K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2012, 14:51   #1
lonsmann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
lonsmann er ny på vejen
virksomhedspraktik/arbejdsprøvning

Hej! Hvad er forskellen mellem virksomhedspraktik og arbejdsprøvning - kan en virksomhedspraktik betragtes som en slags arbejdsprøvning. Jeg har bedt om aktindsigt og nu er de 10 obligatoriske dage gået - vil det være en god idé at rykke min sagsbehandler for svar via mail eller gøre det mere formelt til jobcentret som sådan?
lonsmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 15:36   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
arb prøvning er for at se hva du kan holde til det er praktik ikke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 17:26   #3
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
en arbejdsprøvning er for at afprøve hvad du kan holde til time mæssigt og hvilke jobtype du kan klare

praktik er noget du kan få hvis du evt skal til at lære et helt nyt fag og intet kender til det iforvejen

så er du tømmer f.eks kan du ikke sendes i praktik i dette fag da du på forhånd mestre dette
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 21:44   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
En virksomhedspraktik kan godt fungere som en arb.prøvning.

Det kommer fuldstændig an på hvad formålet med praktikken er.

Min sidste "arbejdsprøvning" var en virksomhedspraktik, og derefter blev jeg tilkendt fp.

Når der etableres en virksomhedspraktik bliver der lavet nogle papirer, af disse papirer skal det fremgå hvad formålet med praktikken er.
Hvis den skal fungere som en arb.prøvning skal formålet være "afklaring af arbejdsevne" ell.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 02:12   #5
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
En virksomhedspraktik kan godt fungere som en arb.prøvning.

Det kommer fuldstændig an på hvad formålet med praktikken er.

Min sidste "arbejdsprøvning" var en virksomhedspraktik, og derefter blev jeg tilkendt fp.

Når der etableres en virksomhedspraktik bliver der lavet nogle papirer, af disse papirer skal det fremgå hvad formålet med praktikken er.
Hvis den skal fungere som en arb.prøvning skal formålet være "afklaring af arbejdsevne" ell.l.
ja det er jo helt gotesk hvilken almindelig arbejdsgiver kan se hvor meget en syg person kan klare rent arbejds mæssigt ??????????????? hvad er det for et land vi lever i læger er helt skudt til dørs det er alm arbejdsgivere og sb der idag vuder hvad folk kan sygt samfund
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2012, 07:26   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
ja det er jo helt gotesk hvilken almindelig arbejdsgiver kan se hvor meget en syg person kan klare rent arbejds mæssigt ??????????????? hvad er det for et land vi lever i læger er helt skudt til dørs det er alm arbejdsgivere og sb der idag vuder hvad folk kan sygt samfund
Personligt vil jeg foretrække en virksomhedspraktik omgivet af mennesker med en godt portion sund fornuft, frem for en arbejdsprøvning på et Reva-sted, som styres af kassetænkende værkstedsledere.

Ethvert fornuftigt menneske på en alm. arb.plads vil kunne fortælle, om borgeren (i arb.prøvning) f.eks. skifter mellem arbejdsstillingerne, udnytter sit hæve- sænkebord, tager pauser ind i mellem, kommer til tiden, er pligtopfyldende, laver fejl i opgaverne og meget meget mere af samme skuffe.

Især hvis dette følges op af en god jobkonsulent, som også er i besiddelse af en god portion sund fornuft.

Ovenstående er skrevet ud fra mine egne erfaringer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 07:44   #7
lonsmann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
lonsmann er ny på vejen
Matchgruppe 3 til 2 hvad så?

Hej - mig igen. Jeg har været til samtale i JBC og er i øjeblikket i virksomhedspraktik fra 8/8 - 8/11 og har fået at vide at jeg nu er gået fra matchgruppe 3 til 2. ER det almindelig praksik? Hvad så hvis en psykiater (distriktpsykiatrien) og ens læge sygemelder en - hvor længe kan de blive ved med at sygemelde mig - er der en deadline for det? Jeg har været syg i mange år med mange indlæggelser bag mig. Min psykiater siger sygemeld dig men hvad så - derfra? Suk, det er godt jeg har jer at spørge - det er nok nogle dumme spørgsmål - men det er på grund af uvidenhed - og det er ligesom om man mangler et "offentliget" organ, der kan støtte os borgere - vi er virkelig på herrens mark. Skal jeg prøve og færdiggøre min virksomhedspraktik og så i arbejdsprøvning - hvad hvis man bliver indlagt igen på grund af angst? Har i nogle tanker i kan dele med mig - det hjælper jo meget - når man har nogle mere erfarne brugere og kan vende tankerne med!
lonsmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 07:52   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Grunden til, at du flyttes fra match 3 til 2 er at du nu medvirker aktivt i praktikken, og ja det er helt normalt at rykke op i match når man starter i praktik. ( gjorde jeg også selv, og spurgte derfor Hvorfor ).
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 07:57   #9
lonsmann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
lonsmann er ny på vejen
Nu er du jo blevet godkendt til flexjob - men som det ser ud nu er der jo ikke flexjob og få - skal du så gå på kontanthjælp eller fortsætte på ledighedsydelse - det er vel også skruen uden ende - eller hvad?

HVIS min psykiater - som er utrolig sød vil komme med en udtalelse til min sagsbehandler i JBC - som han kender godt og har gode erfaringer med - laver en udtalelse om at "At en arbejdsprøvning vil være kontraindiceret at komme i - og at det er med risiko for permanent skade og forværring (læs yderligere indlæggelser på psykiatrisk afdeling? Hvad kan det bruges til ?

Hvornår for man udarbejdet en ressourceprofil

Er det på baggrund af ens første arbejdsprøvning eller hvad??

Jeg er rigtig, rigtig nybegynder her!!

Hej igen! I min jobplan er beskrivelsen for mit beskæftigelsesformål (virksomhedspraktik) at få optrænet mine PERSONLIGE kompetencer. På sigt skal der iværksættes en arbejdsprøvning mhp afklaring af arbejds- og funktionsevnen - så hvordan skal jeg mon fortolke dettte. Jeg har det dårligt og går fast til samtaler i distriktpsykiatrien - de siger sygemeld dig - men hvad så - så ska man starte forfra igen, hvad gør man -gode råd er dyre?
lonsmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2012, 09:37   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der bliver lavet en ressourceprofil, når du har været i arbejdsprøvning

kommunen arbejder udfra denne model http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

jeg lavde min i samarbejder med den aktør som stod for min arbejdsprøvning
men husk at din sagsbehandler skal ind over den, ellers kan man ikke bruge den.

min er ikke opdateret siden 2010, men kører på det sidste af min anden arbejdsprøvning
grunden til jeg har været i en til, er fordi man først kan vurdere ens arbejdsevne
når ens tilstand er dømt varig og uden behandlingsmuligheder
så hvis dit lægefaglige ikke er på plads eller du stadig er i behandling.
så hvade jeg nok snakket med din sagsbehandler omkring det.
da den netop ikke kan bruges, hvis det lægefaglige ikke er på plads
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
virksomhedspraktik vs arbejdsprøvning kiwimor Alt det andet 14 10-08-2012 22:40
Arbejdsprøvning/virksomhedspraktik 0401AMvB Alt det andet 42 18-11-2011 09:47
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
arbejdsprøvning/virksomhedspraktik anri Spørgsmål ang fleksjob 0 16-04-2011 18:02
Arbejdsprøvning/virksomhedspraktik Anne.o Alt det andet 3 27-02-2008 20:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension