K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2015, 12:17   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvad er begrundelsen for kommunens afvisning?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 13:48   #12
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
De siger han ikke må starte op for at ansætte mig i fleksjob. Der skal være et job ham i det også. Det lød som om det handlede meget om at virksomheden er nystartet med mig ansat fra start
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 14:17   #13
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
hmmm jeg synes ikke det lyder rigtigt...

dvs hvis min nabo/mand/kone/en anden, starter et lille firma op ved siden af hans almindelige arbejde, og vælger at ansætte mig (evt på projektbasis) til at løbe firmaet i gang, indtil der er nok at lave, så han evt kan sige sit eget job op og gå ind i firmaet på fuld tid. Eller ansætte endnu en fleksjobber så kan det lige pludselig ikke lade sig gøre - fordi jeg er fleksjobber og kun kan arbejde feks 12 timer om ugen?

Det er jo da ellers lige præcis i sådan en situation at netop en fleksjobber er ideel ?

Mik16 - hvad er det for en sag du har kendskab til? det må være en principafgørelse fra ankestyrelsen? eller?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 14:56   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Se fx Mik16s svar fra 20. august.
Netop der flere kommuner har fået kokde fødder.

Måske sagen er adsluttet?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 15:52   #15
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Jeg er i dialog med Mik16. Men jeg mangler links til lovgivningen. Jeg har læst der er forske på kommunerne. Jeg bor i Herning og det er om nogen en iværksætter kommune så jeg forstår slet ikke hendes svar. Jeg ved jeg lavede en fejl ved blot at ring til sagsbehandler, jeg vil gerne skrive til hende nu .. Med paragraffer love mm og så spørge igen. Netop de paragraffer har jeg brug for hjælp til

Helt præcist så har jeg brug for råd om formuleringer og paragrafferne.

Ligeledes er jeg i tvivl om jeg må være provisions lønnet? Fx den første mdr. Da der jo lige skal arbejdes for at få kunderne ind?

Jeg har søgt rundt på nettet og har en aftale med iværksætter rådet i næste uge. De kan måske hjælpe lidt. Dog ved de ikke noget tilregner om fleksjob mm.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 17:47   #16
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
De siger???

Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
De siger han ikke må starte op for at ansætte mig i fleksjob. Der skal være et job ham i det også. Det lød som om det handlede meget om at virksomheden er nystartet med mig ansat fra start
Har du kun talt med dem? Du bør få det på skrift med henvisning til den lov, der gælder på området.

Det er kommunen, der skal forsyne dig med de §§, der er gældende på området. Så kan du bagefter se om loven er overholdt og evt. klage over beslutningen, hvis de fastholder, når de bliver holdt op på lovgivningen.

Jeg tror der kan blive problemer, hvis ikke du fra starten har en aftalt timeløn. Folk får rask væk modregnet provision i deres flekslønstilskud, så måske alligevel??

Sidst redigeret af Kisser1; 20-10-2015 kl. 17:53. Årsag: tolføjelse
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 20:44   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min svoger er lige blevet fleksjobber i herning kommne, hans kone har lavet et firma som han skal starte i, der er ingen problemer.

Men har får 7 timers ( det er godkendt til) og alle hans skånehensyn er skrevet op, samt arbejdes tider, hun har dog købt nogen kuunder fra et firma, så det kan løbe rundt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2015, 21:09   #18
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Tak, jeg prøver at forhøre mig igen. På skrift
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 03:02   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Det undrer mig virkeligt , jeg var ansat i flere år i min mands firma . Som dog kørte 20 år inden jeg blev ansat . Med ham selv og anden ansatte fuldtid ,

om det er der forskellen er ved jeg ikke , men den gang vat kommunen glade for jeg fandt et job .

Alle deres ideer og regler

gør mig ondt for dig , håber det lykkedes kan dog ikke hjælpe mht paragrafer .-

stribe

Sidst redigeret af stribe; 21-10-2015 kl. 03:05.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 06:22   #20
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror du får nej fordi i ikke selv er sikker på det vel fungere, det er jo tit svært at finde kunder.

det lyder som om i vil opstarte som selvstændig, bare i din mands navn og det virker lidt som svindel.

eller som om jeg vil starte som mig selv men han lægger navn til
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension