K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2012, 11:36   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Fokus på unge ftp'er

Citat:
Større fokus på unge førtidspensionister

- I Fredericia ligger vi lidt i toppen over kommuner, som tildeler fleksjob og førtidspensioner. Vi vil nu gå ind og kigge på om de alle sammen er givet på et grundlag, der holder i dag, siger formanden for arbejdsmarkedsudvalget, Inger Nielsen.
Og videre:

Citat:
Selv om visionen taler om tilbud, så kan der godt blive tale om en form for tvang.

- Lovgivningen stiller jo krav for at man kan modtage disse ydelser, så jo, på den måde bliver der tale om at stille krav, siger Inger Nielsen.
http://www.dr.dk/P4/Trekanten/Nyhede.../07/074026.htm

Førtidspensions- og fleksjobreformen er ikke på plads endnu, men kommunerne er allerede igang med deres egne "reformer". Gad vide, hvilken form for tvang, der bliver tale om... Bliver man bevilliget fleks, er der jo allerede visse krav i form af rådighed mv, der skal være opfyldte. Og har man fået tilkendt ftp, er det fordi, man har bevist, at man ikke kan honorere de krav, arbejdsmarkedet stille til en...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 15:02   #2
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Ja det bliver spændende det her.
Glæder mig til at der bliver offentliggjort noget mere præcist om det.
Det er helt fint at de ser på ftp for unge.
Men der skal være en mulighed få at få den uden at den skal tages op igen en gang.
ER blot glad for at jeg har været på ftp i godt 3 år efterhånden
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 17:37   #3
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Så vidt jeg kan se er det kun for folk der ikke er på FP endnu? Så er det vel rimeligt nok at de vil gøre meget for at forhindrer folk kommer det.

Og ja, bliver spændende om alle os under 35/40 år der HAR fået FP skal til at revurderes. Det kan kun tiden vise. Uanset bliver det rart at få denne reform overstået så man ved hvad man har at holde sig til! Ikke flere spekulationer og stress over ting der ikke kommer til at ske.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 17:43   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja efter hvad der er blevet sagt meget tydeligt i folketingssalen så skulle det kun gælde for fremtidige førtidspensionister...og ikke for dem som har fået...

Men man kan jo blive overrasket hvad denne regering angår....for de mener da en ting på et tidspunkt og noget helt andet når de kommer i regering...

Men som sagt...så har Mette Frederiksen sagt til et §20 spørgsmål at det kun skal gælde for fremtidige førtidspensionister...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 18:12   #5
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Tak web for du ville fortælle det.
Kan ikke finde rundt i al det om den ny ftp.
Prøver at finde ud af det hele. Det er meget svært så det er godt at der er nogle som kan finde ud af det.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 18:13   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Det jeg studsede over i artiklen var sætningen

Citat:
- I Fredericia ligger vi lidt i toppen over kommuner, som tildeler fleksjob og førtidspensioner. Vi vil nu gå ind og kigge på om de alle sammen er givet på et grundlag, der holder i dag, siger formanden for arbejdsmarkedsudvalget, Inger Nielsen.
Så godt spørgetimen med Mette Frederiksen. Men det lyder for mig som om, kommunen vil gå ind og lave en eller anden form for genvurdering af samtlige allerede tilkendte bevillinger af fleks og ftp. Det kan de jo allerede godt med den nuværende lovgivning. Men det lyder bare meget voldsomt...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 19:34   #7
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Ja den er svær at tyde for det er henvendt til dem der ligger "mellem førtidspension og flex".

Og angående regeringen? De er så uærlige at jeg først tror på noget når jeg ser det. Man kan ikke regne med noget som helst der kommer ud af munden på dem!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 21:21   #8
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Men ville det ikke også kun være fair at det gælder alle?
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 11:57   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Så er SF på banen om emnet:

Citat:
Reform af førtidspension skal give sindslidende håb
http://www.information.dk/292869

Og:

Citat:
SF: Færre unge skal på førtidspension
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/02/07/210703.htm

Bliver spændende at se, hvad de konkret vil tilbyde...

Jeg bider som ftp'er mærke i følgende, sagt af Özlem Cekic i den sidste artikel:
Citat:
- Det er afgørende for os, at dem, der er på førtidspension i dag, ikke skal føle en utryghed. De skal blive ved med at være på førtidspension. Vi vil ikke forringe mulighederne for dem.
Hm... Politikerne siger én ting, kommunerne (som Fredericia) gør noget andet... Bare de dog kunne blive enige...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 21:11   #10
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Det lyder smukt og jeg kan kun være enig. Det vil koste mange penge her og nu men vil nok spare penge til FP på sigt. Hvis de er villige til at ofre det penge er det godt -men jeg tvivler. Reformen skal laves for at spare og så er der ikke plads til alle de gode ideer.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Drop fokus på eliten... buster Politik og Samfund 1 12-11-2011 15:44
Fleksjob i fokus Batman Manglen på Fleksjob 7 13-10-2011 21:47
Fokus på psykiatrien og kommuner Pyt Det er da strengt ! 1 02-08-2011 10:10
Fokus emner 2008 Hejdien K10 Nyheder 0 14-01-2008 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension