K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2012, 12:26   #1
Lupo
Føler sig hjemme på K10
 
Lupos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Lupo er ny på vejen
Varighed, klage over stop

Jeg står desværre overfor varigheds begrænsningen.
Dog havde sagsbeh. set forkert dato. Så det er ikke helt endnu, men nu har jeg så fået min ressourceprofil, som jeg har lidt kommentarer til. som jeg vil skrive et stykke papir på ved siden af. dog skal jeg starte på smerteklinik og kan derfor regne ud jeg godt kan nå det inden 39 uger. jeg har fibromyalgi og er hypermobil. sagsbeh. ved godt jeg ikke kommer ud på det ordinære arbejdsmarked igen (jeg det dog ikke på skrift) ligesom jeg ikke har på skrift at hun bare ville forlænge mine dagpenge sidste år uden problemer.
Hvad skal jeg gøre klar inden næste samtale, jeg forventer ikke hun forlænger mig også selvom hun har bedt om status attest fra smerteklinikken ?
Kommunallægen hænger sig meget i jeg skal træne (det læses som om jeg er total lud doven) kan jeg tage en konditest som dokumentation ?
og forståes det rigtigt at jeg kan søge en paragraf 17 og så skal hun forlænge mig ? og skal jeg have at vide hvad der er i udsigt efter sygedagpenge stoppet ? altså pension, fleks eller revalidering ?
Lupo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 12:35   #2
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lupo Se meddelelser
.... ved godt jeg ikke kommer ud på det ordinære arbejdsmarked igen (jeg det dog ikke på skrift) ligesom jeg ikke har på skrift at hun bare ville forlænge mine dagpenge sidste år uden problemer.
Husk at få alle aftaler som du laver med sagsbehandleren på papir.
Ellers er det umuligt at bevise hvad der blev aftalt på et møde.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 12:48   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå......

Kære Lupo.

Sygedagpengestop:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Breve fra kommunen:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

Klagemuligheder:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Optræning:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

ALT foregår på SKRIFT....... ALT.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 12:51   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du og din sb ved, at du ikke kommer tilbage på ordinært arbejdsmarked, er du vel ikke berettiget til forlængelse - eller hvordan med det? Nogen, der er inde i det? Så hedder det vel kontanthjælpmed eller uden udbetaling. Sygedagpenge er jo en midlertidig ydelse med henblik på, at man netop kommer tilbage på ordinært arbejdsmarked.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 13:10   #5
Lupo
Føler sig hjemme på K10
 
Lupos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Lupo er ny på vejen
Jeg syntes det er svært at hitte rede i alle de forskellige love og regler.
og min fagforening er ikke til megen hjælp (det var nu ellers nu jeg virkelig kunne bruge dem)
Iflg. kommunallægen skal jeg bare træne, så mener hun jeg højner min funktionsevne og så kan jeg arbejde.
Jeg har prøvet flere gange uden effekt, men hun mener jeg skal træne i lang tid (hvor lang tid ved jeg ikke, det vidste sagbeh. heller ikke) så det er jo lidt at gå rundt i ingenmandsland.
Jeg kan ikke få kontanthjælp. (eget hus, mand og bil)
Men smerteklinikken kan vi få et forløb igennem inde 39 uger, så jeg mener den kan forlænges. Så kommunallægen kan blive tilfreds.
Lupo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 14:09   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Lupo

Kedeligt at læse at din fagforening ikke er til megen hjælp.

1. Du bør bestille tid til en samtale m. din prak.læge snarest, hvor I får talt om, hvordan du har det, kigget på dit samlede sygdomsbillede ect. Det er din prak. læge der skal være tovholder i forhold til din sygdom. Men mest centralt en samtale om, at du ingen for en forlængelse af 39 uger kan få en afklaring omkr. smertebehandling. Derved åbnes der op for at du kan forlænges eft. § 27, stk. 1, nr. 2.

Ligesom det vil være væsentligt, du får talt om også trænning iflg. kommunallægen skulle kunne gøre dig rask. Hvis trænning ikke kan medføre en bedring af din sygdom er det centralt, at din prak. læge også udtaler sig om dette i den fornyede statusattest.

2. SB skal også indhente statusattest fra din prak.læge forud for varighedsdato, hvis ikke denne er indhentet for nylig netop pga. din prak. læge skal bidrage m. et helhedsbillede. Det er her centralt at prak. læge under progression udtaler sig om muligheden for afklaring omkr. smertebehandlingen er mulig inden for de 39 uger. Gerne lidt før.

Jeg er uklar på hvem du omtaler, som kommunallægen? Er det lægekonsulenten? el. ?

Ang. det Stampe skriver har du netop, hvis du og din SB og lægerne menre du ikke kan komme tilbage til ordinært arbejde, forlængelsesmuligheder, også eft. §27, stk. 1.

Ang. din RP, hvis der er urgitigheder i den er det meget væsentligt, at disse bliver rettet, berigtiget de rette steder i din RP. Rigtigt godt at du er i gang med dette arbejde.

Husk du selv er bedst til at holde/presse din sag fremad, såvel overfor SB, læger/klinikker/hospitaler, så sørg for at tænke lidt fremad i forhold til dette, hvilket du jo er i gang med ved at spørge herinde.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
klage over stop af revalideringsydelse-hjemvist østerbro Alt det andet 3 14-12-2015 15:52
Brev fra statsforvaltningen omkring klage af sygedagpenge-stop HeleneS Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 17-02-2013 14:58
Hjælp til partshøring af sd-stop ved varighed Charlie78 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 09-01-2013 22:49
Spørgsmål til soc.rådgivere. Klage over sdp-stop hej Alt det andet 7 13-07-2012 15:52
Klage over stop af sygedagpenge... ca83 Alt det andet 7 25-07-2010 23:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension