K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2010, 11:59   #31
develler
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: Sønderborg
Alder: 56
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
develler er ny på vejen
1000 tak for jeres svar - vil køre på kommunen og anmode om ferie på mandag for kan sku ikke få kontanthjælpen til at række

Undre mig som i alle skriver at i har fået forlænget sygedagpengene efter de forskellige §
Sønderborg kommune er ikke kommet længere med min sag og jeg havde svarfrist 8/12-2009 kl. 12.00 PRÆCIS - Det ender jo med at hvis de forlænger med 2x13 uger, så er de første 13 uger gået - og jo jeg har skam rykket og spammet hende med mails, ja selv fagforeningen prøver forgæves at få hende i snak.

Har snakket med min læge og spurgte ind til om kommunen har indhentet oplysninger om min sag, men det har de ikke, selv om de i partshøringen selv skriver at der skal indhentes yderliger lægelige oplysninger - HVAD F..... SKAL MAN SNART GØRE.
develler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 22:53   #32
socialrdg.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
socialrdg. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af develler Se meddelelser
1000 tak for jeres svar - vil køre på kommunen og anmode om ferie på mandag for kan sku ikke få kontanthjælpen til at række

Undre mig som i alle skriver at i har fået forlænget sygedagpengene efter de forskellige §
Sønderborg kommune er ikke kommet længere med min sag og jeg havde svarfrist 8/12-2009 kl. 12.00 PRÆCIS - Det ender jo med at hvis de forlænger med 2x13 uger, så er de første 13 uger gået - og jo jeg har skam rykket og spammet hende med mails, ja selv fagforeningen prøver forgæves at få hende i snak.

Har snakket med min læge og spurgte ind til om kommunen har indhentet oplysninger om min sag, men det har de ikke, selv om de i partshøringen selv skriver at der skal indhentes yderliger lægelige oplysninger - HVAD F..... SKAL MAN SNART GØRE.
Jeg vil anbefale dig at sende en klage over at du endnu ikke har modtaget svar på sagsbehandlerens genvurdering (efter modtagelse af din klage). Send klagen til Jobcenterchefen Anne Kirk, så er jeg sikker på at du nok skal høre noget!
socialrdg. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 11:32   #33
develler
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: Sønderborg
Alder: 56
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
develler er ny på vejen
Sagen er den at kommunen nu har bedt om statusattest, ligepludselig var min journal ikke nok, så det venter jeg på nu, ved at sygehuset skal svare kommunen senest på torsdag :-) imellemtiden er jeg blevet tvangs straksaktiveret med 37 timer, hvilket jeg slf. ikke skriver under på, da jeg er SYG - har snakket med lederen på stedet, som kommunen iøvrig har udnævnt til min sagsbehandler - flot Sønderborg - om at jeg bare skal prøve med 10 timer, men jeg har jo ikke noget på skrift - venter faktisk bare på at sygedagpengekontoret finder ud af om de vil forlænge eller ej - grrr
develler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 16:47   #34
develler
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: Sønderborg
Alder: 56
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
develler er ny på vejen
Forlænget sygedagpengene WEEEEEE

Så blev det endelig min tur til en lille sejer - min sagsbehandler ringede i går og fortalte at de havde besluttet at forlænge mine sygedagpenge og så sende mig i arbejdsprøvning - så nu skal jeg til møde med hende på tirsdag - glæder mig faktisk :-)

Tænker bare - hvornår træder forlængelsen i kraft - fra november 2009 hvor de stoppede ( så skal jeg vel have nogle flere penge -har kun fået kontanthjælp ) og så er der jo allerede gået 4 mdr.
eller er det først fra på tirsdag hvor hun skriver papirene

Jeg ved at der er venteliste på det sted hun nævnte, ca. 2 mdr. - kan man selv finde et sted

Ja nu er der pludselig RIGTIG MANGE spørgsmål igen :-)
develler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 19:11   #35
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

vil umiddelbart sige dine sygedagp. er blevet forlænget fra den dato, hvor de sluttede dem sidst, så dvs udfra det du selv skriver har 2 mdr. tilbage på sygedagp. ( så du har lidt travlt,med at finde noget andet du kan blive arbejdsprøvet i, hvis der er 2 mdr. ventetid der, hvor du gerne vil hen ).

hvis du ikke bliver forlænget
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 10:46   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når de laver forlængelse med begrundelse i arbejdsprøvning, er det vel deres ansvar AT arbejdsprøvningen således HAR fundet sted, før sygedagpenge udløber.

Ved ny afgørelse af sygedagpengestop, SKAL resultat af arbejdsprøvning foreligge. Sandsynligvis NY opdatering af lægepapir(kun hvis din sygdom IKKE er stationær).

Bliver du således vurderet til IKKE at kunne genindtræde på det ordinære arbejdsmarkedet, SKAL de forlænge indtil der foreligger afgørelse om fleks eller pension(nye regler).
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 09:56   #37
develler
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: Sønderborg
Alder: 56
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
develler er ny på vejen
JA så blev jeg da lige pillet ned igen....

Sygedagpengene forlænget fra den 30/10-09 så fedt at få nogle flere penge her til den 1. april MEN så tæller de 26 uger jo også tilbage i tiden - så jeg har kun til den. 30/4-10 at blive afklaret i på REVA - og ifølge deres egen hjemmeside har de 2 mdr. ventetid - og sygedagpengene bliver IKKE forlænget hvis ikke de har nået at afklare mig inden - DAMM hvor jeg dog HADER det kommunale system - det er sku da sagsbehandleren som INTET har fortaget sig i min sag, den har bare ligget i 3 mdr. uden hun har set på den GRRRR
develler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 12:23   #38
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, og den er desværre ikke ualmindelig, så den med de 3 mdr. bruger du også den dag du står og skal anke sygedagpengestop!

Du kan jo bevise at du ikke har haft kontakt i de måneder og at der ikke er blevet fulgt op på din sag .... der skal jo følges op med samtale minimum hver 8. uge i følge sygedagpengeloven alt efter hvilken kategori de har placeret dig i:

Citat:
§ 12. Kommunen skal på baggrund af oplysningsskemaet efter § 11 og eventuelle andre oplysninger i sagen foretage en visitation til en af følgende kategorier:

1) Sager, hvor tilbagevenden til arbejdsmarkedet er umiddelbart forestående (kategori 1).

2) Sager med risiko for langvarigt sygdomsforløb eller risiko, hvad angår arbejdsevnen (kategori 2).

3) Sager, hvor lidelsen eller sygdommen medfører et længerevarende sygdomsforløb (kategori 3).

§ 13. Kommunen fastlægger ved visitationen efter § 12 proceduren for opfølgningsforløbet, herunder samtaleform ved første og efterfølgende opfølgninger samt hyppighed af den løbende opfølgning.

Stk. 2. I sager, der er omfattet af § 12, nr. 1, skal der senest følges op første gang inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. fraværsdag, og der skal som minimum holdes telefonsamtale. Herefter skal der følges op mindst hver 8. uge, og der skal ved hver opfølgning minimum holdes telefonsamtale.

Stk. 3. I sager, der er omfattet af § 12, nr. 2, skal der senest følges op første gang inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. fraværsdag, og der skal holdes en individuel samtale. Herefter skal der følges op mindst hver 4. uge med samtale, der som minimum hver anden gang skal være en individuel samtale.

Stk. 4. I sager, der er omfattet af § 12, nr. 3, skal der senest følges op første gang inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. fraværsdag, og der skal som minimum holdes telefonsamtale. Herefter skal der følges op mindst hver 8. uge.

Stk. 5. Såfremt sygdommen forhindrer, at der holdes individuel samtale eller telefonsamtale, skal opfølgningen ske på anden vis.

Stk. 6. Kommunen skal foretage revisitation ved enhver opfølgning. Ved revisitationen tages der stilling til, om der er grundlag for overflytning til en anden kategori, jf. § 12.

Stk. 7. Uanset bestemmelserne i stk. 1-4 om visitation inden første samtale kan en kommune, som i løbende sager holder individuelle samtaler ved første opfølgning inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. fraværsdag, vente med at foretage den første visitation, således at der visiteres første gang i tilknytning til samtalen. Den første revisitation sker herefter ved 2. opfølgning.
Kilde: sygedagpengeloven https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 18-03-2010 kl. 12:27.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 14:49   #39
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
sygedagpengene bliver IKKE forlænget hvis ikke de har nået at afklare mig inden -
Jamen, så bryder din kommune jo loven, for NÅR de stopper sygedagpengene, så SKAL de skrive, HVAD du så skal 14 dage FØR - med henvisning til love og paragraffer, og det kan de jo ikke, når der intet er sket, vel?

Du kan læse mere om det på linket under Sygedagpengestop.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 10:28   #40
develler
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Lokation: Sønderborg
Alder: 56
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
develler er ny på vejen
UTROLIGT men DEJLIGT :-)
Så skal jeg starte på REVA den 7. april - havde ellers selv fundet et sted at komme i arbejdsprøvning, men næææ nej jeg SKULLE på REVA og så Wupti var der en plads til mig - dette forløb er jeg MEGET spændt på

- hvor mange/lidt timer giver ret til et flex og hvor lidt/mange til Førtid ?
develler er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ups! Mini-fleksjobbere kan fyres uden varsel gunvor Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 08-05-2012 09:49
stop af sygedp uden resourceprofil??? Guldfax Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 17-02-2011 23:52
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
hjælp sygedapenge stoppet uden varsel???????? laurana Alt det andet 24 14-04-2008 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension