K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2012, 21:57   #11
blyp67
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2009
Alder: 56
Indlæg: 29
Styrke: 15
blyp67 er ny på vejen
Hej igen.
Tak for jeres søde svar og tanker.
Håber virkelig også at det går igennem imorgen. (alt hvad krydses kan - krydses!!!!)

Ang. min arbejdsprøvning foregik dette hos "anden aktør".
Jeg skulle efter planen være i arbejdsprøvning i 8 uger.
Men jeg kunne slet ikke holde til de opgaver de satte mig til.

Den første dag var jeg stædig, og holdte ud i 3½ time. Det gav så "bagslag", og jeg måtte blive hjemme dagen efter.
3. dag var jeg der en lille time, så kunne jeg ikke mere.
4. dag blev igen en hjemmedag og sådan gik det i næsten 2 uger.

Så valgte min rådgiver ved "anden aktør", at melde klart ud til kommunen, at jeg ikke kunne magte arbejdsprøvningen. Han så det totalt nytteløst at gennemføre flere uger på denne måde.

Efter de 2 ugers forsøg på arbejdsprøvningen fortsatte jeg som sygemeldt på ledighedsydelse.

Mvh blyp67
blyp67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 22:11   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok, godt at du er på ledighedsydelse og formodentlig forbliver herpå i forhold til evt. afslag på pension.

Nu ved jeg ikke hvordan din lægelige papirer ser ud, men det har jo også noget at sige i forhold til pensionsnævnet.

Dog er de idag meget forbeholdne med at tildele pension og hælder ikke mindst en del til ens arbejdsprøvning.

Jeg blev selv indstillet til pension iht. §18 i maj, 2011. Desværre fik jeg afslag netop pga. af min arbejdsprøvning. Pensionsnævnet mente at en yderligere arbejdsprøvning kunne foreslåes, evt. på et center.

Dette har jeg så efter flg. gennemført, men måtte stoppe efter 4½ uge med en syge melding. Min sagsbehandler meddelte efter flg. at det sikkert ikke var nok i forhold til endnu en indstilling til ftp. Dette til trods for at centret talte med min sbér i uge 3 om at stoppe denne indeværende arbejdsprøvning.

Det jeg vil sige med det hele er at der kan være mange faktorer der spiller ind i forhold til §18 og det gør det ikke bedre at regeringen pt. har en reform i gang.

Held og lykke til dig - i morgen ikke mindst.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 22:36   #13
blyp67
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2009
Alder: 56
Indlæg: 29
Styrke: 15
blyp67 er ny på vejen
@Enteneller: Jeg er ked af at høre, at din §18 ikke gik igennem.

Jeg er godt klar over, at der er mange faktorer, der vil spille ind iforhold til nævnets endelige afgørelse.

I mine lægepapirer står der således...

Arbejdsmedicinsk klinik skriver:"Min vurdering af X's arbejdsevne er reduceret til det ubetydelige i enhver funktion."

Kommunens lægekonsulent skriver:"Det synes, at være dokumenteret at X's erhvervsevne er varrigt ophævet i ethvert erhverv og at der ikke er yderligere behandlingsmuligheder."

Derforuden har jeg papirer fra speciallæge, egen læge og speciallæge på sygehus, der alle siger, at der ikke er mulighed for yderligere behandling. Min tilstand ses som varigt uden mulighed for forbedring.


Nu bliver det spændende, om de overhovedet giver lyd fra sig i morgen....
blyp67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 23:12   #14
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af blyp67 Se meddelelser
@Enteneller: Jeg er ked af at høre, at din §18 ikke gik igennem.

Jeg er godt klar over, at der er mange faktorer, der vil spille ind iforhold til nævnets endelige afgørelse.

I mine lægepapirer står der således...

Arbejdsmedicinsk klinik skriver:"Min vurdering af X's arbejdsevne er reduceret til det ubetydelige i enhver funktion."

Kommunens lægekonsulent skriver:"Det synes, at være dokumenteret at X's erhvervsevne er varrigt ophævet i ethvert erhverv og at der ikke er yderligere behandlingsmuligheder."

Derforuden har jeg papirer fra speciallæge, egen læge og speciallæge på sygehus, der alle siger, at der ikke er mulighed for yderligere behandling. Min tilstand ses som varigt uden mulighed for forbedring.


Nu bliver det spændende, om de overhovedet giver lyd fra sig i morgen....
Krydser fingre for at det bliver en god dag for dig i morgen..

Dine lægepapirer og udtalelse fra lægekonsulent er ihvertfald gode..

Lægekonsulenten skrev noget lign det samme i min sag..
Jeg gik også fra ledighedsydelse via en arbejdsprøvning, som jeg heller ikke kunne klare fuldt ... så min sagsbehandler stoppede den ... blev så indstillet til førtidspension .. og fik den.. sådan meget kort fortalt

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 14:02   #15
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
håber du når dit mål i dag:-) Jeg fik først svar dagen efter .....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 14:15   #16
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Går også og venter på en afgørelse. Hos mig står der, at jeg ikke mine mulig på arbejdsmarkedet er ubetydelige, og at min tilstand vil forværres, hvis jeg kommer i arbejdsprøvning.
Frygter de igangværende reformforhandlinger vil få kommunerne til at give afslag på folk under 40 i mange sager.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 20:33   #17
blyp67
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2009
Alder: 56
Indlæg: 29
Styrke: 15
blyp67 er ny på vejen
Øv altså.
Hørte ikke en pind fra dem idag.

Ved ikke om det er et dårligt tegn

Må se om der kommer noget med posten imorgen..

Mvh.
blyp67
blyp67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 21:43   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej bly67,

Har du fået bekræftet at den er overgået til pensionsnævnet? Der hvor du også tilbydes at møde op? Nogle får deres sagsbehandler til at ringe med svaret, når ens sag har været for, det ved jeg ikke om du kan få din til?

Ellers er det vel mere fredag eller lørdag man modtager brev fra kommunen, er det ikke? Du må være tålmodig, du virker til at have en god sag. Godt for dig hvis du får tilkendelse inden reformen vedtages.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 21:51   #19
blyp67
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2009
Alder: 56
Indlæg: 29
Styrke: 15
blyp67 er ny på vejen
Hej igen
De skulle holde møde i dag i pensionsnævnet.
Men jeg har ikke bedt nogle om at ringe til mig.

Jeg har faktisk ikke haft kontakt med kommunen de sidste mange måneder.
Derfor var jeg noget overrasket da der dumpede et brev ind at jeg var indstillet til førtidspension ved §18.
Der var det der skulle være med indsigelsesfrist osv..
Så jeg må jo bare vente på de giver besked..
Mvh.
blyp67
blyp67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 11:06   #20
blyp67
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2009
Alder: 56
Indlæg: 29
Styrke: 15
blyp67 er ny på vejen
Hej igen alle

Så steg humøret lige en del.

Har fået førtispension fra i morgen d 01/03-2012

Så det er bare dejligt, så er der ro over det.

Håber det går jeg alle rigtigt godt i det her "system" som kan være rigtigt træls.

Mvh.
blyp67
blyp67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søgt førtidspension i 15 år. mullamulla3 At søge førtidspension 10 20-04-2013 18:40
Har lige søgt førtidspension ( 2013 ) mookmik At søge førtidspension 39 10-02-2013 13:58
Mangler personer som har søgt førtidspension AndersHansen Politik og Samfund 3 11-11-2009 18:22
Netop søgt førtidspension. Pusling Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 02-04-2009 17:42
arbejde & førtidspension: Hvad har kommunen fortalt dig? FlemmingLeer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 27-06-2008 22:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension