K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2009, 19:51   #1
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Unhappy Har ikke fået løn

Hejsa

Jeg blev ansat i fleksjob pr. 1. August 2009, og det var rigtig dejligt. Men nu har min arbejdsgiver ikke råd til at udbetale min løn fra august, så nu står jeg uden løn, ingen penge og en budgetkonto der er overtrukket.

Det er bare så træls, jeg var lige kommet igang efter 1. År på ledighedsydelse også står jeg her og skal nok ud og finde et andet job.

Jeg synes bare at det hele er træls, og jeg har bare lyst til at kravle under dynen og blive liggende der. Min lyst til at arbejde er helt væk.

Skulle bare lige af med min frustration
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 20:00   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
det kan man bare ikk være bekent ..jeg syntes det er iorden at du tager en tude tur under dynen eller banker i madrassen det er bare så frækt ...at behandle dig sådanne. men du må ud af dynen igen for der må da være penge at hente et sted er du i fagforening så må du tage fat i dem og din sagsbehandler til noget øknomisk støtte her og nu ..du må ikke tabe modet op og slå igen

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 01-09-2009 kl. 20:07.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 20:03   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Der må du da....

....sørme have fat i jobcenter og kommune, din arbejdsgiver har fået udbetalt tilskud til din løn, hvis han ikke betaler er det ikke bare dig men også kommunen eller staten han snyder. Det er dybt ulovligt hvad han gør.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 21:51   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej.

Få evt. også fat i fagforeningen... og som de andre siger, jobkonsulenten....

Hvad med dine kollegaer, har de heller ikke fået løn?
Surt at man ansætter dig og så ikke kan betale lønnen...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 22:27   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Unhappy Føj

pu ha - en møgoplevelse af de helt store -
Hvor jeg føler med dig.

Hvad havde din arbejdsgiver dog forestillet sig, da han ansatte dig i fleksjobbet. Jeg gætter på at du måske også har arbejdet som ikke lønbelastende praktikant i 1 - 3 mdr. inden fastansættelsen.

Her skal kommune/fagforening træde hjælpende til:

Ragdoll skriver:
" din arbejdsgiver har fået udbetalt tilskud til din løn, hvis han ikke betaler er det ikke bare dig men også kommunen eller staten han snyder. Det er dybt ulovligt hvad han gør " .
citat slut.

men :

I min kommune udbetales løntilskud til arbejdsgiver ikke , før der foreligger dokumentation for at udgiften til løn er afholdt.
Adskillige papirer skal attesteres / lønseddel vedlægges m.m. -

( jeg har selv arbejdet med administrationen af ordningen i mit tidligere fleksjob)

Personligt kan jeg ikke forestille mig , at nogen kommune udbetaler refusion på forhånd.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 22:50   #6
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Citat:
Hvad havde din arbejdsgiver dog forestillet sig, da han ansatte dig i fleksjobbet. Jeg gætter på at du måske også har arbejdet som ikke lønbelastende praktikant i 1 - 3 mdr. inden fastansættelsen.
Jeg ved ikke lige hvad de havde tænkt sig, jeg startede 1. juli i 1. måneds praktik og herefter ansættelse

Citat:
Hvad med dine kollegaer, har de heller ikke fået løn?
Surt at man ansætter dig og så ikke kan betale lønnen...
Idag 20:03
Min kollega har heller ikke fået løn, så det er hele vejen rundt at der ikke er udbetalt løn.
Jeg har fat i fagforeningen, som har sagt at deadline for svar omkring lønudbetaling er imorgen til middag, ellers går de ind i sagen. Så det er der forhåbentlig styr på.
Så jeg håber på det bedste imorgen.
Jeg takker mange gange for jeres støtte, jeg skriver imorgen når jeg ved om jeg er købt eller solgt.
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 22:59   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg håber at der er løn til dig en af dagene for ellers skal de vist den samme tunge gang til lønmodtagerenes garentifond og de er ved gud tunge i det ...

Hvad er der sket med din ansættelse ? er du fyret fritstillet eller hvad ?

Uanset hvad så skal du kontakte din jobkonsulent om det her for måske det var en ide at få dig ud af det ansættelse forhold med det samme og over på ledighedsydelse igen så du ikke kommer i den samme klemme ved det er surt både med job og økonomi .. men ledighedsydelse er trods alt bedre end ingenting .. godt du er i fagforening ..
  Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 21:30   #8
Benjamin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Vejle
Alder: 41
Indlæg: 34
Styrke: 16
Benjamin er ny på vejen
Citat:
Jeg håber at der er løn til dig en af dagene for ellers skal de vist den samme tunge gang til lønmodtagerenes garentifond og de er ved gud tunge i det ...
Jeg har idag fået at vide at der burde komme løn imorgen, ikke at jeg tror på det, men håber det bedste.

Citat:
Hvad er der sket med din ansættelse ? er du fyret fritstillet eller hvad ?
Jeg er hverken blevet fyret eller fritstillet. Jeg har måtte presse ham rimelig meget for overhovet at få og vide om der kommer løn, ikke noget med at han selv kommer og siger "vi har desværre et problem med udbetaling af løn". Det er ikke sjovt hele tiden at skulle være den der presser for at få noget at vide.

Citat:
Uanset hvad så skal du kontakte din jobkonsulent om det her for måske det var en ide at få dig ud af det ansættelse forhold med det samme og over på ledighedsydelse igen så du ikke kommer i den samme klemme ved det er surt både med job og økonomi .. men ledighedsydelse er trods alt bedre end ingenting .. godt du er i fagforening ..
Jeg har haft fat i jobkonsulenten, og han sendte mig videre til min sagsbehandler, og hun siger at hvis jeg kan få et stykke papir fra min arbejdsplads hvor der står at de ikke kan udbetale løn, så kan kommunen gå ind og dække så jeg ikke står uden penge, så det er fint.

Det jeg håber allermest på er at få løn også finde et andet job, for det her kan jeg ikke holde til. Det er rigtig træls ikke og kunne lægge nogle planer for fremtiden med hensyn til at få afviklet min gæld også få flyttet hjemmefra.
Jeg føler at alt hvad jeg rører ved omkring arbejde eksploderer mellem hænderne på mig. Jeg havde endelig fået et godt job efter at have gået i 1 år på ledighedsydelse også sker det her. Øv øv øv.
__________________
Med Venlig Hilsen

Benjamin
Benjamin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 22:22   #9
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Ellers kan du vel indgive konkursbegæring, og så dækker lønmodtagernes garantifond. Mener jeg. Det er dog et noget drastisk skridt.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 23:12   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, og nogle fagforeninger er begyndt at låne medlemmerne penge, fordi der er "ventetid".

Sikke et samfund med alle de penge, der betales for forsikringer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg har ikke fået bevis på at jeg er godkendt til Førtidspension nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 18-10-2011 15:33
Har lige fået min opdatteret RS, jeg kan slet ikke se mig selv i den hopper Alt det andet 14 02-11-2010 13:21
stadig ikke fået mit skriftelige afslag på paragraf 34 sndnkm67 Alt det andet 3 29-09-2010 19:26
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13
de har stadig ikke fået nok! buster Nyt om loven 0 17-12-2008 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension