K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2014, 10:50   #71
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med tilkendelsen.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 11:26   #72
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Jeg er nu tilkendt førtidspension uden ressourseforløb og ser frem til den ro dette giver

Det har været særdeles positivt at møde Rehabiliteringsteamet, især Regionens lægefaglige konsulent, som jeg ikke var i tvivl om havde læst og forholdt sig til alle dokumenter.

Kommunens sagsbehandling var under al kritik og det vil blive fulgt op på til gavn for andre.

Igen en stor tak til K10 for hjælp og indsigt i gældende lov og muligheder
Kæmpe tillykke, jeg har idag selv fået samme besked - pension pr. 1/4 uden forsøg på at sende mig i ressourceforløb
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 13:26   #73
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Jeg er nu tilkendt førtidspension uden ressourseforløb og ser frem til den ro dette giver
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Kæmpe tillykke, jeg har idag selv fået samme besked - pension pr. 1/4 uden forsøg på at sende mig i ressourceforløb
Tillykke til jer begge to med, at denne kamp nu er til ende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 16:53   #74
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Jeg er nu tilkendt førtidspension uden ressourseforløb og ser frem til den ro dette giver

Det har været særdeles positivt at møde Rehabiliteringsteamet, især Regionens lægefaglige konsulent, som jeg ikke var i tvivl om havde læst og forholdt sig til alle dokumenter.

Kommunens sagsbehandling var under al kritik og det vil blive fulgt op på til gavn for andre.

Igen en stor tak til K10 for hjælp og indsigt i gældende lov og muligheder
Stort tillykke! Jeg håber virkelig du finder ro nu efter den kamp!

Og at du forsat bliver på k10 og stor respekt herfra
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 17:14   #75
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Tilkendt førtidspension uden ressourseforløb

Tak for alle Jeres gode ønsker. K10 er et forum jeg vil deltage og følge med i, når energien rækker for at give tilbage, hvad andre har hjulpet mig med.

Mit forløb efter arbejdsprøvning og indstilling til Rehabiliteringsteam har været kort og hvor har det været lærerigt.

Jeg skrev dagbog i min "korte" arbejdsprøvning, men det blev aldrig sendt til andre for jeg var heldig at komme et sted, hvor alt er beskrevet til mindste detalje og på den baggrund blev belysningen og beskrivelsen af arbejdsevnen et vigtigt dokument.

Men jeg har også erfaret, at man selv skal være den udfarende og vedvarende forlange aktindsigt siden sidst,
journaliseringslister at dokumenterne også er på sagen samt få afleveret
"partsindlæg til min sag" for ændringer eller uddybninger af misforståelser og fejl, for at sagen er korrekt og fyldestgørende belyst.

Der har været mange fejl i min sag - også hvor lovgivninger er blevet overtrådt. Dette blev forelagt udvalgte medlemmer af Byrådet og var medvirkende til ændringer
Jeg postulerede ikke - men DOKUMENTEREDE

Sidst redigeret af lgkh62; 20-03-2014 kl. 18:56.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 22:06   #76
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Men jeg har også erfaret, at man selv skal være den udfarende og vedvarende forlange aktindsigt siden sidst,
journaliseringslister at dokumenterne også er på sagen samt få afleveret
"partsindlæg til min sag" for ændringer eller uddybninger af misforståelser og fejl, for at sagen er korrekt og fyldestgørende belyst.

Der har været mange fejl i min sag - også hvor lovgivninger er blevet overtrådt. Dette blev forelagt udvalgte medlemmer af Byrådet og var medvirkende til ændringer
Jeg postulerede ikke - men DOKUMENTEREDE
Det lyder som om, at du har "lært lektien".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 11:14   #77
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Jeg er nu tilkendt førtidspension

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det lyder som om, at du har "lært lektien".
Hej Vovse
Ja man starter som uerfaren og godtroende, men finder hurtigt ud af at man selv skal holde 100% styr på sin sygedagpengesag.

Jeg kan kun opfordre til at "begynderråd" læses og tages til efterretning af alle og man skal ikke være bange for at stille spørgsmål til sin sagsbehandler for at holde sygedagpengesagen på rette spor.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 12:03   #78
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig tillykke....

Kære Lgkh62

.... med det hele og i håb om, at du fremover, vil dele ud af din erfaring.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 19:54   #79
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Nu må jeg grine - feriekort

Var lige på Kommunen for at få skrevet under på feriekort p.g.a. feriehindring.

4 personer nåede at komme med Deres konklusion inden Afdelingsleder skar igennem, at jeg ikke kunne få udbetalt feriepenge uden de trak mig i sygedagpenge.

Mennn! der kendte jeg lovgivningen for godt og ville ikke anerkende det.
Så gav de Udbetaling Danmark opgaven for så skulle de modregnes i min nye tildelte førtidspension.

Det var nyt så hjem og ringe til Udbetaling Danmark.

Svar: Det er din pension uvedkommende. Tag på Kommunen igen og få dem til at skrive under på feriekort, at ferie ikke afholdes p.g.a. teknisk feriehindring.

Puh - ha må retur igen for stempel en anden dag for orker ikke flere inkompetente personer i dag

NOTE: har nu fundet hvor det fremgår af feriepenge skal udbetales.
Man kan normalt ikke få udbetalt sine feriepenge uden at holde ferie. En af undtagelserne fremgår af ferielovens § 30 stk. 1
Udbetaling uden at holde ferie efter § 30 stk. 1
Udbetaling kan finde sted, når lønmodtageren forlader arbejdsmarkedet af helbredsmæssige årsager.
Der er en betingelse, at arbejdsmarkedet forlades helt, og at der fremlægges dokumentation herfor.
(Jeg foreviste "Du er pr. xx godkendt til førtidspension" så må hjælpe dem lidt på vej til korrekt fortolkning )

Sidst redigeret af lgkh62; 24-03-2014 kl. 21:29. Årsag: NOTE
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2014, 08:33   #80
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Anke af afgørelse fra ASK - fejl i journalnotater

Så er afgørelse fra ASK anket og der er modtaget besked om 11 måneders ventetid, men der kommer jo nok en udsættelse !

Er så træt af notatfejl i mange dokumenter. Utroligt det som skal sendes dokumentation på for at ændre andres mangelfulde arbejde, men belært af tidligere erfaring skal notater ændres, når det ikke er korrekt.

Har lige været på Sygehus igen og Overlæge sagde han aldrig havde set så fejlbehæftet en journal (journalnotater).
Han bad mig fremsende egen historie for at rette op på fejlene og div. divergenser
men hvordan f..... skal man ved akut indlæggelse få korrekt behandling når det startes med at gå ind og læse "amnesen"?

Har i forvejen en klage i Patientombuddet og mht. til ovenstående skal der arbejdes videre på hvordan fejl undgås til stor frustration for alle.

Træt, træt, træt Øv
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension