K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2010, 15:45   #11
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Thelma,

Du skal skrive til:
Økonomistyrelsen
Pensionskontoret
Postboks 2193
Landegreven 4
1017 København K

og fortælle, at du er blevet bevilget fleks pr. den ..., men at dit helbred er blevet forværret.

Medsend statuserklæringer og lægeerklæringer. Skriv at du derfor søger om, at din tjenestemandspension kommer til udbetaling.

Jeg kan ikke huske, om de så sender et skema, eller om dit brev er nok.

Du kan evt. prøve at ringe først på tlf 33928000.

I øvrigt: trist at du var uheldig med dit fleksjob, så du har fået det værre. Håber det bedste for dig.
Hilsen
vim
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 19:49   #12
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Vim.

Tak for svar.

jeg har idag undersøgt det lidt nærmere.

Har kontaktet KMd, som stod for løn dengang.

jeg vil få et skema tilsendt som skal udfyldes og diverse papier som skal til pensionsnævnet læger syntes jeg hun sagde.

det er vist et månedeligt beløb jeg ville få udbetalt blev jeg forklaret i tlf,

Kan det passe?

Når jeg har mistet så mange procent af min erhvervs evne sagde hun i tlf, og plus jeg er flexberitiget og nu venter afgørelse på FP.

Så det vil jeg da se frem til...
Nu sidder jeg og tænker om de så trækker mig i ledighedsydelse...inden jeg blev for glad.

hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 14:42   #13
jeand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
jeand er ny på vejen
Unhappy Svagelighedspension

Hej
Helbredsnævnet har netop givet lov til at min arbedsgiver kan opsige mig med ret til svagelighedspension, 29 år, jeg er kun 57 år, hvilke muligheder er der så?
jeand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 15:47   #14
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeand Se meddelelser
Hej
Helbredsnævnet har netop givet lov til at min arbejdsgiver kan opsige mig med ret til svagelighedspension, 29 år, jeg er kun 57 år, hvilke muligheder er der så?
Hvis du kan finde et arbejde af samme slags som dit gamle arbejde - som bedre passer til dit helbred nu - end dit hidtidige arbejde - må du gerne det - og fortsat oppebære almindelig svagelighedspension!

Du må gerne tage en ny uddannelse - og opfølgende søge arbejde inden for et nyt arbejdsfelt - og samtidig oppebære almindelig svagelighedspension.

Og du må også gerne bede kommune hjælpe med at afklare dig m.h.t. fleksjob - samtidig med almindelig svagelighedspension - hvis det er det, du ønsker.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 16:05   #15
blyp67
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2009
Alder: 56
Indlæg: 29
Styrke: 15
blyp67 er ny på vejen
Hej igen
Det er jo en herlig ting at få Kvalificeretsvagelighedspension.
Det har jeg også fået. Men kommunen mener ikke jeg fejler noget
Så de vil ikke indstille mig til ftp.
Syntes det er lidt mærkeligt at staten (heldbredsnævnet og alle de læger der har været inde i det her, mener noget andet)
Kan det passe kommunerne bare kan underkende staten, og overhoved ikke tage hensyn til deres afgørelse.. ????
Mvh.
blyp67
blyp67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 11:01   #16
jeand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
jeand er ny på vejen
Red face Helbredsnævnets svar

Helbredsnævnet har vuderet mig som helbredsmæssigt utjenstdygtig i min stilling som overlærer (en titel som kommer automatisk efter 10 år :-)). Det er samtidig vurderet at min erhvervsevne i ethvert andet erhverv ikke er nedsat til 1/3 eller derunder. ?
Dermed ret til afsked med alm. svagelighedspension, men syntes det er en mærkelig måde at udtrykke det på!
Min fagforening har sagt at det er sådan de afgørelser skal lyde for at være juridsk gyldige. Men tak for jeres svar
jeand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 06:35   #17
blyp67
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2009
Alder: 56
Indlæg: 29
Styrke: 15
blyp67 er ny på vejen
Hej Jeand
Så vidt jeg ved kan din sag genoptages, hvis du får det værre.
Så hedder det kvalificeret svagelighedspension istedet,
Mvh.
blyp67
blyp67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 22:20   #18
jeand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
jeand er ny på vejen
Hej bly67
Jeg skrev til helbredsnævnet, og fik det svar at med mindre en arbejdsskade med en knust knæ i 2006 betød en øget arbejdskade fra de den gange 8% til min 25% ville sagen ikke blive genoptaget, og nu er jeg så afskediget med 29 års pensionsalder på en almindelig svageligheds pension, med den begrundelse jeg har beskrevet, men efter 29 år i en stilling (aldig prøvet andet) er det meget svært at forestille sig hvad men ellers kan tænke sig, jeg er opsagt med fratrædelse 30.7.2011
jeand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 10:32   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Smile Personalestyrelsen

På Personalestyrelsens hjemmeside er der en rrmelig god FAQ. De svarer også på mailspørgsmål.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kvalificeret ortopædkirurg på Sjælland Besn 1976 Alt det andet 1 01-08-2012 23:02
tjenestemandspension & Fleks/førtidspens. pyro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 02-09-2011 18:12
Patienter med sjældne sygdomme mangler kvalificeret hjælp lena Politik og Samfund 2 29-02-2008 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension