K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2014, 20:49   #31
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Sådan som keg har forstået det kan din læge kun i LÆ165 (se den her: http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf) kan bede jobcenteret kigge på en førtidspension

I alt andet går lægen faktisk ud over sine kompetencer når han udtaler sig om din erhvervsevne.

Jeg ved godt det er både urimeligt og mærkeligt for lægen kender jo ofte godt vores begrænsninger og hvad vi kan / ikke kan.

Men det er nu engang jobcenteret som undersøger og udtaler sig om vores erhvervsevne.

Jeg oplevede selv at være "fanget" i dette, da jobcenteret ikke accepterede alle lægepapirer som sagde ingen erhvervsevne, men heller ikke turde sende mig i en arbejdsprøvning da risikoen for forværring var for stor.

Og så stod min sag i over et år, stille fordi de ikke accepterede lægernes ord om min erhvervsevne og ikke selv kunne undersøge den

Krydser fingere for at dit jobcenter vil læse og erkende hvad din læge skriver om din erhvervsevne, men forbered dig på at de måske ikke accepterer det.

De eneste læger jobcenteret accepterer skriver dette er regionens kliniske funktion og det er kun fordi der i loven står at de ikke må tilsidesætte deres rapport
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 19:31   #32
jisjojo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2012
Lokation: skive
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jisjojo er ny på vejen
så I mener at der skal ikke tilføjes mere til attesten
jisjojo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 11:04   #33
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, idag må/skal egen læge også udtale sig om dette, hvis det er relevant.

Se i vejledningen for læger der skal skrive til rehabteam
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension