011 har jeg kun kendskab til studie blandt unge mennesker. Men har ikke gennemsøgt systematisk.

Der er andre interessante artikler i dette temanr., hvilket fremgår af dette link:

http://dpf.dk/sites/default/files/ps...11_indhold.pdf

Herhjemme bruges ICD-10 (WHO), hvorimod am. bruger DSM, og i deres seneste udgave har man sat flere mulige symptomer ind. Ligesom der stadig er nogen forskel i teksten for, hvilken slags begivenhed der udløser PTSD. Og ikke mindst, om hvorvidt symptomerne skal være fremkommet indenfor det første ½ år efter den udløsende begivenhed.

Overfor dette står, ligesom man kan se i sagerne omkr. danske soldater mulighed for at få diagnosen PTSD mange år efter skaden er sket, det økonomiske aspekt, som helt sikkert også spiller ind. Såvel i USA som herhjemme pga. hvis man inddrager andre omstændigheder og flere mulige symptomer, vel der jo selvklart også være flere der er berettiget til erstatning.

Ask Elklit, prof. ved DSU forsker i psykotraumatologi var i et P1 programmet: "Krop og sind" i 2010 uge 29. Yderligere har jeg set en udsendelse, hvor han godt og enkelt forklarer sammenhæng mel. traume og resiliens, men er usikker på om det er denne: http://www2.statsbiblioteket.dk/medi...0VED%20TRAUMER

Måske kan man få hjælp fra DR til radioudsendelsen.

http://findresearcher.sdu.dk:8080/po...person/aelklit
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 18:59   #46
DisneyHeart
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2017
Indlæg: 1
Styrke: 0
DisneyHeart er ny på vejen
Unhappy

jeg har PTSD grundet min barndom

da jeg var 6 år blev min mor lam i hele venstre side grundet p piller jeg blev derfor sat i plejefamilie som behandled mig som en slave hvilket gjorde at jeg mistede tiltroen til voksen jeg levede sådan fra jeg var 6 til jeg var 11 år derefter kom jeg ned på en kostskole for at få den tiltro tilbage hvilket virkede indtil en dreng på min afd gik amok midt i skole tiden med pistol og machete vi blev bedt om at blive i klasse værelserne men efter at høre skudende valgte vi at hoppe ud af vinduet og gemme os i skoven bag ved skolen to minutter efter vi gjorde det stod han i min klasse parat til at skyde hvem han nu end fandt siden da har jeg haft problemer med at være steder såsom arbejde og skole gang med mange mennesker derud over fik mig og nogen klasse kammerater til opgave at søge for at en veninde til mig ikke begik selvmord imens lærerne var til møde
DisneyHeart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2017, 19:15   #47
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
De ting en gård ned er ikke nødvendigvis det en anden gård ned på. og nej jeg har ikke ptid. Jeg har til tider en depression
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2017, 21:39   #48
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
hvad for nogle symptoner har jer med ptsd hvis jeg må spørge... jeg får sådan engang imellem påtrængende minder fra de belastende oplevelser som jeg har været igennem.. og det gør mig stresset og frustreret.. og det gør at jeg har brug for trygge omgivelser og fred og ro omkring mig.. jeg har heller ikke mulighed for at være blandt rigtig mange folk på grund af det...

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg fik konstateret PTSD efter arbejde på døgninstitution. i 2008.
Dengang var der kun hjælp via psykolog 10 timer med tilskud og psykiater.
skreg på hjælp og kontaktede traumecenter, som desværre meldte hus forbi, fordi jeg ikke var veteran eller flygtning.

Men, i 2014 kom der så muligheder for behandling i det off. , men det var for sent for mig. Var i et langt forløb, men da det er blevet kronisk fik jeg det kun værre, og forløbet i jobcentret har yderligere forværret min tilstand.
I sær en med afgørende indflydelse har trampet så meget på mig at jeg oprigtigt mener at vedkommende er psykopat.
Mit hjem ligner et junkie hjem og der er papirer alle vegne. Ved godt hvad jeg burde gøre, men jeg magter det ikke. Jeg er tæt på at give op.

Børn og børnebørn holder mig stadig i live, og kun derfor.

til alle Jer der stadig er "nye" med diagnosen. Bed læge eller psykiater om en henvisning til traumecenter. Ved ikke om det er i alle regioner, men det kaldes også: Psykoterapeutisk klinik.
Jeg bliver ked af det når jeg læser det som du har været igennem og den måde som du er blevet efterladt til dig selv på bagefter... jeg håber det lykkedes for dig og sådan set også for os allesammen at slippe fri fra det her sindsyge system... vi er mange som er i samme situation ... systemet er bestemt ikke designet til at hjælpe de borgere som har det absolut største behov for at blive hjulpet... man skal være ekstremt resourcestærk for at slippe ud af systemet
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2017, 23:24   #49
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Essaon Se meddelelser
Jeg bliver ked af det når jeg læser det som du har været igennem og den måde som du er blevet efterladt til dig selv på bagefter... jeg håber det lykkedes for dig og sådan set også for os allesammen at slippe fri fra det her sindsyge system... vi er mange som er i samme situation ... systemet er bestemt ikke designet til at hjælpe de borgere som har det absolut største behov for at blive hjulpet... man skal være ekstremt resourcestærk for at slippe ud af systemet
Tak, og ja, systemet gør bare ondt værre.
Også god bedring til dig.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
PTSD kimbole Alt det andet 14 01-02-2013 17:34
PTSD Lonnie Dit og Dat 0 13-06-2012 19:59
ptsd kok1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-07-2010 21:01
ptsd. Thelma Alt det andet 5 14-10-2008 18:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension