K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2008, 19:17   #21
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af guffii Se meddelelser
Og JA jeg har manglende forståelse for dit virke som evt. bisidder, men det skal da ikke afholde dig fra at gøre det. Håber bare at de der måtte bruge dig som bissider er helt på det rene med, at du ikke har nogen erfaring og at du er "farvet" af egne holdninger, og af den grund ikke kan være neutral.
Sorry, men det er bare min mening.

Hilsner
guffii (Pia)
Det er med stående applaus herfra, når jeg nu sander, at en evt. kommende bisidder skal "disses" på det kraftigste vel vidende at bisiddere er en mangelvare. Ja erfaring får man sgu kun ved at deltage. Vedr. min "farvning" vil jeg gerne lige have uddybet hvad denne subjektive mening funderer på - på forhånd tak til "de damer's" opbakning. Denne tråd har mistet min interesse samt yderlig debat, da jeg nægter at beskæftige mig med sådan en gang navlefnuller-fnidder.

Fortsat go vind til Karina
Mvh
Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 19:38   #22
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg er lidt bekymret over udviklingen i denne tråd, som efterhånden - måske af omsorg/bekymring for Fussen - har udviklet sig til en diskussion, om Fussen magter at være bisidder eller ej.


Hvis det var mig, ville jeg foretrække at have hvem som helst med i stedet for at gå til mødet alene. Så er der dels et vidne, en støtte og een til at tale med bagefter, hvis man er målløs og uforstående over for, hvad der skete på mødet.



Og ja, jeg bliver ked af det, når nogen her på siden "diskuterer" indbyrdes.

Så hellere noget mere konstruktivt, så Fussen bliver bedre rustet til opgaven og selv kan tage stilling til, om hun så magter opgaven eller ej.

Nåede ikke lige at se denne Zuza - men monster kram til dig for din positive og konstruktive anskuelse Tak

KH

Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 20:36   #23
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke engang læse færdig .... Nej, hold nu op! ... Jeg mener at Fussen er lige så god en bisidder som jeg er, OKAY! Jeg tror, hun sq stadig er lige så røget, som sagsbehandlerne er speget ... gider sq ikke de diskussioner i et meget alvorligt forum, hvor det gælder det enkelte menneske .... er også godt klar over, JEG fik startet en diskusssion, jeg overhovedet ikke ønskede

Undskyld Fussen, aner sq ikke hva jeg ska' sige ... havde overhovedet ingen anelser om, jeg kunne medføre en sådan diskussion, for jeg har jo 'bare' gjort, som, jeg har gjort ... Og det har givet bonus, HVER GANG

Jeg tror jo, du er lige så speget som mig, OG DET KAN JEG IKKE BEBREJDE DIG, for så ska' jeg liiiigeplu'slig anklage mig selv for succes

Fussen: Et helt læsfuldt Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 21:21   #24
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Question Blander mig

Ja, undskyld.

Men dette her er, sådan som jeg ser det (og det kan udmærket være at jeg ser forkert), ved at løbe af sporet.

Hele den her polemik drejer først og sidst om Carina 36. ikke om hverken fussen eller odenseaneren eller andre der er inde og give sit bud på denne tråd. Hvis jeg med denne sætning fornærmer nogen skal jeg med det samme undskylde dette da det ikke er meningen med mit indlæg.

Men uanset hvad så er situationen kort og klart at Carina 36 har brug for en der vil være hendes bisidder overfor kommunen, også i fremtidige møder.

Dette indebærer at denne bisidder vil være der for Carina 36 i hele forløbet, sådan som Fussen giver indtryk af at ville indtil videre (SK... godt Fussen)


Men når dette er sagt vil jeg også sige at denne diskussion på tråden lige nu kun kan tjene til at forvirre Carina 36, ikke hjæle hende (hvis jeg tager fejl i dette håber jeg ikke at jeg fornærmer dig eller gør dig ked af det Carina 36).

Hele grundlaget for denne tråd er, ene og alene om nogen vil være hendes bisidder eller ikke, og som en logisk følge deraf om denne nogen vil være det hele vejen igennem eller ikke.

Som jeg ser det (uden at ville nedgøre, skade eller fornærme nogen som helst), drejer det sig ene og alene om at finde en bisidder der vil støtte op om Carina 36. Hverken kortere eller længere. Den person skal så have gjort sig klart at det gælder HELE vejen og ikke kun en del af vejen.

Og jeg ser Fussen som værende lige så kompetent som min Hyanna For det ved jeg at Hyanna er.

Mange til jer alle Viper

ØØØEEEHHMMM, Jeg kom vist lige til at skrive den på Hyannas indgang Kan du ændre det webmaster?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 12-11-2008 kl. 21:26.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 23:01   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har midlertidigt lukket denne tråd....

Der vil komme en kommentar her senere til det der sker her...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2008, 23:59   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
guffii og Odenseaneren...dette er henvendt til jer...

Jeg ved ikke helt hvad i har gang i....men men....man kan tydeligt se at dette er personligt...

Privat personfnidder skal ikke luftes her på K10...

Det har intet at gøre her på siden...

Måske i ikke har læst vores regler....men de kan findes her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=22

Forsætter i af denne vej....skal i overveje jeres medlemsskab her på K10...

Nedsættende bemærkninger hører ikke til her i forummet...

Dette er ikke til diskussion...heller ikke her i tråden...

Kan i ikke bidrage med konstruktiv hjælp til Carina36 og hendes søgen om en bisidder....bedes i afholde jer fra at forsat deltage i denne tråd.....
___________________________________________
Fussen....jeg håber at du ikke lader dette afskrække dig for at hjælpe Carina36
___________________________________________

Jeg ved ikke om der er nogen der ved og kender forskellen på en bisidder og en partsrepræsentant...

Som jeg kan se det...så fortolker alle det som om at Carina36 søger en partsrepræsentant....

Dette er ikke tilfældet...hun søger en bisidder...

Man kan læse mere om emnet her: http://www.ast.dk/artikler/default.a...earch=bisidder

Citat:
Hjælpere med fuldmagt

Efter forvaltningslovens § 8, stk. 1 kan du som part i en sag på et hvilket som helst tidspunkt under sagens behandling vælge at give fuldmagt til, at andre repræsenterer eller bistår dig.

Det betyder, at hvis du har en hjælper, for eksempel fra et fagforbund eller en privat støtteperson, som skal repræsentere dig, og som i den forbindelse skal have tilsendt skriftlig korrespondance fra os, er det nødvendigt, at du giver en skriftlig fuldmagt til hjælperen.

Det er dog som udgangspunkt ikke nødvendigt med en fuldmagt, hvis klagen er indgivet af en hjælper, for eksempel:

*
advokat
*
fagforening
*
organisation
*
eller en anden, der typisk optræder som partsrepræsentant på Ankestyrelsens område.

To former for fuldmagter

Parten - den der har indgivet klage - kan vælge enten at overlade alle sine rettigheder eller at overlade sine rettigheder i begrænset omfang til en fuldmagtshaver.

1: Alle rettigheder

Parten giver alle partsbeføjelserne til fuldmagtshaveren i den verserende sag.

De mest væsentlige partsbeføjelser er:

* Retten til at få aktindsigt efter Forvaltningsloven
* Retten til at blive partshørt
* Retten til at afgive udtalelse
* Retten til at anmode om sagens udsættelse med henblik på afgivelse af udtalelse
* Retten til at få kopi af afgørelse
* Retten til at anke en afgørelse.

Betydning

Hvis der er klaget af en partsrepræsentant får parten en bekræftelse på, at vi behandler sagen. Parten får også afgørelsen, men al yderligere korrespondance foregår mellem Ankestyrelsen og partsrepræsentanten.

Hvis der tilknyttes en partsrepræsentant efter, at sagen er optaget til behandling i Ankestyrelsen, får parten ligeledes afgørelsen, mens al anden korrespondance kommer til at foregå mellem Ankestyrelsen og partsrepræsentanten.


2: Begrænsede rettigheder

Parten giver begrænsede rettigheder til en anden.

Betydning

Fuldmagten vil betyde, at vi kan sende kopi af akterne i sagen og kopi af afgørelsen til fuldmagtshaveren.

En fuldmagtshaver, som kun har begrænsede rettigheder, har imidlertid ikke ret til at komme med bemærkninger eller indsende oplysninger til Ankestyrelsen. Disse skal parten selv indsende.

Ankestyrelsen kan således kun acceptere, at enten parten eller en partsrepræsentant "fører sagen".

Hvad er en bisidder

Ind i mellem bruges ordet bisidder. Ankestyrelsen opfatter betegnelsen således, at det er en støtteperson, der for eksempel:

* hjælper en part med at skrive en klage
* skriver under på klagen sammen med parten selv
* deltager i et møder for at støtte parten.

Hvis en person ønsker, at en bisidder får rettigheder under sagens behandling, skal bisidderen have en af de to former for fuldmagter, der er beskrevet ovenfor.
Så måske vi skulle undlade at overtolke hvad en bisidder er...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 02:18   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ang bisidder på kommunen...

Jeg har været bisidder i min egen kommune, lige som jeg også har haft bisidder med fra min egen kommune...

Og jeg føler ikke at det har været noget stort problem...


Fussen hvis du har modet til det og Carina også har det så syntes jeg da at i skulle give det et forsøg...

For min del så syntes jeg bare der er en ting der er meget vigtigt og det er at i lige tager en kop kaffe sammen først og lige snakker sammen, lige så meget for at finde ud af om jeres kemi passer sammen og om i er på samme bølgelængde ,det tror jeg personligt at man kommer længest med...

Jeg har bisiddet flere og det tager ikke meget mere end en time lige at finde ud af hvor det er at personen mener de har brug for opbakning, er det for at huske ting, er det for at gribe ind hvis tonene bliver for grov eller er det for at bare være den der lægger en dæmper på sagsbehandleren ....

så det kræver ikke det store at være bisidder, det er den der støtter, kommer med en kort bemærkning hvis der er noget der glemmes og den der lige sørger for at vise at man støtter op om personen hvis det hele går op i gråd...

ellers er det nok en parts repræsentant man skal søge ...

Men det er så igen en helt anden ting, jeg vil også lige sige at når jeg har været med som bisidder og der nogen gange er kommet forkerte oplysninger frem om div love og Paragraffer som jeg kendte noget til , ja så har jeg afbrudt og sagt at det passer da vist ikke helt og om sagsbehandleren lige kan slå det op så vi kan se det...

Og det har aldrig været et problem ....

en bekendt jeg var bisidder for havde en meget ubehagelig oplevelse med sin sagsbehandler og jobcenteret (de havde et helt kontor fuld af mennesker der nok skulle vise hende hvor skabet skulle stå) hun havde været lost uden en bisidder...

Men mødet endte godt og konstruktivt netop fordi hun havde bisidder med og selv havde læst på lektien , da hun brød sammen ja så bad jeg om vi lige kunne få en pause hvor hun kunne få noget at drikke og lige sunde sig , og så var der ikke mere i det....

Normalt bruger jeg ikke bisidder, men da jeg så opdagde at jeg havde fået den før omtalte sagsbehandler selv, ja så var det om at få fat i en bisidder med det samme.

men det var mig der førte ordet og han sagde intet, ikke andet end om ventetider på sundhedsvæsnet fordi jeg selv glemte det,men det var også det...

Så det kræver ikke det helt store at være bisidder, det vigtigste er nok at man kan stole på at personen møder op når man regner med det

Der er ikke noget der skal føres til ende, har selv en veninde der er på vej igennem systemet nu og hun tager de fleste møder alene , er der noget hun ved kan blive en belastning for hende eller hun er utryk tager jeg med ,, kan jeg ikke så gør hendes mor ... for det er de ekstra øre og støtten der tæller

Jeg havde web med men kan han ikke næste gang , ja så kommer min søster eller veninde da bare med, det er jo hvad jeg kan oplyse og hvad jeg ved der skal bruges ....

Så Carina og Fussen go for it ... hvis i kan ... men mød gerne hinanden stille og roligt inden ...
  Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 11:23   #28
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Kære Karina 36

Du skal være så hjertelig velkommen, såfremt du føler at jeg er brugbar

kram til Hejdien
Og tak til Web for lovgivningen.

KH

Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 17:40   #29
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
øhhhh......det var ikke meningen der skulle blive en diskution ud af det, spurgte jo bare om nogen kendte en bisidder, ik andet.
knus
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 18:14   #30
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Min bisidder var min mand, da han døde.. fik jeg en god veninde med.

Det var kun for at have et par ekstra ører med", De skulle ikke sige noget blot lytte og da hun ikke kan komme med pg.a. arbejde, bliver min bisidder for eftertiden en diktafon

Knus Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bisidder Peacock Et godt link! 24 26-11-2013 00:38
Bisidder Diddii Alt det andet 1 06-12-2010 11:23
Bisidder/HJÆLP søges!!!!!!!!!! akizuri Alt det andet 7 21-03-2009 18:50
Svigt fra kommune .. Bisidder søges Angel666th Din historie 0 03-12-2008 14:35
Bisidder???? Pipaluk Dit og Dat 5 20-02-2008 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension