K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2009, 15:27   #1
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
FP, skånejob og modregning

Jeg vil gerne have et job nogle timer om ugen.
Jeg er FP og kan slet ikke finde rundt i reglerne om modregning i pensionen ved skånejob.
Er der én herinde der ved en masse om det ?

Når jeg læser ser det ud som om jeg bliver modregnet fra første time. Er det slet ikke muligt at tjene nogle penge og beholde dem ?

Jeg er FP efter nye regler og bor alene.

Jeg håber i kan hjælpe mig.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 16:21   #2
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Job med løntilskud hedder det nu, men er det samme som tidligere skånejob.
I sådan et job skal kommunen for betale arbejdsgiveren løntilskud, godkende arbejdspladsen o.s.v. reglerne kan læses her:

http://www2.borgerservice.dk/selvbet...8&p=aabenraa07

En anden mulighed er at du bare selv finder nogen timers arbejde på normale ansættelsesvilkår, altså uden at blande kommunen ind i det med løntilskud o.s.v.

"Hvis du er enlig
Hvis du er enlig, kan du have supplerende indtægter op til 64.100 kr. om året (2009), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 64.100 kr. (2009). Du får ikke udbetalt førtidspension, hvis du samlet set har indtægter, der er højere end 676.500 kr. (2009)."

Fra https://www.borger.dk/Emner/Pension/...yordning.aspx?
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 19:41   #3
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Dét er helt tydeligt at reglerne ikke ansporer os til at tage arbejde, når vi bliver modregnet allerede ved så lille et beløb.

Hvorfor overhovedet modregne når de gerne vil have os i job... Vi kan jo ikke arbejde fuld tid, så der er jo ingen grund til at regulere med vanskelige regler.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 22:58   #4
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amik Se meddelelser
Dét er helt tydeligt at reglerne ikke ansporer os til at tage arbejde, når vi bliver modregnet allerede ved så lille et beløb.

Hvorfor overhovedet modregne når de gerne vil have os i job... Vi kan jo ikke arbejde fuld tid, så der er jo ingen grund til at regulere med vanskelige regler.
Måske ikke en populær indstilling, men jeg synes faktisk det er helt ok, at der sættes grænser for hvornår der modregnes i pensionen for at arbejde ved siden af.

Pensionen er svær at opnå, og gives som kompensation for manglende arbejdsevne, og så kan det vel ikke være rimeligt, om en førtidspensionist alligevel er i stand til at tjene særlig meget ved siden af.

Min arbejdsevne er til eksempel vurderet til max 8-9 timer om ugen.....og selv om det har været sådan i en del år nu, er jeg ikke engang blevet bevilget førtidspension.
Så når kriterierne for at opnå pension er så svære, så undrer det mig meget, hvordan så mange får pension og alligevel er i stand til at arbejde ved siden af.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 20:46   #5
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Måske ikke en populær indstilling, men jeg synes faktisk det er helt ok, at der sættes grænser for hvornår der modregnes i pensionen for at arbejde ved siden af.

Pensionen er svær at opnå, og gives som kompensation for manglende arbejdsevne, og så kan det vel ikke være rimeligt, om en førtidspensionist alligevel er i stand til at tjene særlig meget ved siden af.

Min arbejdsevne er til eksempel vurderet til max 8-9 timer om ugen.....og selv om det har været sådan i en del år nu, er jeg ikke engang blevet bevilget førtidspension.
Så når kriterierne for at opnå pension er så svære, så undrer det mig meget, hvordan så mange får pension og alligevel er i stand til at arbejde ved siden af.
Det er en sur situation du står i, det kan jeg godt se.

Jeg ved ikke hvor mange på FP der arbejder ved siden af, men jeg har ikke indtryk af det er ret mange.

Jeg ved endnu ikke om jeg KAN arbejde.

Det jeg synes er tosset er hele det administration der foregår i kommunerne, for det må tage tid at holde styr på de indviklede regler mht skånejob.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skånejob?? Lotte1977 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 28-05-2011 20:06
skånejob kirstine11 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-03-2011 21:37
Skånejob logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-12-2010 16:49
Løn i skånejob??? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 15-05-2010 16:56
skånejob hb65 Alt det andet 1 26-01-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension